Nog meer met ongeveer anderhalf jaar tussen twee kindjes?

Hoi Meiden,

Hier een ervaringsdeskundige haha.
Ik heb twee meiden van 6 en 5. Zij schelen 15 maanden en dat was een bewuste keuze. Het is echt super om ze zo snel na elkaar te hebben. Al vanaf jonge leeftijd zijn ze een soort tweeling. Ze hebben heel veel aan elkaar en kunnen af en toe ook lekker ruzie maken hoor. Maar de sterke band overheerst altijd. Ze delen ook samen een slaapkamer. Ik had wel alles in tweevoud hoor, zelfde speelgoed en zelfde kleding (vinden ze nu nog leuk haha). En twee babykamers en een dubbele kinderwagen. Heel af en toe koop ik nu nog hetzelfde speelgoed of dezelfde kleding maar dan in twee tinten bijvoorbeeld. Ziet het er toch anders uit.

Ik heb nog een zoontje van net 1 en ben in januari uitgerekend van ons vierde kindje, weer een jongen. Deze twee jongens schelen dan ook 15 maanden.
Dus het wordt weer een drukke boel, maar ik hoop dat ook zij zo'n band krijgen als hun grote zussen. Dus nu weer een nieuwe babykamer gemaakt en gekocht voor de vierde. En opnieuw een dubbele kinderwagen gekocht.
En als het nodig is komt er gewoon weer dubbel speelgoed en kleding.

Twee boxen had ik niet en nu ook weer niet. De kleinste loopt zo goed en speelt lekker in de kamer, die krijg ik echt niet meer in de box. Dat was bij de oudste ook het geval, dus gelukkig geen twee boxen nodig.

Geniet er lekker van!

Groetjes,
Vanessa 33,2 van de vierde

Hoi,

onze eerste zal ongeveer 20 maanden zijn als de tweede komt. Ik verwacht dat het erg druk en gezellig wordt!

Een trotse mama

Mijn 1e is net een jaar geworden, en ik ben nu 5 weken zwanger van de 2e. Ze schelen dus 21 maanden straks. Ik was de eerste keer meteen zwanger, maar ben al bijna 36 dus dacht: dat was gewoon geluk, maar nu was ik weer meteen zwanger. Lijkt me heel leuk, hebben de kids straks veel aan elkaar (hoop ik... en als alles goed blijft gaan met de zwangerschap natuurlijk...). Wel druk denk ik, ik ben wel blij dat ie straks kan  lopen (ik had bij de  vorige zwangerschap bekkeninstabiliteit en  het begint nu al op te spelen weer (voor ik wist dat is zwanger was zelfs al...).  

Hoi Nienke,

Ik heb een zoon van 17 maanden en ben nu ruim 38 weken zwanger van ons tweede zoontje. Wij vinden het geweldig dat er zo weinig leeftijdsverschil tussen zit, vooral omdat het ook nog eens beide jongetjes zijn!
Ik denk niet dat het drukker is dan wanneer je meer tijd tussen de kindjes hebt zitten, heb nl. genoeg vriendinnen die dat hebben en zij ervaren het niet zwaarder of juist minder zwaar dan vriendinnen die kinderen hebben die weinig in leeftijd schelen; tis maar wat je gewend bent toch?! Mijn zoontje slaapt nog wel 3 uur 's middags en dat is een groot voordeel, ga er dan ook lekker vaak bij liggen als hij slaapt. Oudere kindjes slapen over het algemeen toch minder lang 's middags. Ik heb dat tijdens de zwangerschap als erg prettig ervaren! Veel plezier!

Groetjes, Ellen

Terug
Bovenaan