nog meer fulltime moeders?

hoi allemaal,

Deze vraag hoort hier eigenlijk niet thuis, maar aangezien het hier altijd lekker druk is zet ik hem er toch maar neer!

Wij hebben 3 kinderen van 7, 5, en 8 weken en ik ben sinds een jaar fulltime thuis.
Ben geloof ik tegenwoordig een uitzondering,
en heb soms zelfs het gevoel dat ik me moet verdedigen waarom ik thuis ben!
Belachelijk natuurlijk, maar sommige mensen reageren wel es raar.
Wij hebben hier heel bewust voor gekozen, ik ben verpleegkundige,
maar ik geniet enorm van het fulltime moederschap!

Zijn er meer fulltime mama's die tegen dit maatschappelijk fenomeen aanlopen?

Ben heel benieuwd hoe jullie dit ervaren...

groetjes, Linda
 
Hallo,



Tegenwoordig is het haast niet meer mogelijk dat moeders thuis blijven,
financieel. Als jij die keuze bewust hebt kunnen maken, is dat alleen
maar FIJN.



Ikzelf heb nog 4 weken verlof, en ga dan weer voor 21 uur aan de slag.
Aan de ene kant zie ik er wel naar uit, even weer wat anders, mijn
eigen dingetje.

De beide oma's passen op, dus ik haar met een gerust hart achter laten.



Ik zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken om fulltime thuis te
'moederen'. Het is geen pure financieele noodzaak dat ik weer werken
ga, maar meer voor de luxe dingen, en om mijn eigen wereldje buiten het
gezin te houden.



Eigenlijk is dit geen antwoord of ervaring op jouw vraag, maargoed.



groetjes!



Sannes

mv Mila 19-2

 
hoi,

ja hier nog een full time moeder.
ik heb nog wel gewerkt tot vorig jaar aug maar het werd steeds moeilijker te combineren met mijn mans werk en vond het steeds moeilijker om te gaan werken (al was het maar 2 uurtjes in de avond) .
maar inderdaad als je thuis blijft bij je kinderen krijg je vaak opmerkingen dat je niet werkt.
vooral van schoonfamillie die snappe het niet dat je lekker thuis wilt blijven om voor je kinderen te zorgen en trouwens is werk zoeken   voor savonds op de uren dat me man thuis isniet te vinden en dat geloven veel mensen ook niet.
maar ja ik trek me er niet veel van aan en geniet lekker van me kinderen 24/7.

groeten brigitte (25 jr) ,bas (2 en half) en thijs (15 maanden)
 
Hallo, hier nog zo'n full time moeder! Ik heb vorig jaar de keuze gemaakt om na mijn bevallingsverlof niet meer terug te gaan naar mijn baas. Ik had 4 uur reistijd op een dag en mocht daarbij niet parttime werken daar. Echt vreselijk ouderwets en belachelijk. Met pijn in mijn hart heb ik afscheid genomen van mijn werk. Sinds december 05 ben ik thuis. Wel druk aan het solliciteren, want ik wil  graag weer aan het werk en we hebben het geld nodig.
Het blijft een heel dubbel gevoel. Aan de ene kant vind ik het heel erg leuk om bij onze kinderen te zijn (jongen van bijna 2 en meisje van 6,5 maand). Hoewel het ook heel druk kan zijn, is de dag ook heel gezellig zo samen.
Aan de andere kant, zeker met dit weer als vandaag en afgelopen winter, komen de muren soms op me af hoor. Het lijkt alsof de wereld daar buiten helemaal niet meer bestaat. Alsof ik er buiten sta. Ik probeer dan ook  heel erg  ook mijn eigen dingen te blijven doen. Met vriendinnen op stap etc. Of naar een cursus. Ik moet gewoon andere mensen blijven zien!
Ik kan niet wachten tot het weer beter wordt, en we lekker met een zonnetje op ons gezicht naar buiten kunnen.
Ik begrijp trouwens niet waar andere mensen zich mee bemoeien als je er voor kiest fulltime moeder te zijn. Het is toch heerlijk als je die keus kunt maken? Ik heb nu beide kanten meegemaakt, en fulltime en parttime moeder (bestaat dat?) heeft allebei zijn voors en tegens!

Geniet van jullie kindjes en laat de zon maar komen!

Groeten van Simone
 
Hier nog een fulltime moeder. Ik denk ook vaak dat mensen een beetje jaloers zijn op ons. Meeste mensen vragen ook hoe doen jullie dat. En dan die reacties van moet er niet aan denken. Wil ook tijd voor mezelf. Ik heb genoeg tijd voor mezelf ik ga af en toe lekker stappen ga   2 keer in de week naar sportschool. Nee heb genoeg tijd als ik daar behoefte aan heb.

