NOOR

Hi,

Hoe is gister de 4e iui gegaan??? Wat gaat de tijd toch snel he, de 4e alweer! Hoeveel miljoenen hadden jullie dit keer?(-:

Ik heb net de adoptiepapieren uitgeprint en vanavond gaan we deze invullen, staan we in iedergeval op de wachtlijst en dan kijken we wel tegen de tijd dat we een oproep krijgen wat we gaan doen. Je moet zowiezo 20 maanden wachten voordat er uberhaupt iets gebeurd. en misschien lukt in die tijd maar willen we toch een adoptiekindje als 2e. Ik weet niet of we wel alles door een x willen doormaken als we 1 kindje krijgen. Dus 1 van ons zelf, en 1 adoptiekindje of 2 adoptiekindjes mocht het ons zelf niet lukken.

Morgen hebben we weer een gesprek met het ziekenhuis. Vanavond ga ik wat vragen op papier zetten anders vergeet ik weer de helft!

Werkse!
M

Hoi,
Het is eigenlijk te erg voor woorden, kom ik op mijn werk, ga ik eerst hier bijpraten....
Maar goed, gisteren dus geinsemineerd. Het aantal zaadcellen was weer droef. Er zijn 500.000 goeie geinsemineerd. Dus weinig hoopgevend. Het enige positieve is dat de timing deze keer veel beter is en dat er misschien 2 i.p.v. 1 ei gesprongen is. Alles kan, de kans is alleen wat kleiner. Wel zei de arts-assistent die de inseminatie deed dat ze ons woensdag in het gyn.overleg gaat bespreken omdat de hoeveelheid zaadcellen van goede kwaliteit iedere keer gewoon te weinig is en of het nog wel nut heeft als deze keer mislukt om met iui door te gaan. De uitslag hiervan horen we woensdagmiddag. Zelf heb ik het gevoel dat dit wat we doen redelijk zinloos is en dat we toch nog wat extra hulp nodig hebben. Ik zou het niet erg vinden om nu door te gaan voor IVF. Je zei het zelf al, het is alweer de 4e, dus de tijd gaat toch best snel. Als ze zeggen dat we nog 2 iui's mogen, vind ik het ook goed. Het is echt goed te doen.
Gek he, hoe je je grenzen eigenlijk verlegd. Toen ik het gisteren hoorde van de hoeveelheid zaadcellen van deze keer, vond ik het jammer maar stortte echt niet in omdat ik nu gewoon weet hoe het zit bij mijn vriend. Het zal gewoon nooit veel beter worden als dit. Dus had ik er rekening mee gehouden en het lukt me steeds beter om weer verder te gaan en van andere dingen te genieten. Als je je in ons situatie alleen maar focust op het krijgen van een baby dan trek je het op een gegeven moment niet meer omdat het nou eenmaal niet zo makkelijk gaat. En ik laat mijn leven er niet door verpesten al zal ik niet ontkennen dat ik af en toe niet verdrietig ben en er gigantisch van baal!
Zoals jullie nu met aanmelden van adoptie bezig zijn, zover ben ik nog niet. Ik ga er nog altijd vanuit dat het ooit lukt. Maar goed, zoals jij ook zegt, ik moet er ook niet aandenken dat je met een 2e ook zo lang bezig bent! I
Ik ben heel benieuwd hoe jullie afspraak verloopt in het ziekenhuis! Laat het wel weten he. Heel veel succes en bedankt voor je luisterend oor! groetjes

Wat vreemd he dat de kwaliteit zo wisselt, daar snap ik ook niets van! Maar je weet maar nooit, misschien dat eentje de weg weet te vinden! Dat wordt weer 2 weken wachten. Ik ben net weer ongi geworden, daar wordt ik ook niet vrolijk van maar zwanger had ik ook weer niet verwacht. Ik kan mij voorstellen dat jullie  nu ivf gaan doen, dan maak je toch meer kans al is het wel een zwaar traject.

En over de adoptie: je hoeft er nog niet aan toe te zijn. Je geeft alleen je naam, adres op en vervolgens gebeurd er 2 jaar niets...Als je er namelijk wel aan toe bent en je  moet  dan nog 4 jaar wachten dan is dat erg lang. wij zijn er ook nog niet aan toe maar over 2 jaar vast wel!

