Nog steeds last vd hechtingen ná drie wkn...

Ik ben op 15 okt, nu 3 wkn geleden dus, bevallen van een gezonde dochter. Er is een knip gezet tijdens de bevalling en moest dus na afloop gehecht worden. Het scheen n hoop werk te zijn want ze is 20 min. bezig geweest met hechten.
Nu 3 wkn later heb ik er nog steeds last van en zitten de hechtingen er ook nog. Toch zijn ze oplosbaar hebben ze gezegt.
Wie heeft dit ook meegemaakt? Is dit normaal? Hoellang duurt zoiets gemiddeld?
Ik heb er last van als ik ga zitten bv. Niet extreme pijn maar voel de hechtingen nog wel.
Ik weet ook dat er mensen zijn die de draadjes toch weg laten halen als ze er last van hebben maar daar moet ik niet aandenken hoor...

Gr. Ing.

Hoi,
Allereerst nog gefeliciteerd! Alles goed met Nienke?
ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb gehoord dat het wel even kan duren. Ik kan me voorstellen dat je het niet ziet zitten om de hechtingen eruit te laten halen. Het is niet pijnlijk, maar op een gegeven moment ben je er klaar mee daar beneden ;-)
hoe is de bevalling trouwens gegaan? Je was van tevoren toch zo bang dat je er geen kracht meer voor zou hebben?

Groetjes Wendy

Hoi wendy,
Dank jewel voor je reactie!! En je belangstelling!
Met Nienke gaat t prima, n lief meisje!
Mijn bevalling was erg heftig. Ik begon om 1 uur s nachts (die avond gestript omdat ik bijna 42 wkn was), thuis begonnen maar helaas tijdens persweeen met ambulance afgevoerd, viel niet mee om de trap af te lopen met heftige persweeen om de halve min.
In het ziekenhuis aangekomen een knip gezet om Nienke eruit te krijgen. Ze zat namelijk met haar schouder vast onder mijn bekken vandaar dat het niet lukte om haar eruit te persen. Thuis gingen ook haar harttonen sterk achteruit dat was de reden dat ik naar het ziekenhuis moest.
Om 5 uur is ze geboren en ze huilde gelukkig meteen en had een scoren van eerst een 9 daarna een 10.
Ik vond het een zeer nare ervaring allemaal. Ik kijk er niet graag op terug.
Maar nu geniet ik zoooooo!!!
Fijn om te horen dat het wel even kan duren met die hechtingen, ik maakte me al zorgen. Dan kijk ik het nog wel even aan en hoef dus nog niet hiervoor naar mijn huisarts want net wat je zegt, ik zit er nu even niet meer op te wachten dat er weer gepruts word, hihi!

Dank je wendy voor je lieve reactie!
Hoe gaat het bij jou?

Gr. Ing.

Van harte gefeliciteerd!!!
Ik zou ze er toch uit laten halen, als je dat niet door je huisarts wil laten doen, misschien dan wel door je verloskundige.
Bij mij is het bij allebei mijn bevallingen gedaan door de verloskundige op een van mijn laatste kraamdagen. Dat doet geen pijn en daarna ben je er lekker helemaal vanaf.
De oplosbare hechtingen die meer van binnen zaten kwamen pas weken later los. Dan heb je daar al die tijd nog last van.
Succes!!!

Hoi Ing.

Ik heb bij allebei de bevallingen van onze kinderen hechtingen gehad. Allebei de keren zijn ze na een dag of 6 tot 8 door de vk verwijderd. Het doet idd geen pijn en het is echt een verademing als ze eruit zijn!! Dus bel gauw je vk, dan ben je er vanaf!

Groetjes van Corina
mama van Jelte (19-10-09)

Brrrrr, ik zit er niet echt op te wachten... zouden ze echt niet meer oplossen?
Gek hé maar ik kan me haast niet voorstellen dat t geen pijn doet...
Heel erg bedankt voor de reacties!!
Gr Ing

Hoi Ing.

Bij onze oudste durfde ik ook niet te vragen of ze er naar wilde kijken of eruit wilde halen. Maar ik liep op een gegeven moment krom omdat die hechtingen zo trokken. Ik lag met angst en beven te wachten op wat komen ging toen ze er 1 of 2 uit kwamen halen. (wat op de 5e dag, dus ze konden er toen nog niet allemaal uit). Nou het enige wat je voelt is dat je "daar" wordt aangeraakt, maar pijn doet het echt niet. Geloof me maar. Je hebt er nu meer last van dan dat je ze eruit laat halen hoor. Maar goed de keuze is natuurlijk aan jou. Blijf je liever zo rond lopen of wil je van dat vervelende gevoel af :).

Succes!

Groetjes Corina

hallo

ik had ook een knip en 8 hechtingen ook oplosbare
maar ik heb er eigenlijk nooit last van gehad in het begin ook niet ik merkte er niks van,
ik heb het ook niet gemerkt dat ze weg gingen

ik zou er idd even naar laten kijken als ik jou was

Terug
Bovenaan