Nog steeds niet zindelijk

<p>Hallo, </p><p>Mijn zoontje is 3 jaar en 5 maanden en ik krijg hem niet op het potje. Heb zoveel geprobeerd. </p><p>Hij geeft aan dat hij moet poepen en zelfs plassen geeft hij aan en als ik dan zeg dat we op het potje gaan,  begint hij heel hard te huilen en rent hij weg. </p><p>Ik heb hem 1 keer op het potje gekregen en dat was toen we er eentje hadden gekocht. Uit nieuwsgierigheid ging hij het proberen. </p><p>Zelf beloningen, stickers, spelletjes noem maar op, het helpt gewoon niet. </p><p>Hoe hebben jullie dat gedaan? Soms schaam ik me gewoon ervoor dat hij al bijna 4 is en nog steeds niet uit de luiers is :( </p><p>alle tips zijn van harte welkom </p>
 
Mijn dochter was 3 jaar en 9 maanden en de hele trucendoos opengehaald en toen ineens van de ene op de andere dag. Ik hoop dat het bij jou zoontje ook zo gaat
 
(Met mooi weer) geen luier omdoen? Weet niet of dat werkt. Bij onze dochter ging dat wel zo, maar zij wilde heel graag zonder luier. Voorwaarde was wel dat ze dan op het potje ging. Potje was ze geen fan van, met een wc bril verkleiner op de wc was geen probleem (en vond ze reuze interessant, net als papa en mama op de grote wc). 
Succes ermee!
 
Wij zijn gister begonnen, onze zoon wordt volgende maand 3. Hebben hem de hele dag geen luier aangedaan. Hij had al wel een fase meerdere maanden geleden dat hij savonds op het potje ging maar sinds 3 maanden deed hij helemaal niks meer op het potje. Gister een bonuskaart geintroduceerd, voor ieder poepje/plasje een sticker. Voor iedere x stickers krijgt hij een ballon (heb speciale ballonnen gekocht met dino's). Gister eerst een uur gehuild dat hij zijn luier aan wilde. Hij wilde ook niet naar beneden zonder luier. Later is hij dan warempel toch alleen op het potje gegaan (hij had ook geen broek aan, zodat hij lekker zelf kon gaan). Een eerste succesje. Later op de dag 2 ongelukjes gehad. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat... 
Succes!
 
Misschien gewoon eens op de wc zetten ipv op het potje? Ik durfde vroeger niet te poepen. Mijn ouders hebben mij op de wc gezet en toen ging het wel. Daarna was ik blijkbaar zindelijk. Ik was toen trouwens al 4 ?
 
Mijn dochter van ruim 2.5 is ook nog niet zindelijk. Ze zit wel eens op de pot of wc (wc is trouwens favoriet en daar ben ik blij om, liever gelijk op de wc dan een poep in de pot, dat is zo vies) maar ze heeft nog nooit een plas of poep op de wc/pot gedaan. Her lukt gewoon niet. 
2 Maanden terug heb ik 7 dagen op rij haar luier uit gedaan om te kijken of ze het zou oppakken. Ze hield het dan zo'n 3 uur lang op en dan plaste/poepte ze in dr broek. Ze kon gewoon nog nniet  goed aanvoelen wanneer ze naar de wc moest. Maar ze houdt het dus wel lang op, wat ik ook al knap vindt.
Na een paar dagen ging ze huilen, elke keer als ze in dr broek plaste en was het paniek. Toen ben ik maar gestopt want het moet geen strijd of stress opleveren. Binnenkort probeer ik het gewoon weer, op dezelfde manier. 
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en dit is vaak toch de meest effectieve manier, als ze dit snappen zijn ze binnen een week zindelijk! Gewoon in 1 klap stoppen met de luier!
 
Met de zomer in aankomst gewoon lekker veel rond laten lopen zonder luier en potje neerzetten in de tuin. Waarschijnlijk plast hij een paar keer in de tuin maar als hij dat vies begint te vinden gaat hij misschien uit zichzelf op het potje. 
 
Ieuw  een potje snap wel dat kids niet op willen vies. Lekker op wc zetten net zoals normale mensen met wc verkleind doen wij ook werkt prima 
 
Terug
Bovenaan