Nog steeds fles op 16 maanden.

Hoi allemaal,
wilde wat advies vragen. Ons zoontje van 16 maanden krijgt nog steeds een fles voor het middag en avond slapen.We hadden de middag fles helemaal gestopt maar sinds hij een tijd ziek is geweest en niks wilde eten en allleen maar drinken hebben we toch de fles weer gegeven zodat hij toch nog wat binnen kreeg.
Hebben jullie kleintjes nog steeds een fles? of is iedereen daar al lang mee gestopt.
Weet niet of het slecht is dat hij nog steeds melk krijgt uit de fles.
HEt was tot voor kort nog steeds poedermelk, maar deze week zijn we overgestapt naar gewone half volle melk. Eerst half half en elke dag steeds minder poedermelk.
Wordt er soms onzeker van als ik andere moeders hoor da thun kind geen fles meer drinkt.
Ons zoontje drinkt wel overdag sap uit een tuitfles en met hulp uit een bekertje, maar niet veel.
hoop dat iemand advies heeft over hoe te stoppen.Of om me geen zorgen te maken en gewoon zo door te gaan.
groetjes
Mama van Benjamin

sam van 16 maanden krijt ook nog steeds een fles voor zn middagslaap en zn avondslaap  precies tzelfde dus..

zonder die fles slaapt ie gwn niet en t cs bureau vond het best..ze zeiden wel als ik besloot te stoppen met poedermelk dat ik dan vitamine D druppels in de normale melk moet doen omdat poedemelk toch gezonder is.
Maar kijk maar eens achter op de verpakking van de groeimelk nummer 3! daar staat dat ze 2 flessen  van 200cc  per dag nodig hebben en er staat op tot 18 maanden..dus sowieso heeft ie t nog 2 mnd nodig.
Daarna heb je peutergroeimelk van nutricia en ik kopier/plak even van de site

Uit onderzoek blijkt dat de voeding van veel jonge peuters niet optimaal is. Ze krijgen bijvoorbeeld vaak weinig goede vetten en te weinig ijzer en vitamine D binnen. Gewone koemelk bevat veel goeds, maar is niet afgestemd op de specifieke voedingsbehoefte van je éénjarige.
Voor kinderen van 1 tot 3 jaar is er  Nutrilon Peuter Groeimelk
Ze mogen dus nog lekker tot 3 jaar speciale melk voor t slapen gaan  gewoon doen wat je zelf fijn vind en waar je kind zich fijn bij voelt..
het dochtertje van mn collega is 3 jaar en wilt voor t slapen een flesje pyjamapap..ongezond is t niet en als die kinderen er nou lekker op slapen is er naar mijn mening niks aan de hand..

Groetjes angela

Hoi angela!
bedankt voor je berichtje. Goed om te weten!
Ik heb wel een vriendin die zei dat ze wel melk nodig hebben maar dat het niet goed is om nog de fles te geven.
zij geeft haar dochter nu alles uit een tuitbeker bij het eten.
Ons zoontje vind het heerlijk om nog een fles te hebben en soms denk ik wel eens ach wat maakt het uit wat anderen zeggen, maar soms wordt ik wel onzeker en wil ik het helemaal 'goed' doen.
fijn om te weten dat jullie ook nog gewoon een fles geven!
groetjes
Mama van Ben

Hoi,

Mijn zoon krijgt ook nog steeds een avondfles, dit is nog wel de poedermelk maar eigenlijk alleen nog maar om het op te maken.
Voor de rest krijgt hij gewone melk uit een tuitbeker, dit wilde meneer eerst ook niet hoor!! Heeft erg lang geduurd voordat hij uit een tuitbeker zijn melk wilde.
Zodra de poedermelk op is, ga ik gewoon een klein bekertje melk geven.
Het is nogal een drinker vandaar, maar doe dit ook op gevoel hoor.

Groetjes,

hoi hoi,

Onze kleine man krijgt ook nog gewoon een fles hoor. Wij hebben een fles van Difrax met een gat in het midden zodat hij hem wel zelf vast houd.

Uit een beker drinken lukt niet want hij wil de beker met geen mogelijkheid aanraken laatstaan vasthouden!! (en probeer zelf maar eens gevoerd te worden door iemand met een beker, dat wordt ook een knoeiboel)

Het CB vertelde mij dat en tuitbeker hetzelfde 'slechte' effect heeft als een gewone fles dus zijn sapjes krijgt hij uit pakjes met een rietje. Tja ik kan moeilijk zijn bekertje met plakband aan zijn handjes vastmaken.

