Nog steeds grote buik - ervaringen?

Hoi meiden,

Wie heeft dit ook?
Mijn buik lijkt na 4,5 maand  nog steeds 'zwanger'. Oké, eerlijk is eerlijk, ik zit nog ongeveer 8 kg boven mijn startgewicht, maar de verhoudingen kloppen gewoon niet. Mijn buik is nu net zo groot als toen ik vijf (!) maanden zwanger was!!! Hij is ook stevig, het is geen blubberbuik. Ik doe elke avond buikspieroefeningen, maar de buik wordt niet minder. Ik geef nog gedeeltelijk bv (2x per dag).
Ik wil nu wel eens een keer van die zwangerschapsbroeken af!!!
WIE WEET RAAD?????

Groetjes,
Tess

ik heb ook nog een buikje.het is wel stevig,net als bij jou,maar het is wel echt vet.als ik met dit weer een jurkje aan heb doe ik daar wel wat overheen als ik de deur uitga,want anders vrees ik dat ze me gaan feliciteren.ik maak me er verder niet zo druk om.ik wil toch snel weer zwanger worden,dus dan word ik weer dik.ik ga wel meer opletten dat ik niet weer zoveel ga aanzetten(was 22 kg aangekomen) en na mn volgende bevalling zie ik wel weer verder.maar ik begrijp je ergernis.ik draag ook maat 42/44 broeken,terwijl ik best tenger ben.had ooit maat 38,maar die broeken heb ik maar weggedaan.die ga ik gewoon nooit meer passen.

Hai,

sorry hoor, maar hier geen positief idee  Helaas was ik bij mijn 1e dochter 30 kg aangekomen en het is nooit meer weggegaan. Mijn buik is echt totaal anders. Eerst had ik er veel  moeite mee, maar nu kan het me niets meer schelen!

Groetjes  Sandra

Hoi Kari,

Via google ben ik maar eens op zoek gegaan, en hoera, ik ben niet de enige! (Al gun ik het niemand hoor!) Af en toe baal ik ervan om er (nog steeds) zo uit te zien, maar het is ook wel wat zorg voor straks, want we willen graag binnenkort weer proberen zwanger te raken. Ik vraag me dan af of het kwaad kan voor mij of voor de nieuwe baby. Ga ik dan een nóg grotere zwangerschapsbuik krijgen? Ik zag er nu al uit of ik een tweeling kreeg (is geen overdrijving!). En had daardoor ook rugklachten.

Je schrijft dat het bij jou echt vet is. Ik heb mij afgevraagd of dat bij mij ook zo is, ben tenslotte nog niet al mijn kilo's kwijt. Maar hij is zó  stevig, dat ik moeilijk kan geloven dat dat het hele verhaal is.

Ach, ik denk dat ik er mee zal moeten leren leven en gewoon gezond moet eten en veel bewegen en wie weet na de bv van de tweede (die hopelijk snel mag komen!) maar eens flink gaan diëten.... hihihi, dan heb ik het over begin 2009 of zo...

Hé Sandra,

Wat goed van je dat je er zo tegenaan kijkt. Hoe doe je dat??? Ik weet ook wel dat het vooral belangrijk is dat ik me goed voel, maar zodra ik mijzelf zie in de spiegel of in een spiegelende ruit.... zucht. Ik heb altijd wel een beetje een buikje gehad, maar dit is écht een zwangerschapsbuik maar dan zonder kindje erin. Hij begint echt vlak onder mijn borsten en.... nou ja, je weet natuurlijk precies hoe zo'n buik eruit ziet. Ik hoe ook niet per se mijn oude figuur terug of zo. Maar gewoon weer wat meer in verhouding!

Sorry meiden voor mijn geklaag!!!! Ik ben echt blij met mijn zoon en dat ik me goed voel, heus! Maar soms baal ik er zo verschrikkelijk van en maak ik mij er zorgen over...

groetjes,
Tess

He Tess,

ja hoe doe je dat.....

Mijn dochtertje is inmiddels al 4 en een half, dus ja ik heb er al een tijd aan kunnen wennen. Had er in het begin ook heel moeilijk mee, mij al voorbaat verontschuldigen dat ik normaal veel slanker was....

Hier werd ik nog verdrietiger van. Bij een dietiste geweest, bij de ha. Geconstateerd dat mijn schildklier na bevalling niet meer goed werkte. Ga zo maar door. Dus ja uiteindelijk ga je wel denken van Scheit eraan. Dit ben ik en idd mijn buik is iets te, maar ik ga mijn leven er niet meer door laten beinvloeden.... Het komt ooit wel weer goed, tenminste dat houd ik mezelf voor  

Groetjes  Sandra

Hoi Tess,

Ik kan het me zo goed voorstellen! Het is echt heel erg wennen aan het nieuwe lichaam dat we hebben denk ik, voor iedereen. Toch is het altijd fijn om te horen dat je niet de enige bent die iets heeft of ergens mee zit vind ik.
Ik zelf heb ook nog steeds bij lange na mijn oude figuur niet terug. Een paar dagen geleden werd ik weer met mijn neus op de feiten gedrukt toen ik in de H&M aan het shoppen was. Blijkbaar ben ik in mijn eigen hoofd wel nog steeds slank want  ik neem steevast te kleine maten mee het pashokje in. En niets maar dan ook niets staat goed! Misschien is het gewoon beter om in een andere winkel te gaan kijken...
Mijn buik is wel anders dan die van jou denk ik. Als ik hem gewoon ontspan is hij ook groot en rond, maar als ik hem in hou zie ik wel degelijk dat het grotendeels vet en loshangende huid is. Aan de zijkant   van mijn buik zie je nog heel zielig twee lijnen van mijn buikspieren die nog een beetje hun best doen om er wat van te maken.
Tsja ik ben wel jaloers op vrouwen die hiermee kunnen leven, maar ik ben bang dat dat mij niet gaat lukken hoor! Ik ben super trots op mijn lichaam en op mijn prachtige dochter maar dat betekend niet dat ik er de rest van mijn leven bij wil lopen als een zwangere vrouw. Ik geef nog volledige borstvoedig dus mag nog niet lijnen natuurlijk dus ik ga maar weer heel gezond eten en bewegen. Dat probeer ik al een tijdje maar heeft tot nu toe helaas geen effect gehad... Oja en ik ben nog zeker tien kilo boven het gewicht dat ik was voordat ik zwanger werd!
Nou sorry het is een heel verhaal geworden, geen tips, wel herkenning!
succes met de situps ;)

groetjes Sarah
Oja, mijn huisarts (daar was ik niet voor mijn gewicht trouwens hoor haha) zij wel dat het ook echt nog met hormonen en borstvoeding te maken heeft. Geeft wellicht hoop?

Hey Sandra,

Ik las net mijn eigen stukje nog een keer en toen vond ik het ineens een beetje onaardig overkomen naar jou toe...
Was echt niet de bedoeling! Niets persoonlijks ofzo... Sorry!
Groetjes Sarah

Terug
Bovenaan