Nog niet toe aan 2e zwangerschap, wél zwanger..

O en bij de 1e voelde ik me na 9 maanden pas eindelijk weer een beetje mezelf, nu voelde ik me bij 3 maanden al weer veel beter en mezelf. Dus dat kan ook nog heel erg verschillen. 

[quote quote=10335895]Hoihoi, Ik snap het helemaal. Ik wilde ook 2,5 maar ertussen hebben ongeveer, maar was na 10 maanden weer zwanger. Ik voelde me toen net weer fijn en toen begon het circus dus weer.. Ik vind zwanger zijn echt verschrikkelijk dus vond dat wel zwaarder, maar 2 kindjes is mij zo meegevallen. De 1e 6 weken waren wel wennen, maar ik vind het nu al zo leuk (4 maanden en bijna 2 jaar). Ze reageren super leuk op elkaar en ik heb minder stress dan toen ik alleen de oudste had. En 2 in de luiers is prima te doen. Het is even pittig, maar ik geniet er nu echt van![/quote]
Ah ja zal het niet ook zo zijn dat je bij een 2e gewoon de controle een beetje móet loslaten? Waardoor het vanzelf makkelijker gaat allemaal? Oftewel minder stressvol dan met eentje? Want dit hoorde ik ook al van iemand maar kon het me niet echt voorstellen haha. Nou hopelijk is het wel echt zo en kan ik er eerder van genieten.  ?

[quote quote=10335834]
Mijn bmi is sowieso te hoog. Bij eerste zwangerschap 33 maar ben afgevallen tijdens de zwangerschap zelf door de diabetes. Kon geen koolhydraten zien of mijn suiker schoot omhoog. Mijn bmi bij de tweede zwangerschap was bij de start 32. Ik probeerde wel af te vallen omdat we het ziekenhuis weer in zouden gaan voor ivf. Maar af en toe at ik heus een chocolaatje of gingen we uit eten. Tijdens de zwangerschap dacht ik: ik stop wel weer met suikers en koolhydraten als ik weer diabetes heb. Dus at lekker een handje extra chips en blokje chocolade. Ik verwachtte het ook echt te krijgen aangezien ik extreem diabetes had. Ik kon geen boterham eten zelfs de koolhydraten beperkte boterhammen niet. Elke zwangerschap is weer anders. Wil je geen valse hoop geven hoor. Maar het hoeft echt niet. Mijn buurvrouw had bij de eerste ook diabetes en bij de tweede niet. Het komt dus echt vaker voor. Misschien nu alvast wat slechte suikers skippen. Maar zelfs dat deed ik nauwelijks. Ook al at ik ook geen hele reep chocolade of hele zak chips leeg. Maar bleef wel genieten. Blije zwangere mama is beter dan een gestresste zwangere mama
De kleine was bij de geboorte net 8 pond bij 40+4. Dus ook niet extreem.
Ik duim voor je dat je het niet weer krijgt!
[/quote]
Oké nou goed om te horen dan. Ik merk nu in de eerste weken dat ik wel vanzelf al iets gezonder eet maar dat komt ook wel wat door de misselijkheid. Heb opeens nog maar weinig zin in zoetigheid, wel in hartig (een voorbode voor een jongetje schijnbaar haha) en pak nu opeens ook gewoon even een appel zonder te veel tegenzin haha dus wie weet slaan we het inderdaad dit keer over. ?

Bedankt voor de reacties van iedereen zover. Erg fijn. Het geeft me al iets meer vertrouwen dat het misschien allemaal best meevalt??

@neusje ja klopt. Je weet gewoon dat je soms niet alles goed kan doen dus jr moet dan loslaten inderdaad. En bij mn 1e wilde ik meer alles volgens het boekje doen. Nu weet ik dat als ze op dr buik niet zo leuk vindt, dat dat echt goed komt. Ik ga nu niet veel met haar trainen ofzo. En har laten slapen deed ik aan t begin veel in de draagzak, ik wist dat t in dr bed vanzelf ging lukken. En ik denk ook door mijn relaxtere houding  dat het ook makkelijker gaat. 
Ik hoop bij jou ook! Succes nog met de zwangerschap en probeer het positief te blijven bekijken :) 

Kan me je gevoel helemaal voorstellen en je mag er ook best een beetje overdonderd door zijn. Maar waarschijnlijk ben je straks alleen maar blij, inderdaad met 35 mag je blij zijn dat er zo makkelijk een 2e bij komt! 

Heel herkenbaar. Ik was na de 1e na 3 maanden al weer zwanger. Ondanks dat het welkom was, was het wel even schrikken. Zwangerschap vond ik best pittig, vooral de laatste maanden omdat de oudste toen nog niet liep. Maar nu zijn ze bijna 1 en bijna 2 (over 3 maanden) en ze doen het super leuk samen. Omdat de jongste nog vaker slaapt heb je ook gewoon tijd om even wat met de oudste te doen. Het is soms pittig, absoluut, maar het is wel echt de moeite waard. Er zijn zoveel geniet momentjes. Inmiddels ben ik al weer bijna 4 maanden zwanger. Dus hoe ik dat straks weer moet gaan doen ;) Maar komt tijd, komt raad!

[quote quote=10336820]Heel herkenbaar. Ik was na de 1e na 3 maanden al weer zwanger. Ondanks dat het welkom was, was het wel even schrikken. Zwangerschap vond ik best pittig, vooral de laatste maanden omdat de oudste toen nog niet liep. Maar nu zijn ze bijna 1 en bijna 2 (over 3 maanden) en ze doen het super leuk samen. Omdat de jongste nog vaker slaapt heb je ook gewoon tijd om even wat met de oudste te doen. Het is soms pittig, absoluut, maar het is wel echt de moeite waard. Er zijn zoveel geniet momentjes. Inmiddels ben ik al weer bijna 4 maanden zwanger. Dus hoe ik dat straks weer moet gaan doen Maar komt tijd, komt raad![/quote]
Oooh nu alweer zwanger van nummer 3 haha respect hoor. Ik zou het je echt niet na doen. Gefeliciteerd ook! 

Terug
Bovenaan