nou, dan vraag ik het jullie maar

Hoi hoi allemaal

Ik zit een beetje met een probleempje....
Ik ben nu 14 weken zwanger en moet dus echt kraamzorg gaan aanvragen.....
Nu probeer ik steeds al te bellen met het Zilveren Kruis, om te vragen of
zij daar nog voorwaarden aan verbinden..... Maar ik kom er niet door. Iedere
keer als ik een   optie kies, dan wordt er opgehangen!!!!!

Dus misschien weet iemand van jullie het???
Mag ik zomaar een kraamzorginstelling uitkiezen???
Wordt een zeieknhuisbevalling zonder indicatie vergoed?
En mag ik in een kraamhotel bevallen? Of wordt dat niet vergoed??

Hopelijk weten jullie het.....
Alvast bedankt!
Liefs Annet

Hoi Annet,

MIsschien dat je van www.zilverenkruis.nl wijzer wordt. Je moet dan even bij vergoedingenoverzicht kijken en zoeken op kraamzorg. Het is nl ook afhankelijk of je een aanvullende verzekering hebt of niet.

succes ermee.

Groetjes Pauline

Sja, dat heb ik geprobeerd, maar daar snap ik weinig van. Ze vermelden daar ook niet of je zelf mag kiezen voor kraamzorg. En er staat ook al niets over een kraamhotel.
Mijn hoop is dus echt even op het forum gevestigd.......

Lifs Annet

hoi hoi,

Het kraamhotel word volgens mij niet vergoed of voor een geeelte licht aan je verzekering.
Ziekenhuis zonder medice indicatie word niet vergoed en kraamzorg word deels vergoed.
Volgens mij mag je wel zelf kiezen voor welk kraam zorg centrum je kiest maar mischien verschild dat per verzekering ik hoop dat je er wat aanhebt.
groetjes judith

Volgens mij kun je het beste even contact opnemen met je verzekering. Als zij afspraken gemaakt hebben met een bepaalde instelling, kan dat problemen geven. Maar vaak maakt het niets uit hoor. Ik heb zelf kraamzorg bij Icare aangevraagd, en daar vroegen ze eigenlijk alleen naar mijn verzekering en mijn polisnummer. Dan zit het verder wel goed.

Hoihoi,

Ja das een lekker zootje op het moment bij die zorgverzekeraars.
Voor de kraamzorg: Misschien kun je het kraamzorgbureau bellen en dan vragen of hun een contract hebben met jou verzekeraar, ga er vanuit dat die daar wel van op de hoogte zijn.

Zelf ben ik verzekerd bij het groene land en dat is volgens mij een onderdeel van zilveren kruis. Ik heb de allerhoogste aanvullende verzekering en daarbij een poliklinische bevalling en de eigen bijdrage voor kraamzorg volledig vergoed.  

Als je toch nog iemand zou willen spreken van de verzekering zou je naar zo'n bezoekadres  kunnen gaan. Vaak heeft een verzekering dat wel, dan kun je iemand persoonlijk spreken. Adressen kun je  vast wel op de  site vinden.

Succes!

Groetjes Rianne
26w1d

He Annet,

Ik had precies hetzelfde! Overgestapt naar het Zilveren Kruis en wilde toen direct kraamzorg aanvragen. Maar ik had nog geen polisnummer, dus konden ze niets voor me betekenen... GRRR. Het is nu inmiddels naar tevredenheid opgelost allemaal. Maar nu een antwoord op je vragen:

Je moet via de klantenservice 0900-9674 (0,05 euro per minuut)  kraamzorg aanvragen. Het is belangrijk dat je contact opneemt met de Klantenservice en niet met het kraamcentrum zelf, want dan zou het zomaar kunnen zijn dat je ergens kraamzorg aanvraagt waar het Zilveren Kruis geen contract mee heeft afgesloten. En daar betaal je voor.....  Als je een voorkeur hebt voor een kraamcentrum, dan doen ze dat wel hoor.    

Als je kraamzorg aanvraagt bij een instelling waar Zilveren Kruis een contract mee heeft afgesloten, dan moet je  een eigen bijdrage  3,50 per uur betalen. Dus: als je straks 80 uur kraamzorg krijgt...  Reken maar uit wat een pret! Maar,  als je het 4 sterren pakket hebt bij Zilveren Kruis, dan krijg  je 100% van die eigen bijdrage vergoed.  Bij de andere pakketten krijg je helaas niets....
Als je kraamzorg aanvraagt bij een instelling waar Zilveren Kruis geen contract mee heeft afgesloten, betaal je een eigen bijdrage van 8,50 per uur. Maar er zijn 125 bureaus waar Zilveren Kruis een contract mee heeft afgesloten, dus dat zal niet zo heel veel voorkomen.

De volgende tekst heb ik even van de site van Zilveren Kruis geplukt:
Als u in een kraamcentrum of zonder medische indicatie in het ziekenhuis verblijft, geldt er voor zowel moeder als kind een wettelijke eigen bijdrage van € 14,- per opnamedag, vermeerderd met het bedrag waarmee het tarief van het ziekenhuis € 100,50 per dag te boven gaat. U krijgt maximaal 10 dagen kraamzorg, te rekenen vanaf de dag van de bevalling. Informatie over onze kraamzorgservice vindt u in de folder 'Kraamzorg' die wij u op aanvraag toesturen. Voorwaarde Als u gebruik maakt van de door ons geregelde kraamzorg, moet u uiterlijk in de 5e maand van de zwangerschap contact met ons opnemen.

Afhankelijk van je polis, kun je daar geloof ik ook een bedrag van terugkrijgen. Maar dat gaat voor mij niet op en heb ik me dus ook niet zo in verdiept....

Nou, het is een heel verhaal geworden. Ik hoop dat ik een beetje antwoord op je vragen heb gegeven?

Succes!!

Groetjes Joline

hoi annet

nou ik kan je vertellen dat je wel een eigen bijdrage heb.van een paar euro per uur.ik was tot vorige maand verzekerd bij zilveren kruis.ik heb bij mij dochter volle dagen kraamzorg gehad,dat is meer dan wat je nu gaat krijgen.ik moest toen eigen bijdrage betalen van 200 euro.nu zou ik 3 sterren hebben.zo noemen ze dat hoe verre je bent verzekerd.ik zou dat toch die eigen bijdrage hebben ook met poliklinsch bevallen heb je een eigen bij drage.
ik zou eens een email sturen dat je geen contact met hun krijg.
gaat heel gezellig daar.heb vorige keer weer lekker lang aan de telefoon gehangen.
ik belde me nieuwe ziekenfonds op en daar hoorde ik wachttijd is 2 minuten.en daar krijg ik nu wel alles vergoed of mijn eigen bijdrage dus dat is wel fijn.
succes met contact krijgen.
marjan

Terug
Bovenaan