Nog meer dames die K.I. en/of ivf hebben gehad?

A

Anoniem

Guest
Ik ben heel erg nieuwsgierig naar anderen met ervaring op het gebied van de medische mallemolen om zwanger te worden.
Bij ons is het eigenlijk allemaal heel soepel en vlot verlopen. Na drie x K.I.en een ivf was het gelukkig zo ver.
Wij hebben hele positive ervaringen met het U.Z. Gasthuisberg in Leuven.
De begeleiding daar was super.
Nou ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Groetjes RB

quote: RB schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-02-2006 22:59:26'));

Ik ben heel erg nieuwsgierig naar anderen met ervaring op het gebied van de medische mallemolen om zwanger te worden.
Bij ons is het eigenlijk allemaal heel soepel en vlot verlopen. Na drie x K.I.en een ivf was het gelukkig zo ver.
Wij hebben hele positive ervaringen met het U.Z. Gasthuisberg in Leuven.
De begeleiding daar was super.
Nou ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Groetjes RB

HOI RB,

Ik ben zelf zwanger geworden na 1x ivf in het lumc(Leiden). Wij kwamen niet in aanmerking voor iui omdat mijn man zijn zaad net iets te slecht was. Mijn ervaring is ook heel positief omdat ik maar 4 dagen hormonen heb hoeven spuiten en toen waren de follikels al groot genoeg! En meteen zwanger na de 1e ivf! We hebben vrienden die nu bezig zijn met de 3e icsi dus ik weet dat het ook anders kan zijn. Wij zijn totaal 2 jaar bezig geweest om zwanger te worden. en jij?

Ben nu 25 weken en 4 dagen zwanger! Uitgerekend op 2 juni!

Hoever ben jij nu?

gr
Marielle

Hallo

Bedankt voor je reactie!
Wij zijn in totaal 6 jaar bezig geweest, maar in het ziekenhuis 10 maanden.
Dus dat viel allemaal erg mee. Ik heb ook weinig last gehad van de hormonen. Heb totaal  4 cyclussen  menopur gespoten en om de eisprong op te wekken pregnyl. Bij de ivf-poging  neusspray, pregnyl en menopur gebruikt, dus dat was iets heftiger.
We hadden 6 goed bevruchte embryo's, waarvan er nu nog 5 in de vriezer.
Ik ben vandaag precies 27 weken zwanger.
Groetjes RB

Hoi RB en de andere dames,

Ik ben momenteel 19 weken zwanger na een tweede IVF-poging. We hebben de eerste poging 1 empbryo laten terugplaatsen, en de tweede poging 2. Nu ben ik zwanger van een 1-ling. Al met al heeft het bij ons 27 ronden geduurd alvorens ik zwanger werd, incl. de hele MM. Ik werd er bij tijd en wijle behoorlijk moedeloos van en ben daarom ook erg blij met het resultaat. Wat fijn dat wij nu toch ook allemaal kunnen meekletsen op een zwangerschapsforum, nietwaar?

groet, Noralieke

Ik heb IUI gehad. Heb er al 1 dochter door rond lopen/kruipen en ben nu van de 2e zwanger.

Groet Xanthe

Hoii,

ben 19 weken,dmv 1e icsi en daaruit 2e cryo zwanger geworden
we zijn in maart naar de huisarts gegaan.
kon eind Juli beginnen met spuiten van decapeptyl en puregon [16 dagen]
daaruit kreeg ik 24 follikels waarvan 22 goeie eitjes gepuncteerd zijn.

waarvan 17 bevrucht en 1 teruggeplaats en de rest inde vriezer[6 cryo's bleven over]
ze worden per 2 verpakt dus 3 kansen extra.

de 2e cryo is zich in gaan nestelen dsu vandaar 19 weken zwanger.
en ook heb ik nu nog 1 rietje van 2 cryo's over in de vriezer.

we beseffen eigenlijk wel dat het heel snel en voorspoedig is gegaan eigenlijk[kost net zo goed veel energie en kruim maar toch,als je andere verhalen hoort die er al veel langer mee bezig zijn hebben we toch wel geluk tot nu toe.

dus so far my story,als iemand vragen heeft daarover help ik je graag.
ook een goeie tip voor mensen die hier mee te maken hebben
www.ivf-site.nl daar vindt je alles over iui,ivf,icsi etc.

suc6 allemaal grtzz EE

hallo,

Jammer genoeg zijn mijn ervaringen minder goed. Wij hebben 6x iui en 3 ivf pogingen achter de rug. Bij de eerste ivf was het allemaal nog wel te doen, de tweede werd minder en de derde was verschrikkelijk. Ik ben opgenomen geweest in het ziekenhuis, aan de morfine en heb ontzettend veel pijn gehad. Tijdens de punctie kreeg ik een bloeding. Na die derde keer was het niet verantwoord om het weer te doen en hebben we met begeleiding gesproken over andere methoden. Om een lang en vervelend verhaal kort te maken. Ik ben na 10 jaar dokteren zwanger (23 weken) en in juni verwachten wij onze baby. Gelukkig komen deze problemen niet vaak voor tijdens vruchtbaarheidsbehandelingen. Ik reageer ontzettend sterk op hormonen. Maar alle moeite is beloond.

Veel succes en plezier met je zwangerschap. Groeten pinklady

Om mee te beginnen: Ja we mogen idd allemaal onszelf gelukkig prijzen dat we toch zwanger zijn!
Je hoort alle verhalen over het ziekenhuisgebeuren en verwacht het ergste. Tenminste dat deden wij toch. Gelukkig is het voor ons en de meeste hier dus meegevallen.
Bedankt voor jullie reactie's allemaal!
Groetjes RB

Terug
Bovenaan