Het komt vast vanzelf wel! dat is ook gebeurd met uit een rietje drinken.... Maar ik kan me er ook heel onzeker over voelen hoor omdat hij nog steeds niet zelfstandig uit en bekertje drinkt (en ook nog niet zelfstandig eet met een vorkje/ lepeltje)

Hoi Snoopy,

Niet zo onzeker zijn hoor!
Wat een onzin dat je kind al met een vorkje/lepel moet eten met 16 maanden.
Julia is ook 16 maanden en zij eet ook nog niet met een lepel of vorkje. Ze krijgt er nu wel aandacht voor, maar het wordt alleen maar een kliederboel, dus ik geef meestal een lepel in d'r hand en werk zelf alles met een ander lepeltje naar binnen. Ha ha.
Ze drinkt ook niet uit een gewone beker, maar uit een antilekbeker. Ze krijgt soms wel een klein slokje uit mama's beker en dat gaat prima, maar ik weet zeker dat ze een gewone beker om zal kiepen, dus daar begin ik niet aan. O ja en vaak krijgt ze 's ochtends en 's avonds nog een fles melk, want dat is veel gezelliger dan zo'n antilekbeker....

Met mijn andere kids van 7 en 8 jaar ben ik daar ook allemaal niet zo vroeg mee begonnen en die drinken ook gewoon uit een gewone beker en eten met vork, mes en lepel. Dus het komt goed, echt!!

Liefs Renata.

ja dat heet nou het consultatiebureau  die vinden dat bij elke maand een bepaalde ontwikkeling  hoort maar de hele wereld is er inmiddels achter dat elk kind zich anders ontwikkeld maar het consultatiebureau begrijpt dat nog niet zo goed haha

Ik heb ook een paar maanden geleden aangegeven alleen nog te willen komen voor belangrijke zaken als ogentest, prikken en dergelijke..ze maken je alleen maar onzeker als ze er weer eens op aan spreken dat je dit en dat moet stimuleren terwijl je je stinkende best al doet..

Ben ook blij om hier te lezen dat er dus meer kinderen zijn die nog niet zelf eten..
laten we maar denken: vroeg of laat komt het heus  wel ;)

Gr an

heej,

Leuk onderwerp!

Mijn zoontje is nu bijna 15 maanden en drinkt ook nog steeds uit een fles (voor het middagslaapje na de boterham). Hij wordt lekker loom door   het zuigen, maar ik kan hem gerust een beker melk geven, vind ie ook prima (anti lek).

Voorlopig drinkt meneer gewoon uit een tuitbeker, want dat geknoei met echt drinken is hij nog niet aan toe.
Eten aanprikken met een vork doet hij wel, puur omdat hij dat leuk en interessant vind (als je dat ziet dat ze dat interessant vinden is dat de gelegenheid om er mee te beginnen lijkt me).

Daan krijgt peutergroeimelk, en ik ben van plan om dat net zo lang door te zetten wat nodig is. maar ook bij peutergroeimelk moet je VITAMINE D bij blijven geven!
De hoeveelheden zijn per 1 januari 2009 aangepast, kindjes moeten 10 microgram vit.D binnen krijgen per dag. er zit 1,7 mg vit.D in 100ml groeimelk, Daan krijgt er 400 op een dag (smorgens 200 en smiddags 200) dus moet hij nog 4 druppels bij krijgen.
Dit vertelde ze me vorige week op het CB.

Mijn keuze voor peutergroeimelk is omdat daan zijn weerstand zo laag is, en als die imunnofortis van Nutrilon helpt, dan helpen alle kleine beetjes!

Gewoon lekker uit een fles laten drinken, alleen lijkt mij het niet verstandig om tot 3 jaar uit een fles te laten drinken ivm tandcaries...
Daan krijgt savonds geen fles melk meer voor het slapen gaan, te veel melk op een dag is ook niet goed, een beetje diksap/groeimix met water en dan tandjes poetsen en naar bed!

Succes er mee en luister/kijk naar je kindje waar de behoeftes zijn en volg je eigen intuitie en niet die van het CB(behalve als je je daar bij aan kunt sluiten)

Terug
Bovenaan