Nog steeds pijn door een keizersnee

Hoi Nanda,
Ik hoor hier eigenlijk ook niet thuis (zit zelf op juni2006, maar lees hier weleens omdat mijn beste vriendin hier hoort), maar wilde toch even reageren.
Ik heb mijn zoontje ook via een keizersnee gekregen en bleef ook last houden van mijn wond. Na 5 weken ben ik ook terug gegaan en bleek de hechting niet goed te zijn gedaan.
Maar de wond mag echt niet door tillen enzo open gaan! Echt heel goed dat je naar de gyn gaat! Tjee, je hebt het echt zwaar dan nu met zoveel pijn én een baby én een peutertje! Heftig hoor... Goed dat je er naar laat kijken!
Succes,
Ruby (moeder van Sacha, 22-06-06) en vriendin van Barbera (moeder van Justin*, 07-01-07)

ligt je internet eruit, ben je te druk of toch veel minder mobiel door je litteken dat niet dicht was.
Veel sterkte!!
Groetjes, mira, sinds 02-01 trotse mama van jaap

Hoi,

Sorry dat ik niets meer liet horen maar mijn computer deed het niet meer. Gelukkig is hij weer gemaakt.

Ik ben inmiddels bij de gyn geweest en het enige wat hij zei was dat ik meer rust moest nemen en dat het wel een paar maanden kan duren voor ik van de pijn af ben. Hij zei ook dat ik er nog jaren last van kan hebben als ik bij het aanrecht sta ofzo. Inmiddels zijn we weer een paar weken verder en heb nog steeds pijn. De wond is inmiddels wel helemaal dicht maar ziet nog pimpelpaars. In het midden van de wond zitten allemaal harde knobbels. Ik heb daarom nog maar een keer de gyn gebeld maar volgens hem hoort het er allemaal bij

Ik kon er calendulanzalf op smeren maar volgens hem zou dat ook niets helpen.  

Ik ben inmiddels ook al bij de kaakchirurg geweest omdat ik een ontsteking had en mijn verstandskies eruit moest laten halen. Kortom, het zit allemaal even niet mee.

Ik doe echt mijn best om te genieten maar af en toe zakt me de moed in de schoenen hoor. Vooral omdat de oudste nu 3 is en soms lekker tegen de draad in is. Ik ben 3 en doe het lekker toch nie(t) pffffffffffffff

Maar goed, ik zit nu wel te klagen he? (lucht wel op moet ik zeggen, hihi)

Met de kleine gaat het gelukkig wel heel goed. Al weet hij niet hoe hij poepen moet. Echt heel zielig!

Nou, ik zal hier nu weer vaker zijn hoor.

Groetjes,
Nanda

hoi,
late reactie, maar ja  de tijd  van een kersverse mama vliegt voorbij he.
Wat balen dat je nog steeds last hebt en dat gyn zegt dat het nog tijden kan duren. En hoe pak je rust met nog een ouder kind in huis... Gelukkig is het wel dicht.
Mijn litteken is ook nog paars, wisselt ook met temp. (dit ken ik van litteken op achillespees, kon ook na 2 jaar nog af en toe knalpaars zijn bij weersverandering in winter).Ik smeer nog dagelijks met calendula om zo  de huid  los te krijgen van de onderlaag. Als het verkleeft dan heb je daar weer problemen van. Mijn "puf"juf is fysio en adviseert ook calendula en bij nacontrole bij gyn adviseerde deze het ook (?! wisselende adviezen hoor!)
Veel sterkte ermee,
groetjes mira

Hoi,

Tjongejonge, ga ik net naar het toilet, allemaal bloed. Weer mijn wond opengesprongen. Mijn zoontje is inmiddels al bijna 10 weken. Zo'n wond moet toch inmiddels wel genezen zijn? De gyn zal me onderhand wel een zeurpiet vinden maar ik denk dat ik hem toch maar weer ga bellen. Bah, ik baal ervan, het doet ook weer heel veel pijn.

Nou ja, er komt een tijd dat het beter gaat.

Groetjes,
Nanda

jeetje, je blijft ermee klungelen he. Wat is dat balen!!! Probeer om de leefregels heel strikt te volgen (niets tillen behalve je jongste, niet bukken, niet teveel traplopen,   niet stofzuigen  etc) Dat zal een hele opgave zijn met 2 kinderen, maar zoals het nu gaat  blijf je ook aan de gang he. Is t een optie om thuiszorg in te schakelen om jou te ontlasten qua huishouden en tillen?
Heeft de gyn je nog adviezen gegeven nu? Of andere actie ondernomen? Ik hoop en duim voor je dat je er snel vanaf bent, want zo kun je ook niet genieten van je jonsgte kleintje he.
Heel veel sterkte en beterschap!!!
Groetjes mira

Terug
Bovenaan