<p>Hoi allemaal. Even getwijfeld om hier mijn verhaal te doen maar ik merk dat het me niet loslaat.</p><p>Ik probeer het kort te houden. </p><p>Ik heb een dochtertje die vorige week 1 jaar is geworden en op dit moment 7.5 week zwanger van nummer 2. Op zich niks geks want er zit nog wel eens een kleiner leeftijdsverschil tussen als dat soms hoor of zie bij anderen. </p><p>Nu heb ik altijd heel graag 2 kindjes gewild, maar wel altijd gezegd dat ik er zeker 2.5 tot 3 jaar verschil tussen wil. Het idee dat de oudste dan al wat meer kan enz, vind ik wel prettig. Ook leek het mij gewoon erg zwaar om ze zo kort op elkaar te hebben. Ik zie het bij anderen en moest er zelf niet aan denken. </p><p>Nu het dus door een ongelukje toch gaat gebeuren, probeer ik het positief te bekijken. Ik word binnenkort 35 dus ik mag blij zijn dat het gelijk raak was. wie weet lukt het over 2 of 3 jaar niet meer zo makkelijk. Het idee dat ze straks samen nog in de luiers zitten en er dan opeens ook allebei uit zijn, en het feit dat ze straks veel aan elkaar hebben qua leeftijd, is natuurlijk allemaal heel positief.</p><p>Maar er knaagt toch een angstig, negatief gevoel aan me. Ik kijk heel erg op tegen de komende periode. Aangezien ik de vorige keer zwangerschapssuiker had en de kans nu ook heel groot is dat ik het weer zal krijgen, vind ik maar niks. Ik ben totaal niet gemotiveerd om gezond te 'moeten' gaan leven nu. </p><p>Het afgelopen jaar met mijn dochtertje was niet héél zwaar maar toch wel pittig. Ik trek altijd alles naar mij toe en sta continu 'aan'. Ik ben erg snel bezorgd wat weer voor de nodige stress zorgt. Nu was ik een beetje op een moment dat ik iets makkelijker/losser begin te worden en dat ik het ook leuk vind om even met mijn dochter naar de winkel te gaan. Ik begin er eindelijk van te genieten dus. Nu denk ik het genieten weer voorbij is nu ik opnieuw niet mag genieten van het zwanger zijn en het weer een zwaar eerste jaar wordt. Misschien nog wel zwaarder dan afgelopen jaar. Want dan heb ik er tenslotte 2?</p><p>Ik weet inmiddels al bijna 4 weken dat ik zwanger ben en heb het ook nog bijna niemand verteld. De vorige keer wisten onze ouders en broers en mijn vrienden het wel al heel snel. Op de één of andere manier voel ik nog niet zo de behoefte om het van de daken te schreeuwen. Ik denk onbewust omdat mensen dan blij voor ons zijn en ook van mij verwachten dat ik er blij mee ben. </p><p>Hopelijk herkent iemand zich in mijn verhaal waarbij het uiteindelijk allemaal is meegevallen?</p><p>Sorry dat het alsnog zo'n lang verhaal is geworden?</p>