Ik geniet elke seconde en maak alles zelf mee. De eerste stapjes etc. Want het gebeurt vaak dat een kind de eerste stapjes (of andere eerste dingen) op het kdv doet of bij oma. Ik heb er zelf gewerkt(kdv) en het kwam echt wel vaak voor. Dat wil je toch allemaal niet missen.

Nou geniet van het fulltime  moederschap en ben blij dat je het kan zijn

groetjes gienie
 
Hoi Linda,

Wat heerlijk dat je die keus hebt. Thuis of werken....die keus hebben wij niet.
Ook al zit ik nu wel thuis. Al sinds de geboorte van mijn dochter die nu 13 maanden is. Ik zit in de WW en ben dus op zoek naar een parttime baan. Het liefst wil ik niet gaan werken. Maar dan zouden we het financieel niet redden.
En ik vind het belachlijk dat je als thuismoeder (of vader) je moet verdedigen. Het is net zo goed "werk". Maar dan wel 24/7 en we worden niet eens betaald......tenminste niet in geld. Natuurlijk wel in alle momenten die je meemaakt met je kinderen en die zijn natuurlijk onbetaalbaar.

Ik vind het echt slecht gaan hier in Nederland. Je wordt hier min of meer gedwongen om te werken als moeder (of vader). En je kinderen moeten dan maar naar een oppas, kdv, creche.......etc. Want bijna niet te betalen is.
Wi hebben het geluk dat onze kinderen (zoon van 3 jaar en een dochter van 13 maanden) voor 2 dagen naar mijn schoonouders kunnen en we hoeven er niets voor te betalen. Zolang het kan geniet ik nog lekker thuis van de kinderen. Want ik weet natuurlijk nooit wanneer ik die baan vind.
Ik ben ook wel weer kieskeurig met een baan. Want als straks mijn zoon 4 wordt gaat hij naar school, maar dan wil ik er wel zijn als hij 's-middagd uit school komt.
Maar er zijn niet veel banen die "school-kind vriendelijk" zijn. Je moet er echt voor gaan vechten. Dat is toch raar. We zijn een zogenaamd een zorgstaat, maar zelf voor onze kinderen zorgen wordt bijna onmogelijk gemaakt........

En thuiswerk-banen zijn er ook niet echt veel, ja de banen die ik vind daarvoor moet je kruiden, schoonmaakmiddelen......odd gaan verkopen. Nou dat is nou n et niets voor mij. Ben geen verkoopster. Of dingen verpakken.....maar daar verdien je bijna niets mee, kun je beter in WW blijven.

Ik ben even uitgeraasd.
Linda geniet lekker van je kinderen en trek je niets aan wat anderen vinden of denken. Je kiest voor je kinderen.Goed zo.
Groetjes Chantal
 
Hoi Linda,

Ik ben moeder van 2 zoontjes van 5jr en van bijna 10mnd.
Ik ben fulltime moeder sinds ik zwanger was van de jongste, ik raakte net daarvoor mijn baan kwijt door bezuinigingen.
Iedereen vraagt mij waneer ik weer ga werken, maar dat ben ik voorlopig nog niet van plan, ik vind het heerlijk om met de kids thuis te zijn, en heb het ook druk genoeg.
Wij willen waarschijnlijk nog een kindje en ik denk dat ik weer part-time ga werken als alles op school zit en dan ook alleen tijdens schooltijd ik vind het belangrijk dat er een ouder thuis is voor ze.
Ook willen we misschien dat ik 2dagen ga werken tegen die tijd en mijn man 3dagen, zo hebben we precies wat we willen.
Ik heb een vriendin die zwanger is van de 2e en al thuis is sinds de oudste geboren is, maar verder ken ik alleen moeders die minstens 2dagen werken, ook als de kinderen nog klein zijn.
Ik vind dit ieder zijn keus en heb daar respect voor.
Als je thuis kunt blijven en je vind het leuk, dan zou ik me niks aantreken van wat andere daar misschien van zeggen.

Veel plezier met je kindjes, groetjes Mary jane
 
Hoi Linda!!

Ook ik ben sinds de geboorte van ons dochtertje thuis, en ik vind het HEERIJK!! Ook ik ben het wel eens ZAT  om me te moeten verdedigen. Al die vragen over hoe je dat doet op een salaris en dat je wereldje zo klein word! Nou dat is bij ons zeker niet het geval. Ik vind het heerlijk om met mijn  vriendinnen af te spreken ( zonder kind ) en tennis 2 keer in de week, ik heb eigenlijk genoeg tijd voor andere dingen en mensen. Nou zaten wij ook in de ( luxe ) positie om te kiezen om thuis te blijven, en we moeten beter op ons geld letten. Maar dat hebben we er zeker voor over!!!!!!!!!!
Groetjes van een gelukkige fulltime huismoeder!
 
Terug
Bovenaan