nog wat langer wachten

A

Anoniem

Guest
hallo,
wij waren van plan dat als marijn 1 jaar is om weer te proberen om zwanger te worden.
maar nu las ik in het blad kinderen dat je na een keizersnee 18 tot 24 maanden moet wachten voordat je weer zwanger mag worden vanwege de wond.
ik dacht dat je een jaar moest wachten valt dat even tegen.
groetjes henny

ps er stond ook nog bij dat als je al eerder zwanger raakte dan word het zowiezo weer een keizersnee nou dan wacht ik nog wel ff want weer een keizersnee brrrrrrrrrrrrr.
moet er niet aan denken.
groetjes henny

hoi henny
ik zou niet uitgaan van  iets wat in een blaadje staat.de meningen zijn erg verdeeld over wanneer weer zwanger na ks,maar de meeste geleerden zeggen 9 maanden tot een jaar.ik ken ook vrouwen waarvan de gyn zei 6 maanden.ik zou het eens voorleggen aan de gyn die jou geholpen heeft.ik vind 18 maanden toch wel wat overdreven.een vriendin van me was meteen weer zwanger ("foutje"),maar in oktober probleemloos bevallen van de 2e(dit keer normaal) en nu WEER zwanger,ook "foutje" haha.ja,sommige mensen hebben het.
ik weet niet of er hier ervaringsdeskundigen zijn die er wat zinnigs over kunnen zeggen??
groetjes karin

quote: henny32 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-08-2007 13:05:00'));

ps er stond ook nog bij dat als je al eerder zwanger raakte dan word het zowiezo weer een keizersnee nou dan wacht ik nog wel ff want weer een keizersnee brrrrrrrrrrrrr.
moet er niet aan denken.
groetjes henny

dat is dus zeker NIET waar.hoe komen ze daarbij vraag ik me af.KAN altijd natuurlijk,als er problemen zijn.maar echt niet bij voorbaat.alleen wel verplicht in het ziekenhuis.uit voorzorg.

Hoi,hoi
Mijn eerste was ook een keizersnede omdat mijn dochtertje haar hartslag veelste hoog was moest ze met spoed gehaalt worden. Na mijn keizersnede is tegen mij gezegt het liefst een jaar te wachten. Twee jaar is idd een beetje veel denk ik, maar zou dat idd met je gyneacoloog overleggen. Over je vraag eens een keizersnede altijd een keizersnede dat ligt er maar net aan waarom je een keizersnede hebt gehad de eerste keer. Als bijv je bekken te smal was dan geeft dat idd meestal bij de tweede ook problemen, maar ook dat hoeft niet want je kindje kan kleiner zijn bij of je bekken is bij je eerste zwangerschap al ruimer geworden. Ik ben na mijn eerste keizersnede gewoon bevallen van nog een gezonde dochter, heb geen last gehad van de keizersnede, dus alles is mogelijk.

liefs liekje
mama van Joy en Reana

En idd na een eerdere keizersnede mag je niet meer thuis bevallen en word je zwangerschap na ongeveer 36 weken gecontroleerd door de gyn en niet meer door de verloskundige. En vaak word je ook niet ingeleid na een eerdere keizersnede, maar ook dat verschilt per ziekenhuis.

liefs xx
liekje mama van Joy en Reana

bedankt voor jullie reacties dat valt dus al weer mee.
ik wist wel dat ik weer in het ziekenhuis moest bevallen maar hoop dat het dit keer een normale bevalling word.
in princiepe zou dit wel kunnen want kreeg nu een keizersnee omdat de hartslag van marijn daalde bij elke wee.
groetjes henny

Dat dacht ik dus ook en ik schrok daar ook heel erg van. Maar toen las ik het artikel nog eens goed. Ze schrijven dat  je pas weer mag BEVALLEN na 18 - 24 maanden. Dus dat betekend dat je idd weer na 9 maanden zwanger kunt worden (9 maanden + 9 maanden zwangerschap = 18 maanden).
Mijn gyn raadde me trouwens aan het liefst 1 jaar te wachten.  Niet  vanwege de keizersnede maar ook om alle hormonen van de zwangerschap kwijt te zijn.  

Terug
Bovenaan