Nog nooit harde buik

Idd bloempje, heftige reactie hoor!!

Ik heb bij alle zwangerschappen harde buiken gehad..
Kan idd komen als je te druk bent of stress hebt, maar het is ook iets wat bij een zwangerschap hoort, ook de baby zelf 'kan' harde buiken veroorzaken, daar is ook niks mis mee!
Ik heb ze trouwens nu ook wel als ik op de bank zit of in bed lig, ben nu ruim 38wk!
Als je ze niet hebt zal dat ook geen probleem zijn denk ik, maar je kunt het altijd je vk eens vragen!
Liefs MJ
 
hahaha.... het houdt me bezig??? Ik hou me er helemaal niet mee bezig, maar ik vind het zo jammer dat veel vrouwen opperen dat harde buiken niet goed zijn of dat het gelijk een teken is dat je het rustiger aan moet doen... vandaar mijn duidelijke uiteenzetting! Een paar weekjes geleden is dit topic ook al eens door iemand geopend en toen kwamen er ook reacties alsof je er heel erg mee uit moet kijken ed... dat is dus gewoon niet waar!!
 
Ben ik het niet helemaal mee eens bloempje. Ik ben zelf verpleegkundige en heb een tijd op de gyneocologie gewerkt. Harde buiken zijn niet altijd per definitie een goed teken.
Dus ondanks je theoretische uitleg waarin ook staat vermeld dat je bij dagelijkse meerdere keren WEL aan de bel moet trekken bij harde buiken.
Je moet er wel degelijk mee uitkijken en het altijd aangeven bij VK of gyneacoloog.


Gr. Wonder2011
 
Hey wonder,

Harde buiken horen er wel bij!!!! 99% van de zwangeren heeft ze en wat ik al zei het is een natuurlijke reactie van de baarmoeder. Dus laten we het niet groter maken dan het is. Pas als het vaak (minstens 4 keer per uur) voorkomt moet je ZEKER aan de bel trekken en je rust gaan nemen. en als je er zelf veel last van hebt, je je er niet goed bij voelt...

Je hebt gelijk als je zegt dat je er OOK mee uit moet kijken, maar aan de andere kant hoef je van een paar harde buiken niet gelijk in de stress te schieten, hoor!
 
Dat hoor je mij ook niet zeggen,maar zoals ik al eerder zei heel normaal is het ook weer niet.En je hoeft het niet altijd te hebben.
Denk dat het nu wel duidelijk is voor iedereen.
 
Terug
Bovenaan