Nog niet lopen met 14 mnd, moet ik me zorgen maken?

Dag moeders, eigenlijk maak ik me niet zoveel zorgen maar ik was vorige week bij het CB en daar werd natuurlijk gevraagd wat onze zoon van 14 maanden allemaal wel en niet deed. Nee lopen nog niet, als ik hem neerzet blijft hij wel staan en als ik hem met 2 handen vast heb wil hij nog wel een stapje doen, maar uitzichzelf nee nog niet.
Begint zich wel op te trekken. Hij was ook laat met kruipen, 12 maanden, dus ik denk dat hij het met lopen ook op zijn gemak doet. Maar goed zo'n CB geeft je dan toch een rotgevoel.
Nog meer moeders waar de kindjes pas later gingen lopen,
Hoor het graag
Grt
Debby
 
hallo,'bezorgde mamma',maak je maar geen zorgen,elk kindje heeft zijn eigen tempo,de kleine van mijn broer is 16 maanden jong,en begint nu pas te lopen,mijn baby is 7 maanden jong en staat al met vasthouden in zijn box,maar hij kan nog niet uit een beker drinken,die van mijn broer kon dat met 7 maanden al wel.Zo zieh je maar,idereen is anders...hoop,dat ik jou gerust heb gesteld,groetjes,rozewolk
 
Hallo Debby,

Ik snap je bezorgdheid.
Mijn dochter is bijna een half jaar en kruipt nog niet.
Daar krijg ik oonk vaak reacties op : Kruipt ze nog niet?
Dan kun je inderdaad wel eens onzeker  worden.
Bij het CB zeiden ze dat ze daar gewoon nog niet aan toe is, geen probleem.
Haar interesse ligt bij andere dingen.
Maak je niet te druk, er zijn meer kinderen die ""wat later" zijn.
Geniet lekker van je kind!

Groetejs.
 
Hallo!        
ik zou me inderdaad geen zorgen maken. Ieder kind/baby doet zijn ontwikkeling in zijn eigen tempo.
Ik hoorde laatst van een kennis dat haar zoontje pas ging lopen met 22 mnd.
Het zoontje van een vriendin van mij begon met 15 mnd te lopen.
Ze zeggen ook wel eens dat een kind die snel praat of met woordjes begint, minder snel gaat lopen en andersom.
Jouw kindje neemt gewoon lekker de tijd, het komt vanzelf wel hoor.
(Mijn dochtertje was hier wel vrij snel mee. Ze liep voor haar eerste verjaardag)
Succes hoor, ik hoop voor je dat hij snel zijn eerste stapjes los gaat maken. Het is natuurlijk altijd weer een mijlpaal als ze dit gaan doen.
Groetjes van Susan.
 
hoi,

 ik zou me niet zoveel zorgen maken. Mijn overbuurmeisje is nu ruim 20 mnd en loopt sinds een paar weken en nog heel erg wiebelig. op het cb werd ook gezegd dat ze naar fysio moest als ze niet snel ging lopen ,maar je ziet het ze doen het echt op hun eigen tempo

groetjes sam
 
Hoi,

Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken; 14 maanden is volgens mij ook wel erg vroeg. Je hebt er natuurlijk kinderen bij die al voor hun eerste verjaardag lopen en je hebt ook kinderen die pas net voor hun tweede jaar gaan lopen.
Stan is ook bijna 14 maanden (04-09-04). Hij is opeens van de ene dag op de andere dag gaan lopen achter de loop-blokkenwagen. Nu begint hij wat meer over te stappen van tafel naar stoel en bank. Maar lopen aan de hand vertikt hij nog. Ach, het komt allemaal vanzelf wel. Ik zou me niet te veel zorgen maken.

Groetjes Marieke
 
wees niet ongerust die van mij liep pas met 21mnd en nu zijn we een maand verder en hij loopt als een kiviet.
maar normaal is het zo tussen de 12 en 18mnd.

groetjes monique
 
Terug
Bovenaan