nt meting gehad

Hee meiden,

Ik lees hier dat er een aantal van jullie een nekplooimeting hebben gedaan? Hebben jullie daarvoor gekozen vanwege jullie leeftijd of komt het in de familie voor?   Murat ( mijn man ) en ik hebben er juist bewust voor gekozen om de meting niet te doen.
Begin toch een klein beetje te twijfelen!

Groetjes Martine

Hoi Martine,
Ik ben 33, straks bij de bevalling zal ik 34 zijn..Dus niet meer de jongste, maar ook nog geen 36 dat het automatisch een groot risico is. Wij hebben er bewust voor gekozen om gebruik te maken van de mogelijkheden en het zekere (wat is immers zeker?) voor het totaal onzekere te nemen..
Uiteindelijk zijn wij ons ervan bewust dat het een pseudo zekerheid kan geven. (Bij eenlingen is de kansberekening voor 90% betrouwbaar, bij een tweeling zoals ik zwanger ben 70-75%) als een verhoogde kans blijkt dan gaan we voor vervolgonderzoek, met alle risico's van dien (want de kans op miskraam is bij een tweeling iets groter) en als blijkt dat dat ook niet goed is; tja dan...Dan zijn er bij de tweeling nog meer risico's verbonden want stel als we het afwijkende foetusje zouden willen laten weghalen dan heeft dat complicaties tot gevolg voor het overblijvende foetusje..En ueberhaupt daar willen we dan nog eens HEEL goed over nadenken..
Maar goed zover is het nog lang niet..Maandag hoor ik de uitslag van de bloedtest en dan zien we wel verder..

Wij hebben nooit een  kinderwens gehad, maar toen we eenmaal (door stomme onvoorzichtigheid) zwanger raakten dachten we; nou dan maar welkom!.. Het speelt wellicht op de achtergrond mee, dat we doordat we minder ons hebben kunnen "voorbereiden", extra voorzichtig willen zijn en (nu wel) weloverwogen keuzes willen maken..(En tja een tweeling is al helemaal zwaarder..)
Nogmaals je hoeft niet "all the way" te gaan..

Sterkte met  jullie beslissing en keuze..

Groetjes,
Melda

Hai Melda,

Echt leuk dat je zwanger bent van een tweeling! Ja ik ben 25 en nu 11 weken zwanger van de tweede, mijn dochter is nu 3 en bij haar hadden we niet eens de mogelijkheid om een nekplooimeting te doen, tenminste dat werd niet vergoed. Mijn man en ik hadden allebei meteen zoiets van mocht de uitslag nou niet goed zijn van zo'n meting dan zullen we het kindje absoluut niet weg laten halen, zeker niet omdat ze alleen het syndroom van down daarmee kunnen testen. Als het nou super zwaar lichamelijk gehandicapt is is dat een ander geval natuurlijk.
Misschien even een stomme vraag maar ben je Nederlands of   turks?

Groetjes Martine

Hoi Martine,
Ooo wow..Je hebt al moederschapservaring..;)
De bevalling daar ben ik erg bang voor...Ik ben een grote schijterd, als het gaat om pijn en bloed en prikjes en dingen..(oo gruwel de gedachte alleen al)...

Helemaal geen vreemde vraag hoor..Ik ben (waarschijnlijk zie je t al aan mijn naam) Turks..Met een nederlandse nationaliteit en woonachtig in Belgie en werk in Nederland..;)
Van alle markten thuis dus..
er zijn inderdaad zoveel ziekten en afwijkingen..Nogmaals zekerheid heb je gewoon nooit.De natuur is onberekenbaar en soms erg ondoorgrondelijk..

Overigens:Ik heb  een tijdje terug een  lange interview  gehoord op de radio van de schrijfster van "Job, een zeldzaam jongetje", Annemarie Haverkamp..Het was na middernacht en het greep me heel erg aan..Job heeft een hele zeldzame ziekte en zijn moeder heeft ook een website : www.jobeenzeldzaamjongetje.nl

Mocht je het leuk vinden om te mailen :mevlide@yahoo.com is tevens mijn msn..Niet dat ik altijd  online ben..maar toch..

Groetjes,
Melda

Hoi Martine,

In deze discussie zul je alleen de mensen zien die wel voor de meting hebben gekozen. Maar als je de discussie Prenatale screening die op 6 feb gestart is even opzoekt (pagina 3 geloof ik) dan kun je  ook lezen wie er niet voor heeft gekozen en waarom.

Hee Staartmees,

Waar moet ik dan precies zoeken want kan discussie niet vinden?
Onder kopje śeptembermoeders ?? Of onder een ander kopje???
Groetjes Martine

Terug
Bovenaan