Nog steeds niet zwanger

Hallo,

ik vind net dit forum, leuk om mensen te onmoeten die ook graag zwanger willen worden. Je praat er toch niet met iedereen over, nou ja, behalve mijn moeder en mijn beste vriendin is niemand op de hoogte. Ik ben sinds vorig jaar juni gestopt met de pil, maar helaas, nog steeds niet zwanger. In het begin denk je nog, nou ja, volgende maand beter, maar nu is dus het moment gekomen dat het al een jaar duurt... en eerlijk gezegd begin ik nu toch wel een beetje wanhopig te worden, ook al weet ik dat er zat stellen zijn bij wie het langer dan een jaar duurt. Maarja, je denkt dan toch, dat overkomt mij niet. Gelukkig kunnen we (mijn vriend en ik)er wel met elkaar over praten. Het moeilijke is alleen dat het eigenlijk van hem ook niet zo heel erg nodig hoeft, kinderen krijgen. Hij is al eerder getrouwd geweest en heeft 3 kinderen (eigenlijk 5, maar twee zijn overleden). Maar hij gunt het mij wel en ergens lijkt het hem ook best wel heel leuk om nog een keer vader te worden. Hij is 54, bijna 30 jaar ouder dan ik, zou het daar aan kunnen liggen? Dat het langer duurt voordat ik zwanger raak? Nou ja, we zullen nu toch maar een keer een afspraak maken met de dokter.

Groetjes, Jessica
 
Hallo het had je vader kunnen zijn, wat moet je met zo'n opa! Misschien is ie wel gesterliseerd en heeft ie jou dat niet verteld..........! Dat schijnt vaker voor te komen. Zeker omdat hij zegt dat het voor hem zonodig niet hoeft. Misschien is ie wel bang om het jou te vertellen, bang dat je hem daarvoor verlaat....
 
Ik heb pas gelezen dat naar mate mannen ouder worden, zij juist vruchtbaarder worden. Dit in tegenstelling tot vrouwen. Maar als je al een jaar bezig bent is het misschien handig als je gaat temperaturen en dan naar de arts gaat (zonder schema's sturen ze je vaak naar huis met de boodschap ga maar temperaturen)

Tja, het is niet het bericht waar je op zat te wchten, maar meer kan ik er ookniet van maken. Succes!
 
Hoi Jessica,

Als je je ongerust of zorgen maakt ga dan eens naar de huisarts en praat er eens met hem over, mischien kan 'ie jullie doorsturen naar een gyn. maar zou inderdaad dan eerst even een poosje gaan tempraturen om te zien wanneer je eisprong is en of je die wel daadwerkelijk hebt, want dan kan je die overzichten meenemen naar de dokter, maar je kan natuurlijk ook gewoon gaan om te zien wat hij er van vind. Mannen zijn over het algemeen veel en veel langer vruchtbaar dan vrouwen, alleen kan op hogere leeftijd het zaad iets in kwaliteit verminderen maar dat gaat niet met een grote sneltreinvaart en aangezien je vriend al 3 kinderen heeft is normaal gesproken met zijn zaad niets aan de hand, dus ik zou zeggen toch maar flink doorgaan met klussen in de vruchtbare periode.

En Anoniem nummer 1, schei alsjeblieft uit met dat stomme belachelijke gedoe van je, want word helemaal niet goed van mensen die van die stomme antwoorden geven. Iedereen komt hier voor de gezelligheid, om iets te vragen of om een luisterend oor te vinden en ik geloof niet dat het uitmaakt hoeveel leeftijdsverschil er in een relatie zit. Zij is misschien met een man die zoveel ouder is wel ik weet niet hoeveel gelukkiger dan jij ooit zou wezen en als het de ware voor haar is dan begrijp ik niet waar het probleem ligt. Sorry maar dit moest er even uit!!!

Lieve Jessica hoop dat je je eigen niet tegen laat houden door zulke mensen en je hier gewoon vaker komt en wens je veel succes verder.

Veel liefs Henriette.
 
Hoi Jessica,
let maar niet op die anoniem van 14.45 hoor!vast jaloers omdat ze niemand heeft!!
Wat je denkt,vindt ik helemaal niet raar,ik heb geen idee,ik hoop dat de andere anoniem gelijk heeft wat betreft dat mannen zelfs vruchtbaarder zijn als ze wat ouder zijn.maar ik zou zeker langs de ha gaan,want het duurt al een jaar en dan wordt je zeker doorgestuurd.
succes!
 
Bedankt voor de lieve (en minder lieve...) reacties! Ach, die reacties van 'het had je vader kunnen zijn' kan ik wel tegen hoor. We zijn hartstikke gelukkig samen(ook zonder kinderen overigens). Temperaturen heb ik al gedaan, en ik heb gewoon een eisprong. Maargoed, we gaan maandag gewoon een afspraak maken en we zien wel wat eruit komt.

Groetjes, Jessica
 
Ja, dank je! Het was nou niet bepaald een gezellige verwelkoming, toen ik het allereerste berichtje alleen gelezen had, maar gelukkig zijn er ook nog leuke reacties!
 
Terug
Bovenaan