Nooit meer zwanger????

Hoi,

Wij hebben nu 2 gezonde kinderen. Eerlijk gezegd denk ik dat we het hier bij laten, maar; ook ik heb tijdens de zwangerschap van mijn zoontje niet het gevoel gehad dat het de laatste keer zou zijn,.............
Realistisch bekeken zeg ik; 2 is goed zo, gevoelsmatig zeg ik; waarom niet over een paar jaar nog 1...........
Moet wel zeggen dat ik het met 2 al druk vind, dus wat dat betreft weet ik niet of het voor ons wel zo'n goed idee ook is nog een 3e. Weet je, ik zie het wel, haha. Kanhet nog niet verkroppen dat ik echt nooit meer een 3e ga krijgen, haha

Tja, dit is voor mij weer  zo'n  pijnlijk topic. Niet dat iemand daar iets aan kan doen trouwens.

Ik heb 2 zeer problematische zwangerschappen achter de rug en mag blij zijn dat ik daar zelf zonder al teveel kleerscheuren vanaf ben gekomen. Het verhaal van mijn laatste zwangerschap met HELLP- syndroom en de vroeggeboorte van Fenna zullen jullie misschien wel kennen. Mijn eerste zwangerschap was voor mijzelf niet minder gevaarlijk. Gelukkig is mijn oudste wel voldragen. Met Fenna is het nog afwachten hoe ze zich zal ontwikkelen maar ik heb vertrouwen in haar. Ze is een doorzetter.

Onze wens was altijd een groot gezin van 3 of misschien wel 4 kinderen. Nu is mij afgeraden door de gyn om weer zwanger te worden. Daar heb ik veel moeite mee ondanks dat ik het er wel mee eens ben. Mijn gevoel is gewoon anders, ik heb daar best verdriet van. Ook als ik andere zwangeren zie kan ik echt verdrietig worden. Ik heb zelf nooit een normale zwangerschap mogen ervaren en zal die ook dus nooit meer gaan meemaken..........SLIK

Hoi meiden,

Ik herken die gevoelens helemaal, toen ik zwanger van Justin was bleef ik volhouden dat dit de 1e en de laatste zou zijn i.v.m. een eerdere miskraam. Ik was blij dat  als deze zwangerschap goed zou blijven gaan er een gezond kindje geboren zou worden, maar toen Justin eenmaal geboren was begon ik al heel snel naar een 2e kindje te verlangen. En een jaar later was ik weer zwanger, het was wel heel erg snel want ergens baalde ik er van dat we niet nog een paar maanden konden klussen en de spanning beleefden van "zal het raak zijn of niet"? Ik heb de zwangerschap heel bewust meegemaakt maar ik ben regelmatig erg verdietig geweest met de wetenschap dat dit echt de laatste keer zou zijn  en nu nog mis ik het zwanger zijn ontzettend. Mijn man is heel stellig dat hij absoluut geen 3e kind wil en wil zich laten steriliseren maar ik vind dat te defenitief en sta daar (nog) niet achter. De start met Thijmen is moeilijk begonnen en ik vind het zwaar met 2 kinderen zo vlak op elkaar momenteel is al alles erg ongeorganiseerd thuis omdat ik mijn draai niet kan vinden maar de gedachte dat ik nooit meer zwanger zal zijn breekt mijn hart. Mijn verstand zegt dat een 3e kind niet  verstandig is maar mijn gevoel wil wel een 3e kindje, ik ben 36 jaar en vind mijzelf ook te oud worden voor een 3e kind maar dat is mijn gevoel.
Wel fijn om te lezen dat meer vrouwen dit gevoel hebben anders heb ik het gevoel dat ik me aan loop te stellen.

Groetjes,

Puk

Hallo allemaal,

Ik denk dat bijna iedere mama wel weer de kriebels krijgt naar het vasthouden van zo'n schattig babytje...
Ik ben 3 week geleden bevallen van een derde zoon, veel reacie in mijn zwangerschap waren: nu zeker voor een meisje of wat onpraktisch of je hebt toch twee gezonde jongens...

Kortzichtige opmerkingen waar ik me nu nog wel een beetje boos over kan maken.
Ten eerste kies je voor een derde kindje en niet voor het geslacht ( vindt het nu trouwens geweldig stoer met al die mannen om me heen), voor elk praktisch probleem is wel een oplossing te vinden en wat leven we toch in luxe tegenwoordig.. en wat betreft de gezondheid k ben nu bijna 34 jaar leef gezond en heb dus ook twee gezonde knullen op de wereld gezet dus waarom zal het dan bij een derde niet lukken????
Als je eenmaal de kriebel hebt en het verlangen naar nog een kindje dan moet je er voor gaan of het nu de tweede, derde of vierde is, ik denk dat je anders  de rest van je leven altijd met een vraag en verlangen blijft rondlopen.
Zolang je het in je leefpatroon kan overzien zeg ik DOEN!!

Ik geniet heerlijk van mijn drie jongens en tuurlijk is het wel eens druk maar dat weegt niet op tegen de gezelligheid en liefde in huis.
Groetjes Jessica en Co!!!

Tja.....

Ik denk dat ik ook nooit meer zwanger zal zijn... en dat is heel raar!!!

Ik heb altijd een groot gezin gewild. En mijn man wilde ook wel heel graag 3 kinderen, misschien wel 4.
Maar...
Zwanger worden is voor ons niet iets vanzelfsprekends... We hebben voor ons 2e wondertje ruim 2 1/2 jr in het ziekenhuis rondgedwarreld.
Al die ellende en al dat verdriet wil ik echt nooit meer!!
En... onze kamers zijn allemaa bezet.... we willen de kids ook iets kunnen bieden, zeker als ze straks naar school gaan en gaan studeren bijv.
Daarom denk ik echt dat het klaar is...
We hebben 2 gezonde kids... twee prachtige wondertjes! Wat willen we nog meer?
Neemt niet weg dat het heel diep van binnen kriebelt (ben pas 8 wkn geleden bevallen) en wellicht in de toekomst ook wel blijft kriebelen...

Ik ga genieten van mijn gezinnetje en hoop dat die kriebels voor een 3e of misschien wel 4e kindje naar de achtergrond zullen verdwijnen!

Gr. mama Peet

Terug
Bovenaan