Nogal wat zwangerschapklachtjes

Oh, nog eens iemand die al deze klachten heeft. Ik zit nu op 26 weken en ik voel me nu ongeveer een week of 2 weer wat lekkerder. Ik denk dat het komt doordat ik niet meer sport en mijn weerstand zo slecht was. Tot aan ik denk 4 weken geleden had ik bijna constant ook hoofdpijn en last van aanvallen van lage bloeddruk. Bovenop zo'n onbeschrijflijk lamlendig gevoel. De afgelopen 2 weken gaat het beter, misschien omdat nu mijn laatste trimester is ingegaan??? Maar nu heb ik weer ontzettend last van pijn in mijn rug en ik slaap moeilijk. Toch zit ik nu prettiger in mijn vel als een tijd geleden. Totdat ik zo rond ben dat ik niet meer vooruit kom door de opgezwollen enkels enzevoort hihi. Natuurlijk weet je pas hoe het voelt om zwanger te zijn, als je het eenmaal bent, maar tot nu voelt het elke week weer anders.

Groetjes, Flo

Oh sorry, maar ik moet echt lachen als ik al deze verhalen lees! Leuk he zwanger zijn  ? Waar zijn we aan begonnen! Na  3 weken vol zelfmedelijden heb ik nu zoiets van: kom niet zeuren je wilde het zelf dus schouders eronder. Ja ik heb de kwaaltjes onderschat, maar mij krijgen ze er niet onder!
Alle punten die genoemd worden zijn herkenbaar behalve het daadwerkelijk overgeven en de hoofdpijn.
Maar als ik er even voor ga zitten kan ik er vast nog wel meer verzinnen.....en... dat doe ik dus niet!
succes! En lekker klagen op het forum kan al een beetje helpen.
Elke (9 weken)

Hoi Mireillebaby,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap,super!   Je verhaal is zo ontroerend,   ik ben  gisteren naar het ziekeknhuis geweest en hoorde dat ik 7 weken zwanger ben,nou ongelovelijk want je hoopt, maar houd toch rekening met een teleurstelling na twee miskramen en endometriose. We hebben het hartje horen kloppen!!  Ik vind het fijn om te lezen over kwaaltjes en situaties die voor mij en mijn man ook zo herkenbaar  zijn. Wij zijn ook ongeveer 4 jaar bezig en het lukte ook maar steeds niet. Nu is het zover maar we zijn wel heel voorzichtig nog. Maar we zijn heeel blij dat gevoel is niet te beschrijven.   We houden contact ciao Eluc

Hoi Meiden!
Allemaal gefeliciteerd he! Och de kwaaltjes... en jullie moeten nog ruim 6 maanden!
Sterkte ermee hoor, vooral als je van de zomer alleen nog maar slippers kan dragen of gympjes van twee maten groter... En pas op met de tip van meer ijzer nemen, let ook op je stoelgang want ehm... niet kunnen is ook zeer pijnlijk!!!

geniet ze meiden, je weet waarvoor je het doet!

Groeten, Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)

Hai meiden,
Echt leuk al die berichten, we zitten ook allemaal in het zelfde schuitje. Vanaf gisteren voel ik me opeens beter (zit nu op 9,5 weken). Ik hoef niet meer over te geven en voel me fitter. Ook dit vind ik weer eng, want ik denk meteen "Het gaat toch wel goed met het vruchtje?" Kortom onzekerheid voert de boventoon. Vanochtend is iemand langs geweest van Moeders voor moeders. Ik ga meedoen en spaar mijn urine op als ik thuis ben. Eens in de week komen ze het ophalen. Op deze manier help ik ander stellen die moeilijk zwanger raken en hormonen (bijv. Pregnyl)  nodig hebben. Zelf heb ik hier ook gebruik van moeten maken en wil nu wat terug doen. Ik schrok wel even toen die dame een urine test bij mij deed. Er kwam wel een streepje maar de streep was lichter dan de controle streep. Ze zei dat het goed was, maar ik denk nu telkens het HCG neemt toch niet bij me af, omdat het niet goed gaat? Nou, ja ik probeer maar te genieten wan de momenten dat ik me goed voel. De zon schijnt en ik ga een mooie bos tulpen voor me zelf kopen.
Groetjes, Mireille

He Mireille

Dat lijkt mijn lijst wel. 9 weken zwanger en 3 jaar geprobeerd, geen zin in ziekenhuizen, opgegeven en nieuwe baan aangegaan en nu dus zwanger, de complete lijst van jou geldt ook voor mij plus geur en geen zin in koffie.

De hoofdpijn en 's nachts spugen vind ik nog het naarst.

Maar het gaat over.

Ik ben er net vandaag achter dat ik zwanger ben en heb dinsdag een echo om te kijken hoe lang ik dat exact ben. Hoop zo dat alles goed is, want ik heb er niet naar geleefd omdat ik het echt niet wist en dus wel eens wijntje of hoofdpijnmedicatie genomen.

Na 3 jaar onregelmatige cycli van 4 tot 9 weken geloof je dat toch ook niet meer?

Jij hebt het hartje al gehoord, wow, ik denk dat ik ga janken als ik dat hoor.

Liefs
Martine

Ik wil jullie niet ongerust maken hoor, maar ze zeggen dat al die kwaaltjes na 12 weken overgaan... nou, bij mij begonnen ze pas in de 12de week en ik ben nu 12 weken en 4 dagen en helaas... het is nog niet over. Vooral van het kokhalzen heb ik momenteel erg veel last, ik kan absoluut geen nare geurtjes ruiken en vieze dingen zien, dan gaat het meteen mis, bah. Ik  ben dus ook al een week niet aan het werk. Jammer voor mijn baas, maar ik kies nu lekker voor mijzelf en voor het kleine wezentje in mijn buik!

Groetjes van Tynke,

en sterkte allemaal!

Ja ook ik herken deze klachten. Ik moet niet spugen, maar ben misselijk in mijn buik en in mijn hoofd. Een soort draaierig gevoel. Net alsof ik zwaar wagenziek ben. Eigenlijk wil ik alleen maar liggen.
Ik ben nu 6 weken en heb dit sinds 1 week. Zit nu dus 1 week thuis maar de dagen duren zoooo lang. Als ik bedenk dat dit nog tot ongeveer de 12 e week zo duurt wordt ik gek. Ik weet het hoort erbij, maar de hele dag beroerd op de bank liggen vind ik echt vrezelijk. Ik werk in de gezondheidszorg dus zwaar tillen en vieze luchtjes.
Enige tips? Ik weet niet zo goed wat ik moet.
( Verder ben ik erg blij hoor met mijn zwangerschap) ( sorry voor het gezeur)

Terug
Bovenaan