(nog) niet zwanger en slijmpropje verloren...

Hey meiden!!

Ik schrijf op het zwanger willen worden forum mee, maar wil mijn vraag ook graag hier stellen.  Het is wel een beetje een vieze vraag, dus sorry alvast  daarvoor. Wil zo graag weten of een van jullie weet wat het is!

Wij zitten op dit moment in de derde ronde voor ons eerste kindje en ik zit op dag 22 van de 30 cyclusdagen. Volgens mij heb ik vorige week donderdag mijn eisprong gevoeld (ik gebruik nog geen ovutesten of temperatuur ook nog niet), dat zou iets te vroeg kunnen zijn, maar mijn cyclus schommelt nogal tussen de 27 en 30 dagen...

Maar woensdagavond voelde ik ineens erg pijnlijke steken in m'n buik links onder. Ook gisterochtend weer even en gisteravond ook weer. Behoorlijk pijnlijk!  Ook verlies ik best veel afscheiding, eigenlijk zoals het altijd rond mijn ovulatie is, maar niet van dat rekbare slijm meer. Normaal wordt het bij mij wel minder na de ovulatie.  

Gisteravond  voelde ik dat er gewoon iets van onder uit me liep. Je kunt het vergelijken met klusspul wat eruit komt of als je hevig ongi bent. Zo  voelde het. Maar omdat ik de laatste dagen best wat afscheiding had, dacht  ik laat maar even zitten. Toen ik gisteravond (een uur later ofzo) naar bed ging, ging ik nog even naar de wc en schrok! Er zat een bolletje slijm in m'n onderbroek, helemaal doorzichtig. Je kunt het  met  het volgende vergelijken: een proefmonstertje in een tijdschrift zit toch vaak met een beetje lijm vast geplakt? Van dat lijm wat je tussen je vingers kunt rollen en  dan een bolletje wordt, doorzichtig. Begrijpen jullie wat  ik bedoel? Het zal dus al als een bolletje in m'n onderbroek en toen ik het tussen m'n vingers pakte (sorry! ) kreeg ik het ook niet uit elkaar. Echt dezelfde structuur als zo'n bolletje lijm. Zelfde grootte ook. En geurloos.  

Wat moet ik daar nou weer mee? Heb ik  echt nog nooit gehad. Het  kunnen ook echt geen klusresten zijn, want we hebben dinsdagavond voor het laatst geklust en dat ziet er bovendien ook altijd heel anders uit. Ook ziet mijn afscheiding (wat een naar woord toch) er altijd heel anders uit.  

Haha, dacht gisteren echt: komt dat uit mij?? Vond het zo raar. Maar misschien weet een van jullie wat het is of heeft iemand het  wel eens gehad?

Heb al op het internet gezocht, maar daar hebben ze het alleen maar over de slijmprop die een zwangere vrouw net voor de bevalling verliest. Kan hier verder niets over vinden.

Het liefst hoor ik natuurlijk dat jullie dit ook hebben gehad aan het begin van jullie zwangerschap, haha! Dan krijg ik weer een beetje hoop. Want voel me verder niet anders dan anders... Maar alle andere ervaringen zijn natuurlijk ook welkom.

Jullie allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Groetjes, ikke


 
Klinkt als gewoon afscheiding. Meer dan je gewend bent. Het kan zijn dat je zwanger bent, tijdens een zwangerschap kan je meer afscheiding hebben dan normaal, maar of dat al zo vroeg ook kan  weet ik niet.
Het kan ook komen door seks of zomaar.
 
Hoi hoi,

weet je zeker dat je geen eisprong hebt?? Las in je berichtje dat je dat vorige week waarschijnlijk hebt gehad, maar het klinkt een beetje als de afscheiding die je rond je eisprong verliest. Lees het onderstaande maar eens:

Baarmoederslijm is in de eerste week van je cyclus (de dagen van je menstruatie en de dagen erna) dik, wit en plakkerig. En het kan wat zurig ruiken. Als je het slijm tussen je vingers houdt, behoudt het zijn vorm. Dit taaie slijm sluit de baarmoeder af en zaadcellen kunnen daardoor moeilijk doordringen. Het is in deze periode heel erg moeilijk om zwanger te worden.

Naarmate de eisprong nadert, neemt de hoeveelheid slijm (afscheiding) toe. Ook wordt het dunner en het ziet er ‘wolkig’ uit. Tussen je vingers voelt het nattig aan en het is rekbaar.  

Rond de eisprong is je baarmoederhalsslijm helder, elastisch en minder zuur. Het slijm is draderig. De zaadcellen kunnen hierdoor makkelijker via de baarmoederhals de baarmoeder binnendringen. Meestal een dag voor de eisprong is het slijm het meest overvloedig, dun en draderig. De afscheiding lijkt dan op rauw eiwit; het is schoon, helder en vrijwel reukloos. Het voelt glibberig aan en je kunt er tussen je vingers draden van trekken. (bron: jongegezinnen/zwangerworden)

In ieder geval heel veel succes met het zwanger worden!

Groetjes Simone
 
Hoi!

Bedankt voor jullie reacties!

Dat draderige slijm heb ik inderdaad altijd ongeveer twee dagen voor m'n eisprong. Heb ik vorige week ook gehad. Ik check dat regelmatig en het was al vanaf vorige week niet meer draderig. Dus dat is het niet... Maar wat dan wel?? Ik verlies op het moment ook erg veel afscheiding. Moet nu gewoon alweer een nieuwe onderbroek aan! Verder geen jeuk of rare geur, dus geen infectie. Heb onderhand het hele net al zitten afpluizen, haha. Las dat inlegkruisjes meer bacteriegevoelig zijn. Dus dan maar wat vaker een schone onderbroek. Maar het voelt niet fijn aan. Hoop dat het allemaal te maken heeft met een zwangerschap. Want heb dit nooit...

Liefs, ikke

 
Hoi,

Sinds ik zwanger ben heb ik precies hetzelfde als wat jij beschrijft (anders echt nooit gehad)
Ik wil je niet blij maken met 'een dode mus', maar het zou dus kunnen.....
Ik HOOP het voor je!!!!
 
Nu ik mijn reactie terug lees vliegt het schaamrood me naar de kaken om mijn opmerking "ik wil je niet blijmaken met een dode mus".
Dit is een gezegde die je hier vaak hoort, maar het komt nu wel erg raar over. SORRY HOOR!!!!!!
 
Hoi Teddy!

Haha, ik snapte je opmerking wel hoor . Mag ik vragen sinds wanneer je het hebt dan? Was het voor je wist dat je zwanger was? En hoe vaak heb je het al gehad dan? Ik merk verder aan niets dat ik zwanger zou kunnen zijn dus ben bang dat we doorgaan naar de volgende ronde...

Liefs, ikke
 
Pff.... dat weet ik niet meer! Maar ik weet wel dat ik tijdens deze, en ook de andere zwangerschappen, zulke dikke afscheiding heb. Eigenlijk bleef dat wel de hele zwangerschap, en anders had ik dat echt NOOIT.
Daarom dacht ik dat het er bij hoorde.
Maar....nogmaals....ik wil je niet blijmaken zonder reden, want het kan net zo goed zijn van niet. En het is zowiezo nog te vroeg om te testen he!
 
Terug
Bovenaan