Nog steeds fles op 16 maanden.

hoi

gewoon lekker nog doen hoor,als je zelf het een probleem vind kun je er ook steeds minder in doen en dan ander drinken ter compensatie in doen.dat cb weet het altijd beter maar je moet gewoon je mamagevoel af gaan hoor.meestal hoor je dat wel vaker als kindjes ziek zijn geweest dat ze even terugvallen op de fles,misschien vertrouwder of zo.gr wendy

Hoi hoi,

Kevin weigert de fles sinds dat ik geprobeerd heb hem gewone melk te geven (rond 1 jaar). Dus ook 's avonds krijgt hij geen fles meer. Hij weigert over het algemeen alle melk, karnemelk, poedermelk, maar ook optimel. Heb alles al geprobeerd, tuitbeker, gewone beker, rietje. Bied het nu gewoon iedere keer aan bij de lunch en zie wel. Soms krijg ik er een paar slokjes in.
Overdag heeft hij de hele dag de beschikking over een antilek tuit  beker met sap (50/50 met water)  en drinkt met geluk daar 100 tot 150 cc uit. Daarnaast krijgt hij wat sap als wij koffie of thee drinken uit een gewone beker. Zelf drinken lukt niet, maar met een beetje hulp wel (soms ook niet hoor). Heb zo'n diffrax beker met neus uitsparing en dat werk goed.
Waar we trouwens ook mee oefenen is het drinken van een smoothie, dikke fruitsap, dat gaat wat langzamer. Dat wordt soms ook wel een beetje een knoeiboel, maar ach.

Hij drinkt erg weinig op een dag, dus ben blij met alles wat ie wel drinkt.

groeten, Kabo

Hallo,

mijn zoontje is nu 15 maanden en krijgt ook nog een fles voor het slapen gaan.
Als hij in de middag erg moe is krijgt hij ook gewoon nog een fles ipv een boterham.
HIj   krijgt dan een pyamapapje, daar zit meteen vitamine d in.
Op het cb zeiden ze dat het geen probleem is zolang hij het wil kan ik het gewoon geven.
Het ene kind heeft er sneller geen behoefte meer aan dan de ander.
De kleinste van mijn zus is 9 maanden en krijgt ook al geen fles meer.
Is dus echt per kind verschillend

Groetjes Melanie

Bedankt voor alle reacties, fijn om te horen dat Benjamin niet de enige is die nog flessen drinkt. Ik blijf het gewoon geven tot hij zelf aangeeft da thij niet meer wil.
Hij heeft nu al veel meer interesse in wat wij eten en drinken en wil altijd uit onze beker drinken. Dus wie weet gaat het strak vanzelf. Zal wel makkelijker zijn dan dat je meot gaan afpakken.
groetjes
mama van ben

Ja, ook Linthe krijgt nog de fles hoor.
Naast al het gewone eten dat ze op eet, heeft ze in de avond nog wel behoefte aan melk.
We proberen het af te bouwen door niet meer zo veel te geven. Maar soms klokt ze binnen no time alles weg en krijgt ze uiteindelijk toch nog zo'n 170ml.
Niet altijd zo veel, maar ze krijgt het dus nog wel.
Ze geeft van zelf wel aan wanneer het niet meer nodig is denk ik. Intussen gaan wij gewoon verder met afbouwen.

Groetjes!

Hoi

Ach het is zo wisselend per kind. Gwenn heeft al geen fles meer vanaf geloof ik 15 maanden, tuitbeker ging ook prima en haar maakt het niks uit dus heb toen de fles weggedaan. Vanaf ongeveer 16 maanden heeft ze geleerd uit een gewone beker te drinken ( op het kdv, hihi daar is het knoeien niet zo erg als thuis  ) Ook thuis nu met 17,5 maand geef ik vaak nog de tuit, maar ze kan ook prima uit de beker als ze gewoon erbij zit. Op de bank durf ik het niet zo goed aan, alhoewel ze het volgens mij prima kan. Op het kdv drinkt  ze alleen nog maar ui een beker.

Maar goed het ene kind is er sneller aan toe als de ander. Misschien als ik langer peuter groeimelk had gegeven was de fles er langer in gebleven..

Terug
Bovenaan