nog meer fulltime moeders?

hoi allemaal,

Deze vraag hoort hier eigenlijk niet thuis, maar aangezien het hier altijd lekker druk is zet ik hem er toch maar neer!

Wij hebben 3 kinderen van 7, 5, en 8 weken en ik ben sinds een jaar fulltime thuis.
Ben geloof ik tegenwoordig een uitzondering,
en heb soms zelfs het gevoel dat ik me moet verdedigen waarom ik thuis ben!
Belachelijk natuurlijk, maar sommige mensen reageren wel es raar.
Wij hebben hier heel bewust voor gekozen, ik ben verpleegkundige,
maar ik geniet enorm van het fulltime moederschap!

Zijn er meer fulltime mama's die tegen dit maatschappelijk fenomeen aanlopen?

Ben heel benieuwd hoe jullie dit ervaren...

groetjes, Linda
 
Hallo,



Tegenwoordig is het haast niet meer mogelijk dat moeders thuis blijven,
financieel. Als jij die keuze bewust hebt kunnen maken, is dat alleen
maar FIJN.



Ikzelf heb nog 4 weken verlof, en ga dan weer voor 21 uur aan de slag.
Aan de ene kant zie ik er wel naar uit, even weer wat anders, mijn
eigen dingetje.

De beide oma's passen op, dus ik haar met een gerust hart achter laten.



Ik zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken om fulltime thuis te
'moederen'. Het is geen pure financieele noodzaak dat ik weer werken
ga, maar meer voor de luxe dingen, en om mijn eigen wereldje buiten het
gezin te houden.



Eigenlijk is dit geen antwoord of ervaring op jouw vraag, maargoed.



groetjes!



Sannes

mv Mila 19-2

 
hoi,

ja hier nog een full time moeder.
ik heb nog wel gewerkt tot vorig jaar aug maar het werd steeds moeilijker te combineren met mijn mans werk en vond het steeds moeilijker om te gaan werken (al was het maar 2 uurtjes in de avond) .
maar inderdaad als je thuis blijft bij je kinderen krijg je vaak opmerkingen dat je niet werkt.
vooral van schoonfamillie die snappe het niet dat je lekker thuis wilt blijven om voor je kinderen te zorgen en trouwens is werk zoeken   voor savonds op de uren dat me man thuis isniet te vinden en dat geloven veel mensen ook niet.