nog steeds fles melk voor het slapen gaan. Hoe komen we daar vanaf?

Hoi allemaal,
ons zoontje is nu 18 maanden en doet het hartstikke goed.
Alleen wil hij nog steeds een fles melk voor zijn middagslaapje en voor zijn avondslapen hebben. Ik merk dat hij bijna de enige is die dit nog doet en heb het idee dat ik hier dus mee moet stoppen.
Verder drinkt hij niet echt veel,misschien 1 tuitbeker met diksap tijdens de gehele dag. Dus totaal 2 flessen van 180cc en een tuitbeker.
Weten jullie hoeveel melk/drinken een 18 maanden oud kind moet drinken.

En hoe zijn jullie met de flessen gestopt. want melk uit de tuitbeker wil hij niet.

Hij gaat echt niet slapen zonder zijn fles melk. Of moet ik me niet zo'n zorgen maken en stopt hij vanzelf met de fels drinken.

Hij kan ook al best goed uit een gewone beker drinken, als we er maar beetje bij helpen. Maar het gaat hem er gewoon om dat hij die fles kan zuigen, alsof het een speen is voor hem.

Alle adviezen zijn welkom!

alvast bedankt voor jullie hulp.

mama van Benjamin

Hallo,

Sam is ook 18 maanden en krijgt ook gewoon nog een fles melk hoor!
Wij hebben gewoon nummer 3 van kruidvat en dan krijgt ie gewoon 6 schepjes poeder.

Eerst deed hij ook voor het middagslaapje nog omdat hij niet in of moeilijk in slaap valt zonder die fles maar toen bedacht ik me ineens dat het hem misschien niet uit zou maken wat ik erin deed dus heb geprobeerd om er diksap in te doen en dat werkte prima!! Hij krijgt dus nu een fles diksap voor zijn middagslaapje en dan hoor ik vanzelf dat de fles op is en in de hoek gegooid wordt en dan gaat ie slapen. Misschien kan je dus zo proberen om het tot 1 fles, alleen 's avonds,  terug te dringen.

's avonds krijgt  sam dus wel een fles melk maar ik zou me daar niet druk om maken! Dat kan echt geen kwaad hoor..je kan er ook pyjamapapje indoen bijvoorbeeld..dat is tot 36 maanden! is ook gewoon opvolgmelk maar met meer vitaminen dus is misschien voor je gevoel wat fijner ook omdat het tot 3 jaar is.

Ben zal echt de enige niet zijn hoor..mijn collega haar dochter is 3 en drinkt nog steeds voor elk slaapje een pyjamapapje..is niks schadelijks aan hoor en ze zijn het vanzelf wel zat denk ik altijd maar. En gewoon je gevoel volgen natuurlijk :)

Groetjes Angela

Hoi mijn zoontje drinkt ook nog steeds s middags en 'savonds een fles.
s avonds wel zijn tandjes poetsen na zijn flesje.
Ze mogen max 500 ml melk.
Ik geef peutermelk of gewone melk.
Geen probleem volgens CB.
Groetjes !

hio hoi

hier hrijgt sverre 19 maanden ook nog steeds een pap fles savond dit omdat menneer niet genoeeg binnen krijgt omdat hij zelf wil eten wat voeren is er niet meer bij. en als ik die fles niet geef is hij om 6.00 al wakker en met fles 7 a 8 uur nou dan weet ik het wel haahahah.

nou doei doei lucy

Hoi,
Ook Liv krijgt nog gewoon een fles voor het middagslappje en een fles s'avonds. Het hangt er van af hoeveel ze heeft gegeten hoeveel ze drinkt. Soms is het maar 150ml op een dag soms 350ml. Ik zie het als een aanvulling op wat ze te kort komt aan gewoon eten, bijv. als ze iets niet zo lekker vind of als ons avondeten wat moeilijk te eten is voor haar (bijv. te taai vlees ofzo). Gaat er vanzelf af hoor. Zou me er niet te druk over maken. Ze zijn maar zo kort klein toch!
Ivy

Selina krijgt ook nog steeds 2 flessen pap,
1 in de ochtend als ze wakker is, met 210cc gewone melk en 8 scheppen bambix 8 granen, en een  klein beetje roosvisee erdoor.
de ene keer drinkt ze hem helemaal leeg, de andere keer laat ze de helft staan.
wel krijgt selina daarbij ook een boterham.

dan krijgt selina sávonds voor ze naar bed gaat beneden op de  bank een fles pap  (met 210cc gewone melk en 8 scheppen bambix 8 granen, en een  klein beetje roosvisee erdoor) deze fles drinkt ze meestal niet leeg! maar als we geen fles geven, dan is ze de hele nacht aan het spoken.

Selina is dan ook een tengermeisje, en de kinderarts vond het geen probleem. (ik dacht ook dat ze te groot werd voor de fles.)

liefs lau

Hoi hoi,

Julia krijgt ook soms nog de fles hoor!
De ene keer drinkt ze melk uit haar tuitbeker, de andere keer krijgt ze een flesje.
Probeer ook nog wel pap te geven uit de fles, maar meestal drinkt ze die dan maar half leeg. Op dit moment is het geen hele goede eter. Dus alles wat erin gaat, daar ben ik blij mee.

Als ze overdag niet goed gedronken heeft, geef ik haar nog een fles melk (wel altijd gewone melk) 's avonds. Zat nu eigenlijk na te denken of ik haar geen peutermelk ofzo moet gaan geven, met wat meer voedingsstoffen. Dus misschien ga ik dat wel doen.

Verder doet ze het prima, dus maak me geen zorgen.

Groetjes Renata.

Hoi.

Ligt het nou aan mij? Ze mogen toch nog maar 300 cc aan melkproducten op deze leeftijd??

Ja kan hier verder helaas niet over mee praten, Gwenn was net na een jaar al van de avond en tussendoor flessen af. Gewoon op een gegeven moment niet meer gegeven, wel gewoon wat drinken toen nog voor het slapen. Nu drinkt ze alleen nog maar uit een gewone beker, de flessen heb ik maar weg gedaan.... daar wilde ze niet eens meer uit drinken... Nu vind ik het juist in de gaten houden of ze wel voldoende drinkt, aangezien ze uit de fles en tuitbeker naar mijn idee altijd meet dronk....

Terug
Bovenaan