nog niet over naar 4 flessen?!

Hoi,
onze Quinn is echt een slaapkop. Hij gaat om 20.30 uur naar bed en dan maken we hem om 21.30 uur wakker voor de laatste fles. Die drinkt hij vaak niet helemaal leeg.
De laatste dagen is hij overdag wel hongeriger en ik heb hem al een paar keer 210 cc gegeven.
Ik was vandaag op het CB. Hij was nu 64,5 cm lang en woog 7200 gram. Nu was ik in de veronderstelling dat hij na 4 maanden en boven de 7 kilo wel naar 4 flessen zou mogen.
Blijkt dat dus niet zo te zijn... vond het een beetje vreemd. Hij mag pas naar 4 flessen als hij 7500 gram weegt en dan mag het dus officieel, maar liever niet. Het zou te maken hebben met de bloedsuikerspiegel, maar dat vind ik ook een beetje raar. Want hij slaapt nu ook al vanaf 21.45 uur tot 9 uur 's ochtends. En met 4 flessen zou hij dan bijvoorbeeld van 20.30 - 8.30 uur slapen. Wat maakt dat uurtje dan uit?
Wel al beginnen met 2 eetlepels fruit en daarnaast dan nog 5x180 cc. blijven geven.
Met 5 maanden zou hij dan 4,5 fles (van nog steeds 180 cc) krijgen en een half potje groente en 2 eetlepels fruit.
Met 6 maanden pas naar 4 flessen.
Hebben meer van jullie dit advies gekregen?
Groetjes Veerle

hi veerle,

helemaal hetzelfde is mijn verhaal niet, want ik geef bv (ik maak uit jouw verhaal op dat je kv geeft, klopt dat?), maar ik ben dus toevallig ook vandaag op het cb geweest en sinds vorige week woensdag overgegaan naar 4 voedingen, maar ik geloof niet dat dat helemaal de bedoeling was. De verpleegkundige keek errug bedenkelijk toen ik dat zei. Maar niet om de bloedsuikerspiegel. Ze zei dat bv lichter verteerbaar is en daarom 4 voedingen eigenlijk net te weinig is bij bv. De kans bestaat dat Seth dan weer ;s nachts gaat komen.
Maar uit dit verhaal van haar maak ik toch op dat het met kv wel moet kunnen. En staat er niet op die pakken dat het met 6 kilo al kan? Nou, dan lijkt 7,2 kilo me helemaal geen probleem.

Overigens wordt bij ons op het CB echt hartstochtelijk afgeraden om voor de 6 maanden al te beginnen met fruit/groentehapjes. Dit ivm de darmpjes. HIer op het forum lees ik wel vaker dat kindjes al ruim voor de 6 maanden fruit en groente krijgen. Er bestaat dus kennelijk een groot verschil in zienswijze tussen verschillende CB's.

Maargoed, ik zou ook zeggen dat dat ene uurtje nou niet zoveel verschil maakt. Als ik jou was zou ik die 4 voedingen gewoon proberen...

Groetjes Femke, mv Seth 15-01-07

Hoi Veerle.

Bij ons op het cb zeggen ze vanaf 5 maanden overgaan op 4 flessen.
Maar ze zeiden ook vanaf ongeveer 7 kilo.
Als Quinn het goed doet en jou gevoel is ook goed zou ik het gewoon proberen zijn gewicht telt volgens mij toch ook mee.
Als het Quinn niet lukt geeft hij dat zelf wel aan lijkt me.
Ik heb Teun een tijd terug ook op 4 flessen willen zetten maar hij gaf duidelijk aan dat hij het niet trok toen ben ik weer terug naar 5 flessen gegaan.
Nu krijgt hij 4 flessen van 210 + 7 schepjes als je dat terug rekend krijgt hij dan 2 schepjes minder,lijkt mij niet zo`n probleem.

