nog niet kunnen kruipen !!!

Hallo, moeders !!!

Wie herkent dit
Mijn dochter bijna 11 maand oud kan nog niet kruipen, niet dat ik me zorgen maak.
maar het lijkt me wel leuk als ze gaat kruipen. Ze zit nu alleen maar en vermaakt zich niet zo snel meer, snel verveeld en gaat huilen, maar kruipen homaar zelf zitten doet ze ook nog niet, terwijl ze wel stevig zit.
Zijn er nog moeders die dit herkennen.!!!!

Groetjes Patricia en Anouk
 
Hallo,

Mijn zoontje is 12 maanden en kan ook niet kruipen. Hij kan ook niet tijgeren. Hij kan wel van zijn rug naar zijn buik rollen en weer terug en hij kan heerlijk op zijn kont zitten maar alleen als wij hem neerzetten, hij kan niet uit zich zelf gaan zitten. Sinds een week gaat hij een beetje op zijn billen op pad. Mijn billenschuivertje heeft er geen last van dat hij niet kan kruipen. Hij is erg met zijn fijne motoriek bezig. Blokjes in een emmertje doen enz. hij kan zichzelf leuk bezighouden moet ik zeggen.

Groetjes,
 
Ik zou me er niet zo druk om maken.
Mijn zoontje is nu ook 11 maanden en kan ook nog niet kruipen, wel merk ik dat hij weer andere vaardigheden heeft die zijn leeftijdsgenootjes nog niet hebben. iedere baby heeft weer zijn eigen vaardigheden die   hem zo uniek maakt.
Ik merk ook dat na elke huilerige, jengelige, verveelde periode,   een periode komt dat hij weer wat meer kan.
Misschien praat hij straks wel heel snel, of loopt hij straks ineenkeer heel snel, je zult zien.
 
Hallo, mijn zoontje wordt a.s. vrijdag 1 en kruipt sinds een week. Tot die tijd deed hij "niks". Hij zat als wij hem neerzetten, probeerde zich op te trekken en liep voorzichtig om de tafel als wij hem er tegen aanzetten. Sinds een week kruipt hij, trekt zich overal aan op en loopt om de tafel alsof hij nooit anders heeft gedaan en probeert zelfs al van de tafel naar de bank te komen. Het kan ineens zo snel gaan.  En het is inderdaad wat er hiervoor al gezegd wordt, het ene kindje kruipt vlot terwijl de ander eerder "praat". Ze ontwikkelen toch wat ze zelf blijkbaar het interessants vinden.
 
hai,

Mijn dochter is vandaag 1 jaar geworden en kruipt ook nog niet. Ze zit goed. Ze staat in de box of aan tafel, maar niet uit haar zelf. In   de box probeert ze zich wel aan de spijlen op te trekken, maar tot nu toe zonder veel succes. Als we haar op de buik leggen op de grond dat glijdt ze alleen naar achteren. Als ze op schoot zit dan worden we echt als klimpaal gebruikt. ik heb het idee dat het kruipen bij haar niet gaat gebeuren.   Maar we wachten wel af. Ik zou me als ik jou was ook geen zorgen maken. het schijnt echt zo te zijn dat ieder kindje z'n eigen tempo heeft.

groetjes,

Mikki ( mama van Isa 4/7/04 )
 
hoi

Mijn oudste dochter ging pas kruipen toen ze ook al kon lopen (met 1,5 jaar)
Wel hopte ze vanaf ongeveer een jaar op haar billen de kamer rond, maar kruipen ho maar.   Ze is nu wel druk bezig om haar zusje van 8 maanden zover te krijgen om ook te kruipen, maar nog geen succes.

groetjes
Melanie
 
Hoi,

Ook wel eens fijn dit te lezen. Meestal hoor je de verhalen van de supersnelle kids. Mijn meisje van 10,5 maand zit regelmatig in de starthouding om te kruipen en de ene keer sjeest ze opeens achteruit, de andere keer duvelt ze op haar neus. Ze heeft een tuigje vanwege heupdysplasie en dat geeft voor deze houding veel steun. Als ze hem dan een keer niet om heeft, snapt ze er niets van. Dan liggen die benen rechtuit en probeert ze overeind te komen. Ze is dan helemaal verbaasd, prachtig. Ze zit nu wel in een fase dat ze sommige dingen opeens eng vindt, heeft een ernstige voorkeur voor papa en is dol op de tubbies. Ik vind het wel mooi dat mijn meisje lekker lang baby blijft, lopen kan ze nog de rest van haar leven doen. Natuurlijk wil ik ook pochen met alle dingen die ze wel doet, die zijn er ook genoeg. Ze is vooral een blije baby met haar eigen voorkeuren. Succes!
 
Hoi,

Ik heb net mijn verhaal getikt bij het onderwerp JOEPPIE!!.
Je bent dus niet de enige met een ' langzaam' kindje.

Laat ze lekker hun eigen tempo aanhouden. Ze kunnen nog lang genoeg kruipen, lopen, praten enz...

Succes Petra (moeder van Thijs)
 
Terug
Bovenaan