Nooit huilen alleen bij het zien van opa en oma?

Hoi,

Ons zoontje is nu 6 maanden oud, vanaf dat hij 2 maanden oud is gaat hij op di- en do- morgen naar opa, en op de wo- zit hij op de creche.

Op de creche gaat altijd goed, nooit huilen, vind alles interssant, je merkt gewoon echt dat hij het naar zijn zin heeft. Het is een kleine creche, per dag maar 8 kindjes en 3 vaste begeleidsters.

Maar als ik hem naar opa breng, kijkt hij heel beteuterd, en daarna gaat hij huilen met een enorme pruillip... het zelfde huiltje als wanneer hij goed schrikt.
Dit heeft hij ook wanneer ze bij ons op bezoek komen, of wanneer we ze bijv. in het centrum tegen komen.

Hij heeft dit normaal nooit, zelfs niet als een wild vreemde tegen hem gaat kletsen in bijv de supermarkt.

Waar kan dit vandaan komen?
Is het de drukte? Of de 'energie' dat ze uitstralen, vooral mijn moeder is NOGAL aanwezig... maar hij heeft het ook bij mijn vader.

Vanaf januari 2008, gaat hij ook de do- morgen nr de creche, en is hij nog maar 1 ochtent bij opa...

Ik voel me de avond ervoor, en de ochtend zelf gewoon bijna schuldig, dat ik weet dat ik hem daar naar toe breng....

Herkent iemand dit?

Bvd Nancy
 
kan je er met je ouders over praten? je kan eens vragen hoe een dagje gaat, en eens vertellen hoe jij het doet. zijn ze heel streng tegen hem, of juist veels te lief?

 
Hebben Opa en Oma Witte haren misschien. Mijn zoontjes (en nichtjes ook) gaan soms huilen als ze  Oma zien, Oma zegt zelf dat het komt omdat ze van die witte haren. (en of ze dat nu eng vinden of dat ze het niet goed kunnen zien zoiets dergelijks was het geloof ik)
 
Hoi,

Misschien bieden ze je zoontje te weinig structuur. Je schrijft zelf al dat opa erg aanwezig is. Waarschijnlijk is hij dan ook  het enige kleinkind daar en krijgt hij veel aandacht. Misschien vindt hij dat niet prettig. Als jij heel rustig met hem omgaat en zij hem steeds overal bijslepen is dat teveel voor hem.
Je zou kunnen vragen of opa en oma een dagje mee komen kijken bij jou, hoe jij alles doet met je zoontje. Wanneer jij met hem naar buiten gaat en hoe jij hem voedt en aankleed enz.

Groetjes
 
hoi

ik heb je berichtje gelezen en heb het zelfde waar het aan ligt weet ik ook niet ik denk ook steeds verkeerde energie.Je hebt er niets aan maar ik ben blij dat ik niet de enige ben.Mijn dochtertje kwam vaak bij mijn schoonouders weg en dan moest ze spuugen en was helemaal ontregeld mijn zoontje nu als hij er thuis komt schreewen moord en brand en ik maar weer iets bedenken bv tandjes wat door komen,slecht geslapen.ik weet het niet.
ik ben blij dat ik het nu verteld heb zat me best dwars
groetjesbren1975
 
Terug
Bovenaan