nog steeds fles melk voor het slapen gaan. Hoe komen we daar vanaf?

Vlgs mij mogen ze 500 cc melkprodukten per dag op deze leeftijd:
Dus 2x 200 cc melk/pap en 1x 100 cc yoghurt, dan zit ik toch wel in de goede richting.
Daarbij drinkt ze dus niet altijd haar 200 cc melk/pap op, dus ze krijgt echt niet teveel....

Groetjes Renata.

hoi allemaal,
bedankt al voor alle reacties tot nu toe, fijn om te horen dat er toch nog anderen zijn die ook nog de fles geven.
Ik denk dat ik de gewone melk in de middag blijf geven en misschein nu ga proberen om dit via de tuitbeker of gewone beker te doen en dus langzaam de fles in de middag te stoppen.
De avond fles blijf ik wel doen,maar ga denk ik meer die peutermelk/pyamapapje doen. Dan weet ik zeker dat hij genoeg vitamines binnen krijgt.
Nu geef ik al extra vitamine D druppels bij de melk, dus die krijgt hij al genoeg,maar met de pap is het nog wat extras!
ben al een stuk geruster weer. Zo stom eigenlijk dat je toch weer gaat twijfelen of je het nog wel allemaal goed doet.
heel erg bedankt voor de reacties.
groetjes
mama van Benjamin

Ik was vandaag met Kyan op het bureau, en ook  hij krijgt nog een 20.00uur fles van 180cc met pap. Ik maakte me dus ook een beetje zorgen want hij heeft vorige week buikgriep gehad en dan komt hij daarna dus ook 's nachts weer een paar dagen voor de papfles. Om in te halen...
Hier hanteren ze ook de grens van 300cc zuivel per dag, dus ja dan zitten we daar vér boven elke dag (2x120-150 en 1x 180 + nog evt yoghurt) en toen hij niet lekker was wilde hij alleen maar pap ipv brood dus 4x 180  inclusief nacht
Nu kreeg ik  van  de verpleegkundige te horen dat het  ook nog verschil maakt met of je gewone melk of nr 3 geeft.
Bij  nr 3 maakt het minder uit hoeveel je geeft omdat alles is afgestemd op kindjes in tegenstelling tot gewone melk.  
Ik denk ik deel het maar ff misschien dat het nog anderen geruststeld mij in ieder geval wel!

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan