[quote quote=10495115]Wat een fijne reacties ?! Bedankt voor deze positieve input. Het was niet dat we ons zorgen maken ofzo, we volgen haar gewoon en kijken waar ze behoefte aan heeft. En dat gaat eigenlijk super
dan slaapt ze maar wat minder dan “gemiddeld”… ?[/quote]
Je kan slaap niet afdwingen, als je haar volgt en ze is geen huilbaby ofzo, gewoon vrolijk, dan slaapt ze dus genoeg. Ik heb persoonlijk een hekel aan die standaard boekjesschema's. Daar worden een hoop moeders, ik zelf toen ook, alleen maar nerveus van. Mijn dochter was wel een huilbaby, en dat had meerdere factoren. Maar het knapte oa een stukje op toen ik stopte met weer in slaap proberen te sussen als ze na 30 min wakker werd.
Tot die 4,5 maand deed ze geen langere slaapjes. Altijd 30-45 minuutjes als ik haar in slaap kreeg. Ook snachts vaak wakker en meerdere voedingen. Ze kwam amper aan 12 uur slaap. Ik hoorde overal om me heen dat ik haar weer in slaap moest sussen omdat ze tussen voedingen zoveel moest slapen, zoveel uur snachts, zoveel uur overdag. Nou mijn dochter deed dat gewoon niet, en ik heb wat zij nodig had zo tegen zitten werken, ik word daar nog emotioneel van. Ik luister niet meer naar ritmes van instanties. Ik heb ook toen ik op de fles over ging volledig op verzoek gevoed.
Weetje? en vanaf die 4,5 maand kwam er wel degelijk steeds meer ritme in. Hoefde ik dus niks bijzonders voor te doen dan go with the flow. Het was alleen niet altijd het ritme zoals het boekje zei dat ze nu zou doen. Maar als ik wist waar zij van hield, dan kon ik daaromheen plannen.