Nog steeds nachtvoeding...

<p>Wie helpt ons? Wij worden moedeloos...!</p><p> </p><p>Onze dochter van 10,5 maand wil nog steeds iedere nacht een nachtvoeding. Wat we ook doen, ze kan niet zonder! Laten huilen helpt niet (houdt ze vol tot iedereen wakker is en wij volledig ten einde raad), een late voeding heeft geen effect. We weten het niet meer... Wie helpt?!? </p>
 
Mijn dochter van 8 maanden komt zelfs nog 2 soms 3 x in de nacht. Je kan je er druk om maken maar dat helpt helaas niks.
Ze heeft het waarschijnlijk echt nog nodig :) 
succes
 
Afbouwen is mijn tip!
Dus wel nacht flesjes geven, maar steeds kleinere flesjes, en dan de laatste voeding iets ophogen. 
Zo hebben wij dit gedaan en naar 3 weken kwam hij niet meer voor een voeding snachts, heel soms werd hij nog wel even wakker voor een speentje of een kroel van mama, maar al gauw ook niet meer!
 
 
Succes!!! 
 
Water ipv melk? Lijk mij super slecht voor de tandjes. Hier ná 6 maanden nooit een nachtvoeding gegeven. Zou het eerst afbouwen zoals reactie hierboven en daarna alleen water aanbieden. Geloof niet dat een kindje van bijna 11 maanden het nog nodig heeft.. 
 
Mijn dochter is ook 10 maanden en hier hetzelfde verhaal. Ze komt nog elke nacht voor 2 voedingen, laten huilen werkt niet. Sinds deze week is ze ook opeens vrolijk klaarwakker snachts! 


In jouw geval zal ik het accepteren. Nachtvoedingen zijn het eerste jaar nog heel normaal dus ik maak me er niet te druk om en wacht rustig af tot ze er niet meer om vraagt. Ik geef borstvoeding en de borst geeft toch ook altijd nog troost. Ik kijk uit naar de nachten dat we langer dan 3 á 4 uur kunnen slapen?
 
Wij hebben t tot ruim 1.5 gehad. Minimaal 1 voeding per nacht. Soms 2. Water aanbieden geprobeerd maar dan werd hij helemaal hysterisch. Fles verdunnen of minderen het hielp niet. Heel vermoeiend, echt alles geprobeerd. En hij at overdag ook heel goed dus dat was t probleem niet. Arts op t CB benoemde toen heel duidelijk dat niet alle kinderen hetzelfde zijn en sommige echt langer behoefte hebben aan een nachtvoeding. Wij maakten het ons zelf makkelijk door alles voor de voeding boven neer te zetten. Thermoskan met heet water, voedingsbakje, koud water in de fles. Succes!
 
Ze heeft het echt nog nodig. Tot 18 maanden kan je kind nog nachtvoedingen nodig hebben, dit is belangrijk voor de hersenontwikkeling, ook al willen veel mensen (ook cb) je laten geloven dat kinderen vanaf 6 maanden moeten kunnen doorslapen. Ik zou er dan ook gewoon aan toegeven, geeft voor iedereen de minste stress. 
 
Hier een meisje van 8 maanden die ook nog 1-2x per nacht komt. Soms om 23.00 een volle fles op, en dan alsnog om 2.00 en 5.30 voor een flesje. Ik geef geen volle fles, niet meer dan 90-120cc..Maar dat maakt niks uit geloof ik...Overdag krijgt ze genoeg, 5/6x 180cc, beetje fruit en groente en koek. Dus daar ligt het niet aan. 
Ik heb geen tips voor je. Laten huilen werkt hier ook echt niet en ze is de laatste week soms ook zomaar een uur lang klaarwakker in de nacht.. pffff. Ik geef maar weer gewoon een flesje en hoop dat ze dan gauw weer doorslaapt. Mijn oudste dochter had tot 9 maanden ook nog vaak een nachtvoeding nodig. Water geven werkt ook echt niet, dan drinkt ze 10cc en dan is ze alleen maar boos! 
Dus je bent niet alleen! ;)
 
Terug
Bovenaan