nog niet over naar 4 flessen?!

Hey!

Ik vind het allemaal zo bizar wat al die cb zeggen! Door alle verhalen over andere cb's ben ik gewoon bijna bang geworden om te gaan en om de waarheid te vertellen, terwijl ze eigenlijk bij mij op het cb heel makkelijk zijn als ik het zo vergelijk.
Ik was er vandaag en ik heb ook gevraagd of het kwaad kon  dat mijn dochter maar vier keer bv per etmaal kreeg. Ze weegt nu 5700 gram en is iets meer dan 12 weken. De arts op het cb zei dat als ze zelf aangaf dat ze maar vier keer wilde ze daar waarschijnlijk gewoon genoeg aan had. Ze zei ook van tsja, je kunt het er moeilijk ingieten en daar zit natuurlijk wat in! Ik vroeg ook van hoe zit dat dan met suikerspiegel en dergelijke en toen zij ze dat dat alleen maar voor hele kleine pasgeboren babies geldt... Ik opgelucht en jij misschien nu ook! Het is gewoon heel maf vind ik dat er zoveel verschillende zienswijzen zijn. Trouwens, ik zeg er wel bij dat ik anders ook gewoon maar vier keer was blijven geven ook al had ze gezegd dat het niet kon, want ik kan haar er inderdaad met geen mogelijkheid toe bewegen om vaker te drinken, en ziet er erg tevreden uit. Ze gaat  anders huilen en wild doen en kokhalzen, dus tsja... Uiteindelijk weet zo een baby zelf prima aan te geven hoeveel, wat en wanneer denk ik...

Succes ermee!

Hoi meiden !
Bram wilde met 12 a 13 weken ook al naar 4 flessen. Hij liet de avondvoeding uit zichzelf vallen. Ben toen wel grotere flessen gaan geven 4x180 + 6 sch ipv 5x150 + 5 sch. Maar na een week begon ik te merken dat hij heel erg last kreeg met zijn darmpjes. Hij had nog maar 1 keer in de drie dagen ontlasting en hij had echt pijn. Het leek wel teer wat eruit kwam. Ik ben hem toen om 23:00 uur weer wakker gaan maken en langzaam zijn zijn darmpjes weer in orde gekomen. Hij is nu 17 weken. Hij heeft weer iedere dag ontlasting zonder al te veel problemen. Dus hij ging wel vanzelf naar 4 voedingen, maar zijn darmpjes waren er volgens mij nog niet helemaal klaar voor .... misschien heeft het daarmee wel te maken dat ze zeggen dat ie wat ouder moet zijn ?
Groetjes, Sas

Weet je waarom er zoveel verschillende adviezen rondzwerven??
Omdat niemand het precies weet! Er is nooit "goed" onderzoek naar gedaan en ik neem aan dat het nooit zal gebeuren. Want wie zou z'n kindje daar aan mee laten doen? Ik niet, in ieder geval!
Dus alle adviezen zijn gebaseerd op observaties en aannames op grond van wat ze weten over het lichaam en ontwikkeling van de gemiddelde baby... Maar ieder kindje is weer anders...

Het schema dat ik heb zegt dat ik met 5 maanden en tenminste 6 kilo over zou mogen naar 4 voedingen...

Ik merk vanzelf wel wanneer Christian er aan toe is..

Groetjes, Karin
Mama van Christian (13 weken)

weetje... je moet echt niet volgens het boekje of volgens cb gaan leven, dat lukt je toch niet. het beste kun je je gevoel nagaan en natuurlijk je kindje, wat die wil, of die nog hoger heeft of niet of tevreden is met 4flessen. Wij geven Renske ook sinds  een week 4flessen, ze is nu 2,5mnd en het gaat hartstikke goed met r, ze groeit goed, ontwikkelt goed enz. ik kan me echt ergeren aan dat gezeur van hoe het perse moet. Ieder kind is anders...

groetjes en suc6 ermee, Mieke mama van Bryan 17mnd en Renske 2,5mnd

Doe lekker wat je zelf denkt wat goed is. Geen één kindje is hetzelfde. Gelukkig zijn de bij ons op het CB niet zo strikt. Sem is 4 maanden en zit op 5 flessen 180 cc en 6 schepjes (voor hongerige baby's) en 's nacht nog een beetje borst. Misschien inmiddels maar gewenning maar slaapt dan wel goed door.
Zelfs laatst een afspraak op CB vergeten. Ik mn verontschuldigingen aanbieden. Reactie daar was: "och bekijk het positief, dan heb je ons ook niet nodig voor advies.

Groetjes,
Mirjam

Terug
Bovenaan