By the way: ik wordt in november 31 jaar dus ik heb nog een paar maanden!

Dus jij moet morgen ook naar het ziekenhuis? Veel succes!

Ik begrijp wat je bedoelt met de adoptie alleen voor mij is het aanmelden al een stap te ver op dit moment. Ik weet ook niet of wij dat wel willen als het nooit lukt.
Wij hoeven gelukkig niet naar het ziekenhuis morgen maar worden gebeld. Erg fijn want ik heb de laatste tijd alleen maar zinlose afspraken gehad, behalve de IUI's en de echo's dan. Merk wel dat ik steeds meer ervaring krijg in het omgaan met ziekenhuizen en dat je dus echt voor jezelf moet opkomen en assertief moet zijn.

hoi,

Ben je al gebeld?? En wat gaan jullie doen als deze iui mislukt?

Wij zijn vanmorgen naar het ziekenhuis geweest en hebben alle onderzoeken meteen gehad(uitstrijkje, echo en beide bloed prikken). Waarschijnlijk kunnen we pas na de zomer beginnen met ivf/icsi omdat de meeste dokters op vakantie zijn in juli en augustus, balen he. Over 4 weken hebben we wel de intake. Gelukkig hoef ik niet een paar weken aan de pil, dat scheelt weer tijd!

gr
M

Hai!
Ik kan me voorstellen dat je baalt dat het niet sneller kan maar volgens mij zit er nu toch meer schot in als ooit tevoren en dat is natuurlijk heel positief! Geniet nog maar even van het niks aan je hoofd hebben want volgens mij komt er straks genoeg op je af.
Wat ons betreft. Ik heb al eens eerder een belafspraak gehad met het ziekenhuis en was deze keer dus ook flink sceptisch omdat het de vorige keer een drama was. Gyn nergens te bereiken en daar neem je dan vrij voor. Dus je raad het al voor deze keer. Ik had mijn mobiele nummer doorgegeven en zou tussen 2 en 3 gebeld worden, NOT! We waren niet thuis en ja hoor, wat denk je, antwoordapparaat ingesproken rond 5 uur. Dat ik maandagochtend terug moet bellen omdat ze er de komende dagen niet is. En zo gaan ze dus met je om. Op het antw.app. zei ze heel kort dat er gekeken moet worden of het nog wel zin heeft en of we niet beter doorverwezen moeten worden naar de VU. Wij zelf hebben het gevoel dat dat gaat gebeuren. Wel neem ik even pauze. Ik voel me nu zo heerlijk zonder die poespas van prikken, echo's en ovulatietesten. Dat vond ik trouwens ideel van IUI met hormonen, geen ovulatietesten maar anderen die het lekker voor je in de gaten houden wanneer HET moet.
Nou meissie, ik denk zomaar dat we rond dezelfde tijd met het echte werk gaan beginnen... Ik ben blij dat we nu in de serieuze "molen" zitten zonder dat je dus hoeft te leuren over wat er moet gaan gebeuren. Als we verder gaan zijn we 2 jaar bezig, jullie toch ook? Je moet er toch niet aan denken dat je nog 2 jaar te gaan hebt....
Nog strandplannen voor morgen??? groetjes

Misschien is ivf helemaal niet meer nodig en ben je deze maand al zwanger! Maar anders is het beter om met ivf te beginnen. Als je zo weinig zaadcellen hebt dan is de kans eigenlijk te klein.
Het zou "leuk" zijn om samen het ivf te ondergaan, kun je elkaar steunen! We kunnen anders altijd onze emailadressen uitwisselen om elkaar op de hoogte te houden.

Helaas moet ik vandaag werken en zit er geen strand voor mij in. Ik ga wel met een oud collega naar het terras op  het Rembrandplein in Amsterdam. Lekker met een wijntje mensen kijken!
Zit jij dan wel op het strand vandaag?
En ik was gisterochtend de hele ochtend in het ziekenhuis dus om vandaag nu weer een halve dag weg te blijven vind ik ook zo wat.

ik ga weer ff werken
toedeloe
M

oja, we zijn in oktober 2 jaar bezig en jullie volgens mij ook. Je viel mij toen op(op de lijst)  omdat je even oud was, even lang bezig en hetzelfde vruchtbaarheidsprobleem had!

Terug
Bovenaan