nog niet ingedaald?!?

Hoihoi,
Ik ben nu 39+2 zwanger en het meissie is nog niet ingedaald. Dit is mijn 1e zwangerschap. Ze is wel een beetje ingedaald geweest, maar nu niet meer. Ik heb dit afgelopen maandag met de vk besproken, of dit kwaad kan, maar zij zei dat de baby altijd nog kan indalen tijdens de bevalling. Op dat moment was ik wel gerust gesteld, maar nu zit ik te twijfelen, omdat ik steeds meer op het internet lees dat als de baby met de 1e zwangerschap met 38 weken nog niet is ingedaald, je dan naar het zh moet om te controleren of je bekken niet te smal is of iet dergelijks. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik wil thuis bevallen, dus maak me nou een beetje druk of dat allemaal wel goed zal gaan komen, als tijdens de bevalling blijkt dat er problemen zijn.
Weten jullie hier misschien iets meer over?
Alvast bedankt voor de reacties!!!!

Groetjes,
Susan

Hoi Susan,

Ik kan me je twijfel goed voorstellen. Ik zou denk ik toch eens contact opnemen met een gynaecoloog om je vraag aan hem voor te leggen. Waarschijnlijk denkt de verloskundige dat het allemaal wel past, omdat het kindje wel ingedaald is geweest, maar als jij je niet zeker voelt, komt dit niet ten goede van een ontspannen bevalling. Dus: ik zou een soort van second opinion aanvragen.

Veel succes.

Hoi

Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen en net wat Snoopy zegt ik zou ook om een second opinion vragen. Sorry dat ik het zeg, ik wil je niet nog banger maken, maar ik hoor zo vaak dat de verloskundige zegt dat het wel past, maar dat dan achteraf toch een keizersnee beter was geweest.
Nou, je kunt het maar beter van tevoren weten, ipv tijdens de bevalling, toch?

En net wat Snoopy ook zegt, omdat het bij jou al een keer is ingedaald zou het best kunnen dat je daar uit kan opmaken dat het past, maar zo goed ben ik er niet in thuis.

Groetjes Ria

HAI,

Bij mij was Colin met 41.6 nog niet ingedaald, ik ben toen ingeleid en ben gewoon vaginaal bevallen...
Dus volgens mij wil het niets zeggen, maar vraag het voor de zekerheid nog na...
Succes
groetjes Dirkje

Meiden, bedankt voor jullie reacties!!
Ik ga het maandag nog es even duidelijk navragen bij de verloskundige... Beter voorkomen dan genezen, he?

Groetjes,
Susan

Het probleem bij dit soort dingen is dat je er pas tijdens de baring achter omt of het kind door het bekken past. Elke eerste baring is een proefbaring. Een bekkenonderzoek is vrij zinloos, want bijna nooit heeft iemand al op het eerste gezcht een te krap bekken. Afwachte wat er tijdens de bevalling gebeurt is het parool, hoe vervelend en onzeker dit ook is. De verloskundige zal goed op de vrodering van de ontsluiting moeten letten, en als het met minder dan 1 cm per uur gaat snel moeten ingrijpen met weeenversterkende middelen, maar de kans dat je gewoon zonder problemen vaginaal bevalt is het allergrootst.

ik was gisteren utgerekend en volgens de vk is hij of zij nog niet ingedaald. ik heb ook twijfels gehad of deze baby langs mijn bekken paste odat ik had gehoord dat een 2e kind groter is dann 1e kind en ook omdat de vader van mijn 2e kindje (mijn kinderen  hebben allebei een andere vader) veel groter en breder is dan de vader van mijn 1e. mijn oudste daalde ook pas bij de bevalling in en de gyneacoloog wist ook niet zeker of mijn kindje door mijn bekken paste omdat ik vrij klein ben 1.60 en heel smal (ik heb kledingmaat 152)  maar het is allemaal goed gegaan en ik heb vertrouwen dat het weer gaat lukken, ik heb gewoon een goed gevoel erover nu maarik heb er ook erg mee gezeten en van de vk krijg je inderdaad niet altijd de antwoorden die je graag zou willen maar ik houd me vooral vast aan het feit dat wij vrouwen ervoor gemaakt zijn om te baren en dat de natuur het goed geregeld heeft want een bevalling gaat meestal goed.maar ik snap ook de twijfels en de angsten want die heb ik ook hoor.

hoi, bij mij was het kindje ook nog niet ingedaald en was toen 37+6 dagen dat ik bij de vk was geweest , maakte me toen ook erg druk daarom, maar precies die nacht ben ik bevallen en het kindje daalde tijdens de bevalling in.
dus meid ,niets om je zorgen over te maken. groetjes renate

Terug
Bovenaan