Nog meer met ongeveer anderhalf jaar tussen twee kindjes?

A

Anoniem

Guest
Tot onze hele grote verrassing en geluk zijn we deze keer heel erg snel zwanger geworden. Onze zoon is nu 11 maanden en we  hebben na 6 maanden de condooms opgeborgen, het heeft deze keer dus maar 5 maanden geduurd voordat ik zwanger werd. De vorige keer duurde het 3 jaar. Dat was eigenlijk de reden voor ons om te beslissen om nu niet aan de anticonceptie te gaan en de natuur haar gang te laten gaan. Onze voorkeur ging er trouwens wel naar uit om de kindjes niet heel lang na elkaar te krijgen maar anderhalf jaar is wel heel snel. Het lijkt me echt geweldig, ik denk dat de kindjes zo veel aan elkaar zullen hebben. Voor ons zal het waarschijnlijk erg druk worden met twee van die handenbindertjes maar misschien heb je dat zowiezo wel.
Ik was benieuwd of er meer van jullie twee kleintjes relatief kort op elkaar hebben of gaan krijgen en wat jullie ervan verwachten of ervaren hebben.

Tussen de eerste en de tweede zit bij ons ook 1,5 jaar. Dat is best heftig soms, maar ook gewoon hartstikke leuk. Alleen wisselen de groeisprongetjes elkaar meestal af, hebben ze om de beurt een periode dat ze slecht slapen en zijn er dagen dat het allemaal niet meevalt en ik heel blij ben dat ze om 19 uur in bed liggen.    

En nu ben ik zwanger van de derde, die komt als de jongste nog geen 2 is. Soms vraag ik me best wel eens af waar we aan zijn begonnen ;) , maar ik verheug me straks ook heel erg op de drukte en de gezelligheid.

Groetjes,
Lotje

Jeetje Lotje,

Dat wordt een drukke bedoeling bij jullie zeg. 3 van die kleintjes in huis. Dat van die sprongetjes, tja, we zullen wel zien hoe het gaat. Onze oudste is er  1 die elk sprongetje tot in de puntjes beleefd zullen we maar zeggen. Het is een heel pittig maar tussen de sprongen door gelukkig ook heel gezellig kereltje. Ik ben benieuwd naar nr 2, misschien is die wel heel anders. Ik heb weleens jaloers gekeken naar die moeders die met een heerlijk slapende baby in de wagen door een drukke winkelstraat reden en die van mij maar overprikkeld om zich heen kijken. Maar ja, dat gaat nu hij bijna 1 is al zoveel beter. Ik denk inderdaad dat het 1e jaar extreem druk gaat worden maar de rust zal wel weer een keer terugkeren denk ik.
Maar als ik jouw verhaal zo lees, is het je kennelijk toch zo bevallen dat je het er nog een keer op waagt, toch?
Geniet van zwangerschap nr. 3.

Hoi,

Mijn dochter is nu 13 maanden en ik ben over 2,5 maanden uitgerekend.
Hier zit dus ook maar 15 a 16 maanden tussen.
Tja, het gaat allemaal best snel zo, maar ik verheug me er wel op!
MIjn dochter is een heel rustig en lief kindje, dus ik trek het allemaal nog erg goed.

groetjes,
Sabine

Hoi dames,

Mijn dochter is vrijdag 1 jaar geworden,en ben vandaag precies 24 weken zwanger,Dus hier ook dicht op elkaar.
Ze schillen dadelijk dus 15 maanden.
We hebben er heel bewust voor gekozen,alleen was het in de eerste maand raak,dus we moesten wel effe aan het idee wennen.
Het zal wel druk worden,maar daar groei je in volgens mij.
We zijn nu bezig met de kamer voor mijn dochter,ze krijgt een peuterbedje en we gaan wel zien of dat ze al een groot bed wil slapen.
De babykamer blijft gewoon zo,is pas 1 jaar oud.
Nu nog op zoek naar een duowagen en we hebben de uitzet weer compleet.

Veel succes met jullie zwangerschap...

Groetjes cindy.

Mijn dochtertje Angelina is in februarie van dit jaar geboren en ik ben ook weer zwanger, uitgerekend in april. Angelina zal 14 maanden zijn als de kleine geboren wordt. Ik was ook erg snel zwanger deze keer, het was de eerste maand al raak! Dit is mijn derde zwangerschap en was altijd wel de derde maand ongeveer zwanger en daar rekende ik nu weer op maar het wasdus meteen! Mijn vriend en ik zijn dolblij en hebben afgelopen maandag gehoord dat het een jongetje is. Leuk, want we hebben al 2 meiden, dus mijn vriend is binnenkort niet meer de enigste man in huis. Ik denk dat het wel druk wordt met 2 kleintjes met een leeftijdsverschil van 14 maanden maar het is ook wel weer leuk dus een probleem vinden wijk het absoluut niet. De omgeving reageert niet altijd even leuk en denken altijd dat het een 'ongeluk' is terwijl dat niet het geval is.......wij zijn inm elk geval erg blij met die kleintjes!

Hi dames,

Bij ons straks 17 maanden verschil, ik vind het wel geinig, zal wel druk zijn, maar goed ik ben er gek op.
X

Hallo allemaal,
ik ben nu net heel pril zwanger en ons eerste kindje zal dan 14maanden zijn... bij ons bewust voor gekozen, maar moet zeggen dat het ook wel erg snel ''raak'' was!
Tja tuurlijk denken we wel even aan de praktische dingen zoals koop je voor de oudste nog een kinderkamer? En twee boxen in de kamer? Dat gaat niet passen?!
Zit nu pas te denken dat mensen mss raar kunnen reageren, dat zal wel ff gek zijn denk ik ja!
Fijne zwangerschap allemaal en tips zijn welkom hoor
Gr. Trotse MAM

Terug
Bovenaan