Nogal wat zwangerschapklachtjes

A

Anoniem

Guest
Beste Allemaal,

Eindelijk na vier jaar wachten zijn we zwanger!!! Niet op de meest makkelijke manier want we hebben verschillende ziekenhuizen van binnen gezien en ook nog eens een miskraam gehad in september 2005. Eigenlijk de moed al een beetje opgegeven en adoptiecursus al gevolgd. Samen met mijn man ben ik dan ook heel erg blij dat het toch gelukt is om zwanger te raken. Maandag aanstaande ben ik 9 weken en in week zeven hebben we het hartje horen en zien kloppen.

Dat alles al niet gemakkelijk gaat, komt nu ook weer naar voren. Ik voel me ontzettend beroerd met allerlei klachten. Dus wil ik even vragen of jullie dat ook hebben?

Hierbij een lijstje dat mijn man voor me heeft opgemaakt

1) In het algemeen een lamlendig gevoel alsof je naar zwaar feest bent geweest met veel drank.
2) Pijnlijke borsten
3) Steken en druk in de onderbuik   (trekkerig gevoel)
4) Diaree
5) Boeren en winden
6) Kokhalsen
7) Overgeven (met name 's avonds)
8) Misselijk
9) Slecht slapen
10) Pijn in darmen
11) Hoofdpijn
12) Totaal geen energie

En ik maar beweren dat ik geen hypogonder ben. Maar goed voor mij is alles nieuw en heb er zo naar verlangd. Laat wat van je horen.  Mireille.

hoi mireille,
Wat fijn voor jullie dat je zwanger bent.
Ik ben aanstaande maandag ook 9 weken en heb vorige week het hartje gezien .
Was wel erg spannend allemaal. Ik heb ook last van die lamlendigheid, lucht in me buik missselijk hoef alleen niet echt over te geven. OOk heb ik onwijze last van me darmen.
Het hoort er allemaal bij dus maak je er maar niet te druk over.
Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt.
Ik kan om 8 uur s avonds wel slapen en als ik dat doe word ik 3 uur snacht wakker en dan heb ik onwijze honger. Moet er gewoon uit om iets te eten anders wordt ik kotsmisselijk. Ik   moet ,maandag naar de verloskundige voor de eerste keer.
Krijg jij ook nog een echo bij twaalf weken. Ik weet het niet hoop het wel geeft je weer wat zekerheid. Maar we gaan er vanuit dat het goed gaat.

Veel sterkte en fijn weekend liefs liz

Hallo,

Ik herken alles in je verhaal. Wij hebben er 10 jaar over gedaan eer ik zwanger was. Ik ben inmiddels bijna 28 weken zwanger en heb ook giga veel kwaaltjes gehad en kan er nu al wel weer een paar nieuwe opnoemen. Dus het hoort erbij voor sommigen. wat bij mij ook erg overheerste was de angst om het te verliezen. Pas sinds ik de baby voel word alles wat rustiger en kan ik ook beter met de kwaaltjes omgaan. Dus helaas heb ik geen advies voor jou maar herken het allemaal wel. In ieder geval van harte gefeliciteerd en hoop dat je toch nog met volle teugen kan genieten van je zwanger zijn.

groeten pinklady

Mireille hartstikke gefeliciteerdmet je zwangerschap!!!! Welkom bij de club!!
Even je lijstje afwerken met klachten.......

1) In het algemeen een lamlendig gevoel alsof je naar zwaar feest bent geweest met veel drank. Dat is de algemene moeheid van het zwanger zijn. Gaat bij de meeste vrouwen na een week of 12 over. Dus je hebt nog 4 weken te gaan. Als je moe blijft geef dit dan even door aan je gyn. Het kan ook te maken hebben met ijzer tekort.
2) Pijnlijke borsten Hoort er helemaal bij. Ze zijn aan het groeien en aan het voorbereiden op de borstvoeding.........als er al naar gewezen word kramp ik al ineen.
3) Steken en druk in de onderbuik   (trekkerig gevoel) Kan zijn van het groeien van je baarmoeder en het ruimte maken van de andere organen.
4) Diaree Jep heb ik ook vraag me niet waarhet van komt. De meeste hebben juist verstopping maar ik niet. Zelfde liedje bij mijn vorige zwangerschap.
5) Boeren en winden Ruimte maken van de organen zorgt hiervoor. Darmen gaan alle kanten op en daarbij komt lucht vrij.
6) Kokhalsensamen met punt 7 en 8
7) Overgeven (met name 's avonds)samen met punt 6 en 8
8) Misselijk Ja misselijk zijn, kokhalzen van nare luchtjes, overgeven allemaal bekend. Probeer in kleine porties te eten en niet te scherpe producten zoals ui en prei. Wil wel eens helpen. Ook eten voordatje opstaat....dus ontbijt op bed hoera!
9) Slecht slapenJa check
10) Pijn in darmenSamen met punt 3,4,5.
11) Hoofdpijn Dit is de enige onbekende voor mij.
12) Totaal geen energie Zie punt 1, kan dus ook komen door gebrekk aan ijzer. Misschien een idee om brood met appelstroop te eten en roosvicee ferro te drinken. Bij de dokter kun je als het zo is ook nog staalpillen krijgen.

Nou je bent dus op en top zwanger!!!!!!
Succes met je klachten en probeer ook een beetje te genieten!!

Groetjes Lillian

Ik herken het allemaal ook wel...
Ben nu in week 9 en kan sinds eergisteren geen hap meer binnenhouden. Alles wat ik eet moet er meteen weer uit. Niet zo handig. Gelukkig heb ik nog van die paracetamol zetpillen tegen de hoofdpijn.

weet iemand wanneer je je zorgen moet gaan maken?

C

Hallo meiden!
Het hoort er allemaal bij, zegt men. Maar als het jezelf betreft en je bent hondberoerd, kan al die raad je gestolen worden. Ik ben morgen ook 9 weken en ben al 4 weken aan huis gekluisterd. Ben continu misselijk en heb erg veel gespuugd. Ik heb nu medicijnen (Promethazine) en dat helpt wel wat (nog maar 1x per 2 dagen overgeven), maar als bijwerking word je daar erg suf van. Ook omdat ik zo weinig eet, voel ik me moe, slap en lusteloos. En dat blijft waarschijnlijk zo tot rond de 12e week......wat een ellende. Zolang je wel blijft drinken en wel iets aan voeding binnen houdt, schijn je je geen zorgen te hoeven maken.
Morgen gaan we voor het eerst naar de vk en voor een termijnecho....kijken of die kleine het een beetje goed doet.
Als je je zo ellendig voelt, dan gaat het prima met de zwangerschapshormonen, zeggen ze! Dus laten we dat dan maar als lichtpuntje zien....dat het goed gaat met de zwangerschap.
Meiden, sterkte allemaal!
Patricia

Hallo Patricia,

Bedankt voor je berichtje, ik voelde me net even wat zielig. Jij ook veel sterkte gewenst, en laten we hopen dat het over een paar weken beter gaat!

Groeten, C

Hoi lieve meiden,

dank je wel voor jullie warme reacties. Het doet me goed en voel me zeker al een stukje beter. Hopelijk gaat het allemaal bij de 13e week over en kan ik er heerlijk van genieten.

Bye Mireille

Terug
Bovenaan