nog niet ingedaald?!?

Hoi,

Na een pittige bevalling die uiteindelijk uit is gelopen op een spoed ks, ben ik nu alweer 37 weken zwanger van mijn 2de. Door de ks ben ik sinds vorige week onder behandeling van de gyn. Daar las de assistent dat bij de vorige bevalling de baby erg hoog zat en ook nu was de kleine nog niet ingedaald. Ik krijg nu aanstaande maandag een bekkenonderzoek om te kijken of ik een te smal bekken heb of dat er binnen in een andere oorzaak is dat het niet gezakt was/is.

Ik ben heel benieuwd, want als er maar een kleine aanwijzing is dat het niet goed is, dan wil ik een ks. Natuurlijk lijkt het me fantastisch om "normaal" te bevallen, maar na zo'n hel als de vorige keer.....kijk ik er niet naar uit en is een ks een betere optie....al is het natuurlijk ook niet niks.

Groetjes Kirsten

Bij mijn vorige zwangerschap was mijn zoontje met 39,2 dagen ook nog niet ingedaald. Ik heb toen een echo gehad om te kijken of er een reden voor was. Die was er niet, dus ik mocht gewoon proberen natuurlijk te bevallen. De gyn zei alleen wel dat het wat meer tijd/moeite kost als je kindje niet is ingedaald, omdat je het kindje meer moet helpen!
Ik ben toen met 39,3 dagen bevallen, moest alleen wel met vacuumpomp geholpen worden. Dat hoeft er niets mee te maken te hebben hoor.... voor de rest ging alles prima!

Hoeft dus echt geen probleem te zijn!

hoi,

Bij mij was mijn kindje ook niet ingedaald, en toen de vliezen gebroken waren, mochten we ook meteen naar het ziekenhuis ( dit zou al, vanwege suikergehalte). Na 12 uur puffen en 10 cm ontsluiting kwam ons kereltje geen stapje verder. Met toucheren voelden ze alleen haartjes en dat was het. uiteindelijk een spoedkeizersnede.
Ben nu zwanger van de tweede en wil inderdaad graag weten of ik gewoon kan bevallen of dat het een keizersnede wordt, graag een van beide ipv allebei! Ik wil ook graag een bekkenonderzoek om te kijken of ik niet te krap ben.
Ik neem aan dat je al bevallen bent, dus hoop ik nog op een verhaaltje van jou en je bevalling. Groetjes Juutje

Terug
Bovenaan