A
Anoniem
Guest
Ik betrap mijzelf erop dat ik nog steeds onzeker ben over mijn rol als moeder. Als ik bijvoorbeeld die filmpjes zie waar de kindjes zo hard op lachen, denk ik: Joey heeft al een hele tijd niet geschaterlacht (schater gelachen, haha), doe ik het niet leuk genoeg?
Als ik op tv een programma van schatjes zie (waarin de grootste opvoedblunders gemaakt worden) denk ik: ik zal toch niet ook zo gaan doen?
Ook de stomste dingen: houd ik wel genoeg van je (omdat ik niet 24 uur per dag straalverliefd ben en ik in de VIVA las dat iedere ouder instant 24/7 smorverliefd is op zijn kind)?
De antwoorden? Als ik eerlijk ben?
Vraag 1: ik doe mijn best
Vraag 2: Natuurlijk doe ik dat soort dingen niet!!
Vraag 3: Ja, ik houd heel veel van mijn kind, ookal voel geen constante verliefdheid (dat voel ik voor mjin vriend ook niet en daar houd ik ook heel veel van)
Zo zijn er nog wel meer 'gedachtestemmetjes' en hoe harder ik ze weg wil hebben, hoe onzekerder ik me voel.
Ik vroeg me af of ik de enige ben??
Als ik op tv een programma van schatjes zie (waarin de grootste opvoedblunders gemaakt worden) denk ik: ik zal toch niet ook zo gaan doen?
Ook de stomste dingen: houd ik wel genoeg van je (omdat ik niet 24 uur per dag straalverliefd ben en ik in de VIVA las dat iedere ouder instant 24/7 smorverliefd is op zijn kind)?
De antwoorden? Als ik eerlijk ben?
Vraag 1: ik doe mijn best
Vraag 2: Natuurlijk doe ik dat soort dingen niet!!
Vraag 3: Ja, ik houd heel veel van mijn kind, ookal voel geen constante verliefdheid (dat voel ik voor mjin vriend ook niet en daar houd ik ook heel veel van)
Zo zijn er nog wel meer 'gedachtestemmetjes' en hoe harder ik ze weg wil hebben, hoe onzekerder ik me voel.
Ik vroeg me af of ik de enige ben??