nog meer kids die nog niet lopen...?

Hey,

Noa loopt ook nog steeds niet los.
Aan de hand loopt ze goed en vrij en staan tegen van alles aan gaat goed, maar zodra je probeert om haar los te laten gaat ze meteen op haar billen zitten.
Ze kruipt heel snel vind ze blijkbaar leuker of makelijker dus.
En ook Noa was vrij laat met kruipen en staan, praten doet ze veel.
We zien wel wanneer ze het wilt, het gaat toch iedere dag een stukje beter met de pasjes denk niet dat het nog al te lang duurt voor ze echt gaat lopen.
Maar vind het eigenlijk wel langzaam tijd worden ze is over 1 week 17 maanden dus.

Groetjes Chantal.

Wat grappig dat Brenda "mama hapap" zegt! Norah doet ook zoiets, ze zegt "taptap". Maar dat betekent niet dat ze echt gaat stappen hoor. Ze wil dan ergens naar toe waar ze eigenlijk een paar stapjes voor zou moeten zetten. Vervolgens doet ze dat dus mooi niet, haha.

Norah is trouwens 16 maanden.Ze trekt zich sinds 3 weken op tot staan en kan, als ze echt zin heeft, een paar stapjes langs de tafel of bank stappen. Terwijl ze dus "taptap" zegt. Wat een schatje he ;-) Maar aan 1 hand lopen zit er hier dus ook voorlopig niet in. Net als kruipen met haar buik van de vloer, doet ze ook niet. Ze is gewoon te druk met andere dingen bezig, praten en tanden krijgen enzo! Daarmee is ze weer wel snel.

Onze consultatiebureau-arts heeft ons pas nog helemaal gerustgesteld over Norahs ontwikkeling, dus ik maar me echt geen zorgen. Ieder kind kiest toch zijn of haar eigen volgorde, Norah en Brenda en al die andere 'late lopers' gaan heus wel een keer echt stappen in plaats van het alleen maar zeggen!

Groetjes,
Jamie

Ook Jasmijn (ruim 16 maanden) loopt nog niet!
Wel aan 2 handen, maar niet aan 1. Dat vind ze eng. Ze trekt zich wel op om te gaan staan, maar ik zie haar verlopig nog niet los staan....... maar je weet maar nooit. Soms verbaasd ze ons opeens!
Ik maak me absoluut geen zorgen. Het komt vanzelf.

Liefs Trudi

Onze dochter loopt ook nog niet. Ze is nu 15 mnd, en ze kan het wel, maar ze durft het nog niet. Ze loopt wel eens een paar stapjes los als we d'r stimuleren door dicht bij te gaan zitten, maar uit zichzelf echt niet. Net als bij jou, gaat ze dan op d'r kont schuifelend verder.

Joh, als ze eenmaal lopen, dan kan je alleen maar met weemoed terugdenken aan de tijd dat ze dat nog niet deed, haha.

Succes, Liesje

Haha, toch fijn om te horen dat er nog meer niet-lopers zijn !

Groetjes Bianca

Laura is 15 maanden en doet al wel stapjes opzij langs de tafel om ergens bij te kunnen maar los staan en lopen is er nog niet bij. Wel heeft ze zo'n houten loopwagentje waar je achter kunt lopen. Als ze zich daaraan optrekt duwt ze hem meestal vooruit waardoor ze er wel achteraan moet anders gaat ze op haar neus, dan 'loopt' ze dus wel maar niet vrijwillig, haha!

Hoi!

Isabelle is nu 14,5maand en staat goed en loopt rond de tafel en achter de loopauto.
Ze heeft de loopauto al een aantal keren en paar seconden los gelaten, maar zelf lopen, ho maar!
Ze is natuurlijk nog wel erg jong (in mijn ogen, want ik was bijna 1,5 toen ik ging staan!) maar toch hoop je als mama dat ze snel gaat lopen, want het kost inderdaad wel veel broeken en mailllots!
Vanmiddag was ze ongemerkt naar buiten gekropen en ze had een kort rokje aan zonder maillot of iets dergelijks, waren haar knieën helemaal rood van het schuren op de stenen!
Dus toch maar een traphekje oid plaatsen zodat ze niet ongemerkt naar buiten glipt.

Als ik zo de diverse reacties lees, is Brenda absoluut niet laat hoor!
Ieder kind doet dingen op zijn eigen juiste moment, voor de een is dat voordat ze 1 worden en voor de ander pas met 1,5jaar.

Liefs Monica

Terug
Bovenaan