Nog even iets anders, jij had laatst een berichtje gepost over slaapzakjes bij de action.
Ik heb die toen ook gehaald,nu was ik vandaag in een grote babyspeciaalzaak bij ons in de buurt en daar hingen precies dezelfde slaapzakken voor 18,50 euro.
Belachelijk hè, hoezo mega winst??!!

Succes met Quinn! Ik zou het gewoon proberen en als het niet lukt ben je zo weer terug bij de 5 flessen.

Groetjes Mikkie.

hoi veerle

Milan is nu 3 1/2 maand en zat met 3 maanden al op 4 flessen..
Milan is mijn 4e kindje en zijn grote broer was ook 3 maanden oud toen hij op 4 flessen ging...
Hij doet het goed dus waarom zou ik dan die 5e fles geven..soms moet je doen wat je zelf het beste lijkt..
bij mij zeiden ze dat veel kinderen tussen de 11 en 13 weken aangeven dat ze naar 4 flessen willen Milan dus ook...
succes gr mandy

Wij zijn net geweest en ons cb zei: volgens het boekje mogen babys van 5 maanden en 7 kilo van 5 naar 4 flessen, maar geen enkel kind is precies 7 kilo bij precies 5 maanden. Dus het is volgens onze wijkverpl. een beetje aankijken. Thijs is nu 7100 gram en nog geen 4,5 maand. Hij geeft zelf aan naar 4 flessen te willen. Volgens zijn gewicht kan dat maar volgens zijn leeftijd nog niet. Ze gaf mij het advies om een beetje aan te kijken wat Thijs zelf wil. Nog niet pushen om naar 4 flessen te gaan door bv tijd te rekken tussen flesjes in of meer voeding in 4 flessen te doen, maar als hij zelf aan 4 flessen genoeg heeft moet ik er ook geen 5e in gaan proppen. Ik hoef hem savonds niet wakker te maken voor een 5e fles, alleen als zn 4e fles erg vroeg is waardoor hij 12 uur lang zonder voeding zou zijn, dan wel. Snappen jullie het nog??
Oftewel modder maar wat aan!
Een beetje fruit als extra is prima, maar dit mag absoluut nog geen vervanging of uitstel van een fles zijn.
In zijn laatste fles van Nutrix mag vanaf 4 maanden.
Succes met tobben allemaal.

hoi veerle
boas drinkt ook sinds 2 weken 4 flessen.behalve als ik werk,dan krijgt hij om 7 uur de eerste en om 22:00 de laatste.maar als ik niet werk slaapt boas van 22:00 tot half 10!eerder wakker maken vind ik sneu en binnen 4 uur de fles geven is ook geen optie want dan laat hij 90cc staan.
ik zou niet weten wat er slecht aan is.boas doet t super!
en ik weet niet wie hierboven nog maar 4 bv gaf waarvan het cb zei dat hij dan ws weer snachts zou komen;dat kun je toch uit proberen?als t zo is,dan weet je t.als boas midden in de nacht wakker zou worden voor een voeding kan hij m krijgen hoor.maar hij wil liever slapen.hij is bijna 4 maanden en 6 kilo.
groetjes kari

hoihoi
ik ben met die kleine meid van mij ook sinds 2weken over gegaan op 4 voedingen.rianka is nu 3,5 maand en woog2weken terug op het cb 5kilo en90 gram en is 60cm.heb het daar ook gezegt van die 4voedingen ivm ik haar om 23u bijna niet wakker krijg en had ik haar wakker dronk ze bijna niets,heb het toen gewoon uit geprobeerd met doorslapen vanaf 19uur.dat ging goed ik geef smorgens nog bv om6.30 (ivm werk) dan krijgt ze om 11u en 15u en19u de fles van 210cc water en 7gladde schepjes .en ze vonden het prima op het cb.dan lijkt mij dat het met die kleine van jou dat ook moet lukken.rianka zelf is een schat en vrij weinig.gewoon uit proberen dus als ik jou was.groetjes renate sucses

Terug
Bovenaan