Nog steeds in stuit; ervaring met handmatig draaien??

Hoi griebelbaby,

Wat fijn dat het bij jou gelukt is!!

Maar ik zie er zooooooooooooo tegenop. Helemaal als ik je verhaal hieronder lees!! Bwah, ik heb al een bevalling achter de rug dus weet wat pijn is zeg maar, maar als ik het zo lees dan krijg ik echt de bibbers zeg!! Voel je de kleine nog wel goed bewegen en zo??

Bedankt in ieder geval voor je uitgebreide uitleg. Ik ben echt heel benieuwd!! En het belangrijkste is natuurlijk dat de kleine het goed blijft doen!!

Ik laat je nog wel weten of het gelukt is!!

Groetjes,
Rosanne

Hi Rosanne,

Als dit de pijn van de bevalling is, kom dan maar op! Ik denk, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker want dit is mijn 1e, dat een bevalling wel meer pijn doet hoor.

Voel de kleine lekker bewegen, gelukkig. Als ik vandaag twijfel mag ik bellen naar het ziekenhuis en maken ze meteen een CTG en een echo. Maar ze is al actief geweest.

Buik is wat gevoelig onderin, dus daar waar ze het stuitje van de kleine uitgelicht hebben. Daar zit een beurse plek.
Ze stoppen trouwens gewoon als je het teveel pijn vindt doen hoor. Dus maak je daar geen zorgen over. Het moet wel gewoon gaan en als het te pijnlijk word laten ze het gewoon in stuit liggen.

Succes straks!

Hoi griebelbaby,

Nou we zijn weer terug hoor en helaas........ Niet gelukt!!

Jeetje wat deed dat zeer zeg!! Ik moest er gewoon van huilen. Maar inderdaad, het is maar even en niet te vergelijken met een bevalling. De pijn is dan door je hele buik, veel heftiger  en tig uur lang. Maar je weet dan ook dat de kleine geboren gaat worden dus dat maakt het anders. Nu was het inderdaad alleen op die plek waar ze zo drukken.
Met name inderdaad onderin ben ik helemaal beurs. Bovenin valt het wel mee. Ik had ook een klein pinnige dametje als gyn. en die had ook kleine pinnige vingers (als je begrijpt wat ik bedoel). Bij andere (vrouwelijke) gyn. die hielp deed het namelijk niet zo'n zeer.
Toch lukte het niet om de kleine van de plaats te krijgen!

Maar we hebben de knoop doorgehakt in overleg met de gyn. We gaan een keizersnee krijgen. Woensdag a.s. hebben we een gesprek met de gyn. hierover en zal het e.e.a. ingepland gaan worden. In de week van 17 december zal dan zeer waarschijnlijk de kleine gehaald gaan worden. Raar hoor om te weten dat ze dan ook geboren gaat worden en ook wel raar dat ik het niet zelf "afmaak". Ik ben nogal een controlfreak en perfectionist en dan moet ik eigenlijk gewoon bevallen voor mijn gevoel. Maar goed, dit is beter gezien de vorige bevalling.

Dus weer een ervaring rijker maar helaas geen goed resultaat hier. Ik ga nu maar eens wat info verzamelen over de keizersnee etc.

Succes met je bevalling straks!!

Groetjes,
Rosanne

Jammer dat het niet gelukt is. Maar goed, nu weet je straks wel wanneer de kleine precies komt. Dat heeft natuurlijk wel weer 1 voordeel.

Een stuitbevalling is geen mogelijkheid, of kiezen jullie daar zelf niet voor??

Groetjes

Hoi griebelbaby,

Een stuitbevalling zou evt. wel kunnen maar wordt afgeraden ivm mijn vorige bevalling. Mijn zoontje kwam zeer slecht ter wereld via de vacuumpomp na 20 uur. Ze hebben van alles geprobeerd maar er werd geen keizersnee geopperd.

Mijn zoontje heeft vervolgens nog een tijdje in de couveuse gelegen met zuurstof, infusen en allerlei (hartbewakings)bedradingen etc. De navelstreng was zeer kort en er zat een scheurtje in.
Ik ben vervolgens nog geopereerd voor een manuele placentaverwijdering.

Dit heeft bij ons best wel een traumatische ervaring achtergelaten en we kregen nu de keuze tussen beide mogelijkheden.

We kiezen nu dus voor de keizersnee (dus ook op aanraden van gyn.). Ook omdat dit mijn laatste zwangerschap is (ik ben al 37). Met name dus om zeker te zijn dat de kleine er ditmaal zonder kleerscheuren afkomt.

Maar ik blijf een tweestrijdig gevoel houden hoor. Raar dat ik niet "gewoon" ga bevallen en dat er in mijn "gezonde" lijf gesneden gaat worden.......

Groetjes,
Rosanne

Hi Rosanne,

Had ondertussen je ks topic gelezen. Zou in jou situatie ook voor een ks kiezen. Bevallen zal altijd bijzinder blijven, hoe het ook gaat gebueren.

Succes met de ks straks!

Gr Griebelbaby

Terug
Bovenaan