Nog steeds pijn door een keizersnee

Hallo meiden,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben 5 januari bevallen via een keizersnee. Dat is morgen dus al 5 weken geleden. Ik heb nog steeds heel veel pijn. Regelmatig begint de wond opeens weer te bloeden want dan is er weer een stukje open gegaan. Ik heb ook nog een zoontje die komend weekend 3 wordt dus kan ook niet regelmatig even gaan liggen. Heeft misschien iemand een tip om van mijn pijn af te komen? een smeerseltje ofzo?

Ik hoop echt op DÉ tip, want ik ben de pijn echt zat.

Groetjes,
Nanda

hoi nanda,
wat vervelend dat je (nog) steeds pijn hebt van de keizersnee. Je weet dat je paracetamol ook bij borstvoeding mag slikken he.
Ik heb 02-01 keizersnee gehad, maar weinig last meer. Heb je al eens gebeld met de gynaecoloog? Of met de huisarts overlegd? Want wond zou nu wel dicht moeten zijn! Waarschijnlijk zou rust wel bevordelijk zijn, maar met een 3-jarige erbij gaat dat moeilijker.
Op het litteken smeer ik calendula-creme (VSM). Maar dat mag niet op open wonden...
Hopelijk heeft iemand anders DÉ tip voor je. Vraag t ook eens op december-forum, daar waren ook paar dames die langer pijn hadden. Misschien weten zij nog iets?
Sterkte, mira, mama van jaap

Ik zou er toch even naar laten kijken, ik heb nu 2 ks gehad en van beiden had ik na 3 weken echt totaal geen last meer. Wel deze keer dat er een klein plekje open ging maar ook dat was binnen no time klaar. Gewoon even bellen, als er iets mis is ben je er op tijd bij en anders ben je gerustgesteld

Hoi nanda,
Ik zou zeker een afspraak maken met de gynaecoloog om er naar te kijken. Je wond zou al dicht moeten zijn volgens mij. Niet om je bang te maken maar bij mij is ook (na keizersnede 10 januari) mijn wond na een paar dagen weer open gegeaan. Er kwam wond vocht uit en ik had pijn in mijn buik. Buik voelde ook heel hard. Uiteindelijk bleek ik een infectie opgelopen te hebben en ben behandeld met antibiotica. Inmiddels is de wond nu sinds twee dagen dicht aan het gaan.
Het kan zijn dat je een complicatie hebt opgelopen tijdens de operatie. Kunnen ze natuurlijk gewoon verhelpen en oplossen dus maak echt even een afspraak voor heel binnenkort. Volgens mij heeft het niet met rust of geen rust nemen te maken. Maar goed, ben zeker geen dokter.
Heel veel succes, ik weet hoe vervelend zoiets is! Zet m op, Marieke

hoi nanda

ik heb 17 januari een keizersnede gehad
en heb er ook nog steeds last van
met name savonds en snachts
de wond is bij mij op 2 kleine stukjes open
moeten het met alcohol schoonmaken
en dan talkpoeder erop
en iets van hydrofiel luier ertussen
dat hoeft niet bij iedereen maar omdat ik overgewicht heb
dan gaat het eerder smetten met zon doekje ertussen niet
hoopdat je er wat aan hebt
als ik echt lang gestaan heb of ver gelopen dan heb ik ook nog last van de ks
hoop dat je er wat aan hebt

grtz tamara mama van kevin 17-1-07

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels de gyn gebeld en ik kan donderdag komen. Jammer dat het niet eerder kan want ik kan soms niet op of neer. Ik heb een papagaai boven mijn bed anders kan ik mijn bed niet eens uitkomen. Ik had ook de huisarts gebeld maar die weet niet wat hij kan doen (???) Ik hoop maar dat ik donderdag eindelijk iets krijg wat echt helpt.

Ik laat het jullie weten.

Groetjes,
Nanda

Hai Nanda,

Ik zit eigenlijk op het juli-forum, maar ik las je bericht hier. Van mijn eerste ben ik ook via een keizersnee bevallen. In het ziekenhuis zeiden ze me dat ik absoluut geen papegaai mocht, omdat je dan je rechte buikspieren gebruikt. Deze mag je het eerste half jaar ook niet trainen, de schuine buikspieren wel! Dus eerst op je zij draaien en dan opstaan.
Succes ermee.

groetjes, SImone

Hoi Siem,

Bedankt voor je reactie. Het probleem is dat ik nog steeds niet op mijn zij kan liggen dus op die manier kan ik ook niet uit mijn bed komen. Ik heb de papagaai op aanraden van mijn kraamverzorgster. Maar misschien is het ook wel een reden dat ik dus nog zoveel pijn heb want ik gebruik hem heel veel.

Vanmiddag was ik het bed van mijn oudste aan het verschonen en toen voelde ik mijn wond weer open gaan

Ik hoop maar dat de gyn donderdag weet wat ik moet doen.

Groetjes,
Nanda

Terug
Bovenaan