Nood!Probleem met werk bijna 30 weken zwanger! HELP!!!!!!!

Vervelende situatie!!

Als ik in jou situatie zou zijn, zou ik naar de huisarts en/of verloskundige gaan om je situatie uit te leggen. Zij kunnen vertellen hoe je het je leidinggevende kunt uitleggen wat er medisch gezien gaande is met je. Weet je dat je 1/8 deel van je werktijd mag pauzeren tijdens je zwangerschap? Heb je wel eens gekeken op het internet wat je rechten zijn tijdens je zwangerschap? Kijk eens op www.szw.nl en dan onder de rubriek veilig werken staat rechts onderaan de optie Zwanger en werken. Daar staat in iedergeval veel info over wat je rechten zijn.

Houd er wel rekening mee, dat op je rechten staan niet altijd ten goede komt van de werksfeer!!! Probeer een gulden middelweg te vinden.

Een vriendin van mij mocht van de huisarts en de verloskindige nog maar 50% werken. Vaak moet je dan ook naar een bedrijfarts. Wel of niet al muts worden neer gezet. Denk goed om jezelf en je kind!!!

Ik moet wel zeggen dat ik heel blij ben met mijn werkgever, die is zelf arts en heeft 2 jonge kinderen.

Veel sterkte!!
Liefs Noelie (week11)

Ik denk ook dat ziekmelden geen oplossing is. Je wilt straks toch weer aan het werk daar en dan kun je beter in goed overleg dingen beslissen.

Vraag een één op één gesprek aan met je leidinggevende en leg uit dat het echt niet meer gaat.
Mocht zij het niet serieus nemen, overleg dan eventueel met de filiaalmanager, wellicht dat hij meer begrip heeft.

Tja en als dat echt niet lukt, dan zit er toch niets anders op dan je rechten opeisen als zwangere en daarvoor opkomen.

Het belangrijkste is dat je een goede zwangerschap behoud en een gezond kind krijgt. De rest is dan toch bijzaak. Dus in het allerergste geval danmaar op zoek naar een andere baan na je verlof.

gr mama van MD

Hoi,
ik denk ook dat je het beste kunt praten maar als ze geen respect voor je op kunnen brengen dan hoef jij dat voor hun ook.
en als ze je dan een flauwe zeikerd vinden so what.
denk aan jezelf en je ongeboren kindje.
gr lisette

Hallo,

Ik ben sinds vorige week zelf 50% gaan werken. Ik ben nu 29 weken zwanger. Werk op kantoor waar ik iedere dag van 08.00 tot 17.00 uur moet zitten. Weglopen gaat moeilijk omdat ik telefonisch bereikbaar moet zijn.

Zelf ben ik klein van stuk. De baby zit nogal erg hoog en ik ben de laatste weken erg hard gegroeid. Heb ook last van erg ruim vruchtwater.

Na een hele dag werken had ik zo last van harde buiken en ik kreeg tijdens het werk erg last van mijn onderrug. Merkte ook al dat lopen en fietsen niet echt lekker meer ging. Na overleg met mijn vk en mijn baas is er besloten dat ik met halve dagen mocht gaan werken en ik moet zeggen het gaat veel beter met me!!

De harde buiken zijn stukken minder en ik voel me gewoon veel beter. Dus bespreek het gewoon met je vk en met je baas. Ze zijn verplicht als je dit werk niet kunt doen om je ander werk aan te bieden. Is er dit niet dan ga je gewoon minder werken.

Veel succes Suus

Terug
Bovenaan