nog niet kunnen kruipen !!!

Hallo,

mijn zoontje is net 1 jaar geworden en kruipen is er ook niet bij. Hij kon met 11 maanden alleen nog maar zitten als een boeda en was hier erg gefrustreerd om. Nu schuift hij rap op zijn billen door de kamer en kan zich optrekken tot staan, al doet hij dit niet op de normale manier (normaal is eerst op de knieen en dan gaan staan). Omdat hij wel ging staan maar niet zelf kon gaan zitten en ook nog  vaak overstrekt zitten we nu bij de fysio. Ik vond het eigenlijk erg zielig, want hij moet daar dingen doen die hij niet leuk vindt. Ik dacht ook dat de oefeningen niet zouden helpen, maar..... hij heeft nu eindelijk door hoe hij zelf moet gaan zitten vanuit buikligging. Als hij op zijn rug ligt snapt hij nog niet dat hij dan ook eerst op zijn zij moet draaien. Wat moeten die kleintjes toch veel leren. Dat besef ik nu pas.

Fijn om te lezen dat niet alle kindjes zo vlot zijn of de juiste volgorde aanhouden.

Ik heb nog wel enkele tips voor alle ouders met kontschuivers. Pas op met schuiven op de straat. Mijn zoon schoof gezellig met blote voeten door de tuin, maar had vervolgens 2 open plekken op zijn enkels. Dus wel schoenen of sokken aan doen en een  stevige broek, want in zijn nieuwe dunne broek zaten meteen de gaten er in.
 
Onze dochter is 14 maanden en kan ook nog niet kruipen. Wij zijn net klaar met de behandeling voor heupdyplasie. Ze heeft 10 maanden in een spreider gezeten waar ze niets anders mee kon dan zitten...Nu schuift ze op haar billen door het hele huis en af en dat gaat heel snel.....Ze wil ook helemaal niet op haar buik liggen dus of ze ooit nog zal gaan kruipen ik weet het niet hoor.
Ze is ook een beetje aan het proberen om zich op te trekken maar ik merk dat ze het bipsschuiven nu super vind en dat ze al haar tijd besteed aan ontdekken. En dit vind ik erg belangrijk, dat optrekken dat komt wel weer als ze weer toe is aan iets nieuws.
Maar mensen in je omgeving kunnen je zo onzeker maken he met de opmerkingen en dat vind ik zo vervelend. Heb me laatst echt voorgenomen me niet meer druk en onzeker te maken over de dingen die anderen zeggen. Maar helaas lukt me dat nog steeds niet altijd.
Wij genieten enorm van ons meisje het is echt ons zonnetje in huis wat heel gelukkig is met de dingen die ze kan.
Genietse allemaal
 
YESSSSSS!!!!! onze zoon van 11 maanden kruipt eindelijk, het heeft lang geduurd maar het is hem toch maar mooi gelukt. Hij kan nog niet zitten maar dat zal dan ook nog wel komen denk ik, dan kunnen we eindelijk fietsen!
Dus wees niet bang het kruipen komt echt wel, het gebeurde zo maar ineens, even geduld dan maar.
 
Hallo mama's...
Wat een leuk forum is dit!! Het is fijn om te lezen dat er ook andere ouders zijn die vragen  hebben over de ontwikkeling van hun  kindje. Ik ben Evelyn en heb een zoontje van 9 maanden. Ook hij kruipt nog niet vooruit, schuift wel in zijn achteruit maar raakt dan gefrustreert omdat hij op die manier niet bij zijn speeltje kan komen. Hij zit ook graag op zijn billen en gaat dan vanuit de zit soms naar de buik maar terug nog niet. Ik denk dat ieder kind zich ontwikkelt op zijn eigen manier in zijn eigen tempo. Als ze maar lekker in hun vel zitten, toch?

Groetjes Evelyn
 
Hallo

Onze dochter van 13 maanden vindt het ook wel prima allemaal. Ze is een super rustig kindje. Ze kan wel zitten, maar draait niet op de buik en kan ook nog niet kruipen. Ze tijgert nu wel in de achteruit en vouwt onderhand haar beentjes langs de oren. Ze is nummer 3 en heeft 2 butlers"als ze iets nodig heeft.
Sinds een maand krijgt ze fysio omdat ze toch wel erg weinig actie ondernam.
Ze schreeuwt van begin tot eind dus dat is minder leuk.
Soms denk ik wel eens, zal het komen omdat je voor een 3e toch wat minder tijd hebt dan bij een eerste maar aan de andere kant zie ik ook duidelijk dat het gewoon een heel ander kind is dan de 2 oudste. Ze slaapt van 's avonds 18.30 tot 's morgens 9 uur!
Ik heb al op het CB nagevraagd of dit normaal is maar ze vonden het niet vreemd.
Heeft er nog iemand zo'n slaapkop??

Groetjes mama van 3
 
Terug
Bovenaan