Hoi Rosanne,
Het is bij ons gelukt!!!! Het was wel heftig maar ik ben blij dat we doorgezet hebben en ons meisje nu met haar hoofdje naar beneden ligt.
We moesten om half 2 in het ziekenhuis zijn. Werden om ongeveer tien voor 2 bij de gyn. geroepen. Eerst even alles doornemen van mijn gegevens en toen een echo. Meisje lag dus nog hetzelfde. Het hoofdje lag goed om te kunnen koppeltje duikelen. Toen heeft ze uitgebreid alles uitgelegd, voor en nadelen. Nadeel is enkel het onprettige gevoel en de beurse buik erna (kan nu dus ook niet slapen....)
Voordeel dat het medisch beter is voor je kleine om natuurlijk te komen en niet via stuit / ks. en voorjezelf is een normale bevalling ook prettiger, schijnt...
Na de echo gingen we naar een andere kamer, daar aan de CTG. Alles was goed en toen kreeg ik een prik in mijn bil. een weeenremmer. Dit is om de buik soepel te houden. je kunt hiervan wat gejaagd worden en hartkloppingen gaan voelen. maar daar had ik gelukkig geen last van.
na inwerken van de prik kwamen er 2 gyn. 1 in opleiding en 1 zeer ervaren. Er werd weer een echo gemaakt en toen ging de gyn. met hand onder het stuitje en zo de kleine wat proberen op te tillen. Dit voelt alsof ze met haar duim op 1 punt heel hard drukt. Ondertussen werd op de echo gekeken of dit lukte. En dan tillen ze iets door en proberen met de andere hand de kleine te begeleiden. Zodat de kleine zelf draait. Het is dus absoluut geen trekwerk. ze begeleiden. maar het is niet pijnvrij moet ik er bij zeggen.
Onze kleine kwam wel omhoog maar wilde niet doordraaien. De ervaren gyn. ging het proberen, die had dit duidelijk vaker gedaan en het deed ook meer pijn. Ik werd er niet goed van, dus toen zijn we gestopt. De kleine schopte ook naar de gyn. en was erg aan het tegenwerken. Dus ze hadden toen zoiets van we kunnen stoppen. Ik had zelf laten we het nog een keer proberen.
En zo deden ze dat na 5 minuten nog een keer. Toen draaide ze overdwars en had ik echt spijt van mijn doorzettingsvermogen.... want dat deed pijn. Ze moesten nu namelijk wel doordraaien of terug draaien, want overdwars mocht ze niet blijven liggen.
Dit stukje was erg pijnlijk, en hierbij kwamen ook wel de tranen en moest ik erg mijn best doen om te ontspannen. Maar opeens floepte ze om. En dat voelde heel raar. Op de echo was te zien dat ze met hoofdje naar beneden lag maar wel met voetjes ernaast.
Toen weer een half uur aan de CTG. en toen kwam eigenlijk de echte pijn, ik wist niet hoe ik moest liggen, alle beweging die ik maakte deed pijn. Maar de kleine maakte het goed en na een half uur mocht ik van de CTG. TOen weer een echo en lag ze geheel goed!!
Wel een opluchting want we mogen nu gewoon thuis bevallen. Mijn buik zal wel beurs blijven even en wat blauwe plekken geven.
Rare is dat het erook anders uitziet, mijn buik nu. We liepen pas om kwart voor 6 het ziekenhuis weer uit. Thuis lekker rustig gezeten, gegeten en een warm bad genomen. En daarna naar bed, want ik was/ben extreem moe. Maar nu dus klaar wakker, met een gevoelige buik en niet wetende hoe een beetje comfortabel in bed te kunnen liggen. .
Nou een heel verhaal, jij ook veel succes vandaag! En ik hoop dat het bij jullie ook gaat lukken.