Nah!!!! Je zou zo'n mens toch wat aan willen doen....oke geen geweld gebruiken..haha maar dan tenminste flink heen en weer schudden?! Het ergste is dat je al je gevatte, slimme antwoorden meestal pas 10 minuten later bedenkt...haha dus jouw pokon opmerking was precies op tijd..applaus!
Heb het zelf een keer met mijn man meegemaakt in Nederland, we hadden net een patatje gehaald, loopt er een mevrouw voorbij die zegt "ja je moet vooral patat vreten vetzak, flikker je zo voorover op straat van een hartaanval". Mijn man verstond toen nog geen woord Nederlands dus die liep lekker glimlachend door. Bovendien is ie ook helemaal niet zo dik, maar ze hoorde ons engels spreken, en vond het kennelijk nodig om een stereotype reactie te geven op de "dikke" amerikaan.
Ha en ik had het zelf in de trein in Nederland...toen ik 5 maanden zwanger was....ik kwam bij het station aan waar ik eruit moest en wilde mijn jas aantrekken, kwam mijn ring vast te zitten in de mouw, dus ik sta een beetje te hannesen om mijn jas aan te krijgen, zegt er een mevrouw naast me tegen haar reisgenoot."tja ieder pondje gaat door het mondje" Hahaha toen had ik wel een antwoord klaar, ik zei "nou mevrouw deze pondjes zijn door een hele andere lichaamsopening gegaan hoor, ik ben 5 maanden zwanger muts!"
Had helaas geen tijd om haar uitdrukking te zien, want ik moest de trein uit.
Moet wel zeggen, als semi-buitenlander, dat het wel lijkt alsof mensen in Nederland over het algemeen wat onbeleefder (of onbeschofter) worden. Tenminste dat merk ik een beetje als ik op visite kom daar.
Ajuus, ilja