Nog steeds nachtvoeding...

Bedankt voor het meedenken allemaal!
Lise is een flinke meid. Ze is niet zo lang, maar qua gewicht zit ze lekker boven alle lijnen.. Ik denk niet dat ze de voeding nodig heeft. Ze heeft namelijk ong 3 weken doorgeslapen toen ze bijna 9 maanden was.. Vandaar ook dat we zo balen dat het nu weer zo gaat.
Gisteren hebben we uitgebreid samen overlegd. Ons plan was om de late voeding weer in te zetten in de hoop dat ze dan de nacht door kwam. Gisterenavond heeft ze dus om 23:00 uur nog een fles gehad. En wat denk je? Om 1:00 uur lag mevrouw te krijsen om een fles... Uiteindelijk heeft ze om 2:00 uur een flesje gehad (120ml) en daarna keurig geslapen tot 6:30 uur......
Ons plan voor nu is om overdag te gaan werken naar het voedingsschema dat geadviseerd wordt voor een baby van 11 maanden. We hebben het idee dat ze overdag teveel flesvoeding krijgt (180, 120, 120, 180) waardoor ze minder eet dan ze nodig zou hebben en dat ze daardoor dus 's nachts wakker is...
We beginnen nu de middag voeding om te bouwen naar gewone melk, al is dat eigenlijk een maand te vroeg. De late middag fles proberen we af te bouwen. Verder bieden we dus zoveel mogelijk water aan overdag. Voor de nacht gaan we beginnen met een 120ml fles en die dan steeds afbouwen... Dat hebben we eerder geprobeerd bij haar. Heeft bij haar nooit gewerkt? Bij haar broer wel.
We hopen er het beste van! Als er nog tips zijn; laat het weten! 
 
Dat ze een flink gewicht heeft betekent niet dat ze geen nachtvoeding meer nodig heeft. Het gaat om het op peil houden van de glucose spiegel en dat heeft niks met gewicht te maken. Dat ze een tijdje heeft doorgeslapen betekent ook niet dat ze het nu niet nodig heeft. 
In kunstvoeding zitten veel meer calorieën dan in vast voedsel. Ik denk dus niet dat melk afbouwen gaat zorgen voor doorslapen. Heel veel kinderen worden nog lang wakker 's nachts, voor voeding of voor een knuffel. 

 
Eens met DPL.. ik denk dat als je overdag minder flesjes gaat geven en meer vast voedsel, ze júist s nachts voor een fles gaat komen.. maargoed, misschien werkt het wel. Ik vind niet dat je teveel voeding geeft of teveel flessen! 
Doorslapen heeft naar mijn mening weinig met de hoeveelheid voeding overdag of honger te maken. Kindjes worden s nachts wakker om tal van redenen en een slokje melk helpt doorslapen , ook al hebben ze niet écht honger.
Mijn dochter is ook behoorlijk flink (ruim 9 kilo, nét 8 maanden..) maar komt dus ook voor een nachtvoeding. Soms is er een nacht dat ze s avonds om 23:00 maar 80cc drinkt en wél de hele nacht doorslaapt. Dus er is geen peil op te trekken en heeft naar mijn idee weinig met de hoeveelheid voeding te maken...
Succes ;) 
 
 
Eens met DPL.. ik denk dat als je overdag minder flesjes gaat geven en meer vast voedsel, ze júist s nachts voor een fles gaat komen.. maargoed, misschien werkt het wel. Ik vind niet dat je teveel voeding geeft of teveel flessen! 
Doorslapen heeft naar mijn mening weinig met de hoeveelheid voeding overdag of honger te maken. Kindjes worden s nachts wakker om tal van redenen en een slokje melk helpt doorslapen , ook al hebben ze niet écht honger.
Mijn dochter is ook behoorlijk flink (ruim 9 kilo, nét 8 maanden..) maar komt dus ook voor een nachtvoeding. Soms is er een nacht dat ze s avonds om 23:00 maar 80cc drinkt en wél de hele nacht doorslaapt. Dus er is geen peil op te trekken en heeft naar mijn idee weinig met de hoeveelheid voeding te maken...
Succes ;) 
 
 
Hier beide kids met borstvoeding toch zeker tot 1,5 jaar ook een voeding in de nacht gehad. Ik heb dit los gelaten. Als zo honger hadden, kregen ze eten. Zo zal het straks met nr3 ook gaan.
 
Hier beide kids met borstvoeding toch zeker tot 1,5 jaar ook een voeding in de nacht gehad. Ik heb dit los gelaten. Als zo honger hadden, kregen ze eten. Zo zal het straks met nr3 ook gaan.
 
Hoii! Onze dochter van (toen) 8 maanden kwam ook nog twee keer snachts. We snapte er niks van. Ze zou op de voeding die ze overdag kreeg makkelijk door moeten kunnen slapen. We hebben dan ook samen met het cb gekeken wat de reden kon zijn en we kwamen er al snel achter dat ze waarschijnlijk niet verzadigd genoeg was. Nu geven we haar elke ochtend, zodra ze wakker wordt om 07:30 en na het avondeten, rond 20:00 een papfles. De eerste dagen was het voor haar wennen en hebben we haar 4 nachten laten huilen.. HEL maar het heeft wel gewerkt, nu slaapt ze de klok rond! 
nb ze is nu 9 maanden. Ze krijgt overdag nog maar een fles van 120cc + 6 en verder eet ze lekker een boterhammetje, fruit, tussendoortje (mais pufjes of een liga), groentehapje en na het eten nog wat kwark)
 
Onze dochter van 8 maanden wordt ook nog 1 a 2x wakker per nacht. We geven haar dan een flesje van 60cc. Dat is het minimale wat ze wil om weer in slaap te komen.
En die 60cc trek ik dan af van de fles sochtends, afhankelijk van hoe laat ze wakker wordt. Dus dan krijgt ze maar 150cc of 120cc om 0700u. Ik zou snachts geen volle flessen doen, maar proberen af te bouwen.
 
Terug
Bovenaan