Nog meer mensen die last hebben van gigantische jeuk?

Dag dames,

Sinds een aantal weken , en vooral de laatste week is het erger geworden, heb ik ontzettende last van jeuk, vooral 's avonds.
Mn benen zijn het ergste, ik smeer ze wel in, maar dit werkt niks.   Ik krab me eigen dus helemaal suf, met als gevolg allemaal krassen op mn benen natuurlijk en een lelijke huid.

Weet iemand als dit misschien met de zwanegrschap te maken heeft, en hebben nog meer mensen hier last van?
Zo ja, wat is hier tegen te doen? Ik word zo langzamerhand helemaal gek   :-(

Liefs,
Janet

13 weken

last van jeuk heb ik wel, maar dan vooral op mijn buik. Dit heeft vogens mij met groei te maken. Misschien dat mentholpoeder helpt tegen de jeuk die jij helpt?
Sterkte, mira (37+4)

Toen ik 18 weken zwanger was, kreeg ik ook opeens last van gigantische jeuk. Met name mijn benen, rug, armen en schouders. Ook kreeg ik uitslag. Ben toen naar de huisarts gegaan en die heeft me een mentholgel voorgeschreven. Dit gaf in ieder geval verlichting.
Ik had heel veel overgegeven de weken daarvoor en dronk absoluut te weinig (kon het gewoon niet binnenhouden). Toen ik weer normaal kon eten en drinken, merkte ik dat de jeuk minder werd. Ook ben ik veel gaan smeren met een bodycreme, zonder parfum. Niet te heet douchen en niet in een warm bad gaan liggen.
Na 2 weken was het vrijwel over met de jeuk en ik denk dat mijn huid gewoon vocht tekort had. Helaas zijn er ook meiden die onverklaarbare zwangerschapsjeuk hebben.

Maak een afspraak bij de huisarts. Het kan zeker een zwangerschapsverschijnsel zijn, maar het hoeft niet.

Groeten, mam van Laura (25w1d)

Ook ik had een aantal weken geleden jeuk gehad aan mn benen. Afgelopen week had ik op mijn  linker bovenbeen ineens rode uitslag met bultjes. Ik werd gek van de jeuk. Ook mijn huid is heel erg gevoelig en doet ook echt zeer. Mn kleding schuurt langs mn huid en raakt alleen nog maar meer geirriteerd. Gister naar de dokter geweest en die vertelde mij dat ik last heb van gordelroos. Krijg hier geen medicatie voor maar moet smeren met lidocaine levomentholgel. Dit is vrij verkrijgbaar bij de apotheek en mag gebruitk worden tijdens de zwangerschap.  Dit koelt de geirrireerde plekken en het verdooft ook nog. Dus de jeuk en de pijn nemen daardoor af. Blijf ik nog wel zitten met het feit dat mijn kledingg schuurt, het maakt dan niet uit of je iets zachts aanhebt, alles doet gewoon zeer. Inmiddels zit mijn bovenbeen volgeplakt met gaasjes en dat helpt goed. Het ziet er welliswaar niet uit, maar het is beter als pijn enzo.

Groetjes,

Annemiek, 31 weken en 4 dagen

Hoi,

Ik heb er ook heel erg last van. Ik gebruik nu Mentholcreme wat ik heb gekocht bij DA.
Dat helpt mij heel goed. Verder kreeg ik de tip om heel veel water te drinken en ook dat helpt. Ik heb inmiddels al een paar dagen nauwelijks jeuk. Echt heerlijk!

Veel sterkte!

Groetjes,
Nanda

Misschien kun je ook eens zoeken op zwangerschapsjeuk of PUPPP (bij ouders online staat er een stukje over).
Het is een bekend verschijnsel en kan lijken op gordelroos, maar is het niet.
Al met al een heel vervelend iets dat van heel mild tot heel zwaar voor komt. Na de bevalling is het na ong. 5 dagen over.

Helloww lady's!!

OOhwww verschrikkkkelijk die jeuk..Ik kan er over mee praten..Jeuk is soms erger dan pijn..Ik heb het ook voornamelijk op men boven benen..en is het savonds het ergst..Ik smeer me sochtends ook vaak in met een verzachtende creme..Maar de jeuk gaat er niet echt van weg..Ook heb ik de laatste tijd erge jeuk aan men borsten als ik savonds men bh uit doe..krabben op de benen gaat dan nog wel..Maar ff lekker je borsten krabben gaat minder omdat die huid zo dun en veel meer gevoelig is..Zou blij zijn als het over zou zijn..Maar ja we moeten het er maar voor lief bijnemen toch? het hoort erbij!!

Groetjes vanessa
20 weken.

Terug
Bovenaan