Nog meer mensen die last hebben van gigantische jeuk?

Ook ik heb sinds 2 week een enorme jeuk over m'n hele lichaam. Van de onderkant van m'n voeten tot en met m'n gezicht zeg maar. Slaap dan ook al 2 week enorm slecht. Ben vorige week bij de vk geweest en die heeft me meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een bloedonderzoek en ctg. Daaruit bleek dat mijn bloedwaarden mbt leverfuncties te hoog waren. Kortom: mijn lever functioneert niet goed waardoor het zijn afvalstoffen niet kwijt kan. Vandaar de jeuk. Ben nu 37 week zwanger en als de bloedwaarden blijven stijgen gaan ze me eerder inleiden.
Een verminderde werking van je lever treedt meestal pas op in de laatste 3 maand van de zwangerschap, zo ver ben jij nog niet, maar ik zou als ik jou was wel even je vk inlichten.
Succes!

Gr. Marije (37 +2)

Hallo,
Helaas herken ik de jeuk vanuit mijn vorige zwangerschap, Het begon in week 20 en werd steeds erger. Eerst op mijn buik en toen op mijn armen en benen. Ik werd er echt helemaal gek van. Achteraf bleek ik PUPPP te hebben. Er is een ned site over dit onderwerp. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar niets heeft echt geholpen. (mentholgel, hydrocortison klasse 1 creme, mentholpoeder, paardenbloemwortelthee, koude douches, cetomacrogol creme, en uiteindelijk zelfs wat slaapmedicatie, omdat ik nachten niet meer sliep van de jeuk. Mijn verloskundige en huisarts wisten niet wat het was en hadden nog nooit van PUPPP gehoord.
Op dit moment ben ik 12 weken zwanger en hoop dat het mij deze keer bespaard blijft, want het is echt een drama. Ik hoop dat het voor jou van tijdelijke aard is en dat je het kunt bestrijden.
Mijn vriendin had ook zwangerschapsjeuk en bleek toen ook vanuit de lever te komen. Zij heeft toen lichttherapie gehad en dat hielp prima.
Succes er mee.
Groetjes, Yoeke

Hallo Dames,

Ik ben nu 29 wkn zwanger van de 2e en bij de eerste zwangerschap kreeg ik  in week 38 last van PUPPP.  Het was werkelijk vreselijk. Ik sliep 2 a 3 nachten niet van de jeuk en daarna was ik  zo moe dat ik  1 nacht weer wel sliep. Ik ben diverse keren  bij de huisarts geweest, gyneacoloog en zelfs de dermatoloog. Uiteindelijk kreeg ik een zalfje  waardoor de jeuk iets minder werd. Dagen heb ik huilend rond gelopen zonder kleren want  die kon ik niet eens meer verdragen. Heb ook verzorgd de bevalling op gang te helpen maar dat wilde de VK niet. Uiteindelijk ben ik met 39w5d bevallen van een mooie zoon. Had wel wat weinig krachten over maar  met hulp is het dan toch gelukt en direct was ook de jeuk weg!  Ik wens dit niemand toe want het was werkelijk een hel. Ik hoop dan ook dat ik er nu aan voorbij  fiets...

Groetjes!    

Terug
Bovenaan