Nog meer kinderen?

Hoi allemaal,

Nu iedereen zo'n 4-5 maanden onderweg is met de kleine ben ik benieuwd naar hoe jullie staan tegenover nog 1 of meer kinderen. Denken jullie daar al over na?

Ik heb mezelf altijd gezien als een moeder van een groot gezin (5 kids), omdat ik zelf uit een groot gezin kom. Ik vond dat altijd heerlijk en zou het mijn kinderen ook graag willen geen. Later bedacht ik dat een stuk of 3 kinderen ook wel mooi is, 5 is niet per definitie romantisch, daar zitten ook nadelen aan.

Nu na de bevalling is de boel aardig op zijn kop gezet. Aangezien ik stevig bloedverlies (5 liter) heb gehad en embolisatie heb gehad om het bloeden te stoppen, vind ik het heel moeilijk om mijn afweging te maken of ik er nog een keer aan wil beginnen. Ik moet er niet aan denken dat Diederik enig kind zou zijn, maar anderzijds is het het ook niet waard om er nog een keer voor te gaan als ik het zelf niet overleef zeg maar. De gyneacoloog gaf aan dat er geen reden is om er niet meer aan te beginnen, maar er is wel een herhalingsrisico op bloedverlies.

Dus eigenlijjk komt het erop neer dat ik wel graag wil, maar niet durf. Als ik nou een garantie kon krijgen dat het goed ging... maar zo werkt het helaas niet!

Hoe zitten jullie daarin? Lijkt me heerlijk als je er relatief onbezorgd weer aan kunt beginnen straks!

Ja, je denkt er wel eens overna ook van te voren natuurlijk.
Ik heb er altijd graag 2 gehad, het moet je natuurlijk ook gegund zijn.
En ik heb het altijd leuk gevonden als ze een beetje op elkaar zitten zodat ze wat aan elkaar hebben..
Maar ik denk dat het wel pittig is...hahaha.

En ook ik heb na de bevalling hevige bloedverlies gehad, ook 5 liter.
De bevalling ging wel super snel, 5 uur.
Dus daar heb ik niks over te klagen, vond het wel mee vallen alleen het herstel is me heel zwaar gevallen en als ik denk dat ik dat nog een x mee moet maken....
Ik denk stiekem dat we er over een tijdje anders over denken! :)

Jaaa!!! Dolgraag nog kinderen: ik zou er graag nog 2 willen, mijn vent 1... Hmm..

Maar goed, tja, de zwangerschap ging hier heel goed, alleen week 40, 41 en bijna heel week 42 vond ik erg zwaar. En de bevalling ging bijna helemaal goed alleen de allerlaatste minuten waren minder: niet extreem veel bloedverlies, wel extreem gescheur én een knip.
Op zich geen drama maar ook ik ervaar het herstel als zwaar. Ik zit er zelfs over te dubben toch weer naar de gyn. te gaan omdat 't nog steeds pijnlijk is en sex nog niet echt fijn voelt (zeg maar ronduit pijnlijk).

Het idee dat straks weer de hele handel daarbeneden in elkaar gezet moet worden vind ik geen geweldig vooruitzicht.
Maar goed, da's eigenlijk een beetje een luxeprobleem als ik jou verhaal zo lees Blossom...
Heavy hoor, het lijkt me een pittige keus.

Sterkte!
X
Evje

hey,

hier ook een met veel bloedverlies (geen idee eigenlijk hoeveel, maar direct na de bevalling genoeg om verplicht in het ziekenhuis te moetne blijven, en toen ik naar huis ging zat het ruim een meter hoog tegen de gordijnen van het ziekenhusi, en was ik errug blij dat ik niet thuis was bevallen ;))
maar verder wel echt super bevalling.

Nu nog even niet, maarrr... zo rond de zomer gaat het waarschijnlijk wel weer langzaam aan onderwerp van gesprek worden tussen trucker en mij... Hoop zo dat ons een broertje of zusje gegunt is voor onze truckerbaby ;)

Maar heb wel het idee dat mocht dat zo zijn, dat het daarna klaar is ook... geen idee waarom :)

Liefs,

T

Hey,
Wat een heftige verhalen, dan klaag ik over heftige weeen en ingeknipt zijn, pff.. ik mag dus echt niet klagen!
Mijn man gaat 't lieftst nu al voor een broertje/zusje. Maar ik zie dat toch nog even niet zitten. Moet zeggen dat 't ook wel vaak door hem genoemd word. Onze dochter is nog net geen 4 maand, dus kan nog rustig even wachten! Ik werk weer op therapeutishe basis, en daar krijg ik al ontzettende spierpijn van. Dus eerst lichamelijk nog even opknappen voor wij 't weer gaan proberen! Bij mij thuis zit er 2 jaar en 1,5 jaar leeftijdsverschil tussen mij en m'n broers, heb 't altijd als erg positief ervaren dat we zo weinig schelen. Gewoon qua vrienden, wat tijdens 't stappen altijd erg gezellig was!
Liefs

Hier ook nog twijfel,we hebben nu 2 gezonde kindjes maar toch...een 3de lijk me ook erg leuk.mn bevallingen zijn goed gegaan dus daar ben ik nu ook niet bang voor..maar vind nu best al pittig 2 kids en 3dagen werken.maar aan andere kant wil ik het allemaal nog wel 1 keertje meemaken.maar dan pas over een jaar of 2 denk ik.vroeger wilde ik altijd 4 kids en mn man 6 haha.we denken er nu hetzelfde over...dus denk dat die 3de er nog wel komt mocht het lukken natuurlijk
liefs jootje

Wij zouden nog wel heel graag nog een kindje willen, als dat natuurlijk lukt.
Heb ook wel wat pech gehad, zwangerschapsvergiftiging, gescheurde baarmoedermond en 1,5 week na de bevalling een baarmoederontsteking maar gelukkig niet zoveel bloed verloren en heb er ook geen angst door gekregen gelukkig. Kan me voorstellen dat je angst hebt gekregen als de zoveel bloed hebt verloren en de gyn zegt dat er een herhalingsrisico is.

Mmmm...Ik moet eerlijk bekennen dat het bij mij al weer begint te kriebelen...maar 3 babies in nog geen 1,5 jaar lijkt me een beetje veel. Stel dat het er weer 2 zijn!

Terug
Bovenaan