Nog steeds niet ongesteld

Ik zou me nog geen zorgen maken. Een vriendin van mij gaf tot 9 maanden bv en was pas naar ene ajar weer normaal ongesteld.
En je mag met bv wel aan de pil hoor. Je krijgt dan een lichtere pil, gewoon even met je huisarts overleggen.

Wij gebruiken ook condooms, want ik reageer echt slecht op de pil. Ben dan 1 groot stuk verdriet, zo chagerijnig als ik dan ben.
Voor mijn zwangerschap had ik een hele regematige cyclus. Dus ik wist op welke dagen we ook zonder konden vrijen.
Ik ben al 2 keer ongesteld geweest nu, hopen dat het weer zo regelmatig wordt als voor de zwangerschap.

Mijn gyn zei me dat de lichtere pil die je krijgt als je bv geeft niet 100% betrouwbaar is. Dat is voor mij de reden geweest dat ik voor een spriraaltje heb gekozen. Weet nu al dat die geen 5 jaar blijft zitten( ivm kinderwens) maar je kunt hem ook eerder laten verwijderen.
Zou nog heel graag een kindje willen maar voor mijn lichaam is het beter om daar nog eventjes mee te wachten.
Ben ook nog niet ongesteld geweest maar geef volledige bv en het spiraaltje dus is dat niet zo heel raar.

Ik heb meteen toen het kon (na 10 weken) weer een spriaaltje laten plaatsen. Ideaal geen omkijken meer naar. Wij verwachten over 3 jaar aan een tweede te willen beginnen, dus dan gaat ie er gewoon wat eerder uit.

Ik geef volledige bv en heb mijn 1e menstruatie gehad en meteen een spiraal laten zetten. Ik kreeg namelijk migraine van de pil. Ik hoop dat dit een goede optie voor me is. En ik laat hem er gewoon weer uithalen zodra we een tweede willen. Lijkt me ideaal. En een tip voor iedereen die een spiraal wil: ga naar een gynaecoloog en niet naar de huisarts. De ha wil hem na 6 weken na je bevalling al plaatsen, terwijl je baarmoeder dan nog niet volledig hersteld is. Gynaecoloog heeft er meer verstand van, wacht 3 maanden en plaatst hem met echo-apparaat om te zien of hij echt goed zit.

Ik geef ook volledig bv en ben ook nog niet ongesteld geweest. Als ik met de bv stop zal het wel weer op gang komen is mijn ervaring, ik vind het wel lekker rustig hoor.

O ja ik mis mijn menstruatie ook niet hoor...maar slik jij ook de pil die met bv samen gaat?of condooms?ik zie een spiraaltje echt niet zitten.
we willen denk nog wel een 3de kindje maar nu effe nog niet.
liefs jootje

Mijn dochter is van 8-9-10, krijgt ook volledige borstvoeding. Hier nog niet ongesteld geweest.
Bij mijn eerste heeft het 7 maand geduurd voordat ik weer ongi werd. Ik gebruik wel de pil namelijk cerazette, de mag icm met borstvoeding gebruikt worden omdat er maar 1 hormoon in zit die niet van invloed is op de productie.

Het is erg om te zeggen, maar ik heb echt geen zin!!!! Dus op het moment gebruiken we niks. Mijn man vind het niet heel leuk, maar eigenlijk wil hij zich laten helpen, want hij vind 5 wel genoeg. Maar ik denk dat we later spijt gaan krijgen. Aan de pil ga ik niet en condooms moeten eerst nog gekocht worden, maar ik ben er totaal niet mee bezig.
Dus we zitten hier met een groot dilemma, en waarschijnlijk onthouden we ons dan maar gewoon.

Terug
Bovenaan