Nog niet lopen met 14 mnd, moet ik me zorgen maken?

Hoi,



Ik zou me geen zorgen maken hoor! Ik heb zelf een dochter van 9 maand
die al staat langsloopt ed. maar mijn schoonzus heeft ook een dochter
van bijna 9 maand en die draait alleen nog maar naar de buik. Dus elk
kind heeft gewoon zijn eigen tempo.



groet Alinda (mv Danielle 13-01-2005)

 
Volgens de Van Wiegenschaal waar ze op het CB mee werken, moet een kind met 24 maanden lopen. Wat ze dan met 14 maanden lopen te zeuren snap ik niet. Zo werken ze moeders inderdaad op de zenuwen.
Mijn neefjes liepen met 17 en 18 maanden, mijn nichtje met 16 maanden. Ander nichtje uit andere familie: 11 maanden. Het kan dus deels erfelijk zijn dat de kinderen aan een kant van de familie wat langzamer zijn. Maak je dus niet ongerust! Je kleintje heeft nog ruim de tijd om zich op zijn/haar eigen tempo te ontwikkelen!

groet,
Jinny
 
Hoi ,
mijn zoontje Jonah is nu bijna 23 maanden en loopt pas sinds een paar weekjes.
Echt goed lopen doet hij ook nog niet maar het gaat nu wel heel snel.
Ik heb me er steeds zorgen over gemaakt, zeker als ik weer eens een kindje zag die veel kleiner was en wel liep.
Toch heb ik er altijd vertrouwen in gehad dat het wel goed zou komen want hij ontwikkeld zich prima alleen op zijn eigen relaxte tempo.
Mijn dochtertje liep trouwens op haar eerste verjaardag al prima dus zo zie je maar weer elk kind is anders.

Miranda
 
quote: rozewolk reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-10-2005 11:44:14'));

hallo,'bezorgde mamma',maak je maar geen zorgen,elk kindje heeft zijn eigen tempo,de kleine van mijn broer is 16 maanden jong,en begint nu pas te lopen,mijn baby is 7 maanden jong en staat al met vasthouden in zijn box,maar hij kan nog niet uit een beker drinken,die van mijn broer kon dat met 7 maanden al wel.Zo zieh je maar,idereen is anders...hoop,dat ik jou gerust heb gesteld,groetjes,rozewolk



hoi,
ja hier ben ik het mee eens das inderdaad waar. elk kindje is anders mij meisie Zara is 9 maandje en kan nog niet uit bekertje drinken en kruipt nog niet ze begint al wel door te hebben wat ze kan maar dat kan ook een deze dagen zo komen tja afw8ten maar

liefs san
 
Hallo,

Mijn meisje van net 14 maanden muitert flink maar los lopen doet ze nog niet. Ik merk dat ze lekker in haar vel zit en het lopen  haar wel steeds meer gaat interesseren. Zolang zij zich goed blijft ontwikkelen vind ik het prima. Ik moet volgende week naar het CB en ben benieuwd of ze erover beginnen. Meestal ligt bij ons de nadruk op het lage gewicht ten opzichte van haar lengte. Je wilt graag horen dat alles goed is en het is nooit leuk als je met een vervelend gevoel naar huis gaat. Komt allemaal goed.
Mijn man en ik liepen allebei rond de 16 maanden, ze heeft nog even te gaan.
Succes.
 
Terug
Bovenaan