Nog steeds fijngemalen

A

Anoniem

Guest
Hey hey,

Toen ik net de topic van 4 december las zag ik dat Sil het eten gewoon prakt.
Nou dat gaat hier dus echt nog niet.
Moet ik me daar nu zorgen om maken of niet?
Ik kan toch niet zijn hele leven alles fijn blijven malen.

Pas had ik boontjes met aardappel geprakt en dan kokhalst hij gewoon.
Na 2 happen hoeft hij dan ook niet meer.
Terwijl het fijngemalen in een ruk door naar binnen gaat.
Stukjes gaat wel goed. Banaan of peer in stukjes ofzo.
Maar een appel vind ik nog een beetje eng en daar doet hij ook bijna 5 minuten over een stukje om het weg te krijgen, dus gisteren had ik een appel geraspt.
Nou, hij begon al te griezelen voordat hij een hap kreeg.
Ik probeer het wel steeds, maar het lukt gewoon echt niet.
8 maanden potjes dus ook niet want dan eet hij gewoon helemaal niks.

Hoe is dit bij jullie?

Ik zou me daar geen zorgen om maken hoor. Het komt echt wel, let maar op.
Potjes met stukjes wil hier ook nog steeds niet echt lukken, maar vers geprakt dan weer wel.
Gewoon af en toe aan blijven bieden en ineens zal hij het wel eten.
Sil

Ja joh, is een kwestie van wennen. Een stukjes peer en banaan gaat toch goed. Prima toch!

Hoi Issie,

Heather is ook een rare wat dat betreft dus je staat niet alleen! (Of Efraim is niet alleen...) Als ik het zo lees dan eet hij wel zijn fruit in stukjes toch? En brood krijgt hij ook? Dan zou ik me vooral geen zorgen maken, tenminste, dat doe ik niet bij Heather. Komt vanzelf wel!

Groetjes, KT

aaron (24-11-2006)eet gewoon met de pot mee,ik prak het niet meer,ik geef gewoon kleine stukjes,of hij probeert ze aan de vork te prikken...
8 maanden potjes vind hij haast niet meer lekker,hij wil wat er bij ons op het bord ligt

maar ik zou me geen zorgen maken,
de ene is snel en de ander geniet van het babyzijn

groetjes nienke

Bas (24-11-06) eet de ene keer goed stukjes en de volgende keer eet hij niets en dan prak/pureer ik het en dan smult hij het zo naar binnen. Dus zijn wil is wet, denkt hij!!!
Het komt vanzelf, blijf het gewoon proberen!
Succes!!!
Groetjes Lia

Hier ligt het eraan wat het is. Banaan krijgt ze heel en smikkelt dat naar binnen, maar als ik peer of appel geef krijgt ze dat met die twee tandjes van haar niet weg.
Groente prak ik, maar dan moet het ook wel echt goed geprakt zijn en er moeten geen harde stukjes tussen zitten. Potjes krijgt ze soms, vooral als wij iets eten wat zij nog niet mag en dat gaat goed naar binnen. Het enige jammere is dat er weingi keus is in vegetarisch voedsel, zodat ze dus vaak hetzelfde uit een potje krijgt. Verder eten we wel goed gevarieerd, maar een potje is dus toch erg vaak pasta (8 m) of hutspot (6 m).
Het zal vast wel goedkomen hoor. Mijn moeder heeft het voor mijn zusje gepureerd totdat ze 6 was. Anders kreeg je het echt niet bij haar naar binnen. En ook zij heeft het nog geleerd. Ok, is misschien wel weer erg laat, maar verwacht niet dat alle kindjes nu stukjes kunnen eten.

Groetjes,
Natasja mv Anne (29-11-2006)

Terug
Bovenaan