Nu al 2e kindje?

Ik herken je heel erg! Verloskundige had ons wel het advoes gegeven om minimaal je lijf 6 maanden rust te gunnen. Merkte ook dat ik me daarna weer helemaal mezelf voelde. Nu helaas een miskraam gehad, anders had er 15 mnd verschil tussen de kindjes gezeten. We hopen snel op weer een positieve test ?.
Volg je eigen gevoel ❤

Ik zou echt nog éven wachten. Ik werd zwanger toen mijn dochter 13 maanden was. Nu 2 meiden van ruim 2 jaar en 4 maanden. Geloof me, dat is ook kort op elkaar! 
De tweede zwangerschap vond ik veeeeeel zwaarder dan de eerste, ook al was mijn zwangerschap heel normaal en zonder gekke kwaaltjes . Je kunt gewoon niet zoveel meer rusten. Ik vond het voor mijn lichaam ook fijn om een maand of 9-12 te wachten tot ik weer zwanger zou raken.
Nu is hef met 2 kleintjes echt heel pittig af en toe. Geniet er ook echt van dat je nu 'nog' maar 1 kindje hebt.. niet alweer focussen op een eventuele tweede!!
Je weet nog helemaal niet hoe je ukkie zich de komende maanden ontwikkelt. Nu lijkt alles nog zo makkelijk, maar dat kan zomaar weer voorbij zijn en dat doorslapen gaat ook met periodes hoor, geloof me! Er komen nog heel wat weken dat je kindje ineens niet meer doorslaapt of om 5:00 klaarwakker is. En wie zegt dat je tweedd kindje net zo makkelijk is als de eerste??
Nouja, je moet het zelf weten natuurlijk maar ik denk dat het verstandig is als je nog 4 maanden wacht. Dan zitten je kindjes alsnog heel dicht op elkaar hoor! Maar dan heb je denk ik iets meer ervaring in het moederschap, er gaat de komende maanden nog veel gebeuren met je kleintje waardoor ritme/doorslapen /makkelijke baby zomaar kan veranderen!

Doen wat je zelf wil! Ik was alweer zwanger toen mn dochter 5 maanden was. Dat werdt toen helaas een miskraam. 6 weken na de miskraam weer zwanger en nu eind april uitgerekend. Mn dochter is net 1 geworden en straks zit er 16 maanden tussen onze dames. Zal zeker zwaar zijn in het begin maar kan niet wachten!

ondanks dat mijn zoontje de eerste maanden echt voor geen meter sliep had ik ook sterk het gevoel een tweede te willen. Omdat de kleine slecht sliep hebben we ervoor gekozen te wachten en uiteindelijk ben ik blij dat we gewacht hebben. Na een tijdje vond ik het juist heerlijk dat we er nog maar eentje hadden en na 1 jaar had ik pas echt het gevoel gewend te zijn aan het moederschap. Toen ons zoontje 16 maanden was ben ik zwanger geraakt van nummer 2. Ben bijna op de helft van de zwangerschap maar vind het echt een stuk pittiger dan de eerste keer. Ben heel de dag achter hem aan aan het lopen en met hem bezig, dus mijn bekken vinden het al minder leuk.
Alleen jij kan de beslissing maken natuurlijk, maar bedenk ook zeker welke nadelen het zou kunnen hebben. Als je daar mee kan leven moet je er gewoon voor gaan en moet je het helemaal zelf weten! Wanneer je er voor kiest om nog 4 maanden te wachten zullen je kindjes nog steeds weinig leeftijdsverschil hebben, maar kan het voor je lichaam al iets aangenamer zijn.

Wij hadden afgesproken het op z'n beloop te laten na de geboorte van de eerste. Na de geboorte voelde dit nog steeds goed, dus geen pil en kijken hoe het loopt.
Nu een zoon van 8 maanden en 8 weken zwanger van de 2e! Er zit straks 16 maanden tussen en wij zijn er super blij mee! Had van mij zelfs nog wel korter op elkaar gemogen. 
De ene verloskundige zei, denk erom dat je wacht hoor! De andere zei, als je dat wilt moet je dat lekker doen. Het wordt een ander verhaal als je dat 4 keer achter elkaar doet

Hoi,
Ik zou wachten tot je zeker de 9 maanden bent gepasseerd. Je lijf moet nog zo herstellen en een 2e zwangerschap is hoogstwaarschijnlijk veel zwaarder.
Ook slaapt ze nu door.. Maar dit kan vanavond weer anders zijn.
Spreek uit ervaring haha. Dochter is nu 15 maanden en het kan nog vaak bal zijn.
Dit is vooral zo tot een leeftijd van 1 jaar maar daarna ook nog heel erg. De afgelopen sprong was ook heel erg heftig, de ergste van allemaal en het slapen dan poehh..
Dan ook nog niet gesproken over tanden of een oorontsteking.

Ook nog de nodige ontwikkelingen die ze straks mee maken qua rollen, kruipen, staan etc. Dat levert ook de nodige frustratie op.

Ik zeg niet dat je het niet moet doen al lijkt het wel zo haha. Maar dit heb ik dus in haar eerste levensjaar ervaren, als ik daarbij zwanger was dan weet ik niet hoe ik er bij zou zitten.
Ook wilde ik eerste genieten van haar ontwikkelingen en alle aandacht aan haar geven.

Geniet van je kleine uk! :-D

Wij hebben uiteindelijk een goede 9 maanden gewacht en toen was ik meteen zwanger van de 2e. Ze schelen dus 1.5 jaar. Pittig, ja soms. Vooral omdat de oudste pas met 15 maanden een beetje begon te lopen. Stel je wordt nu al weer zwanger, dan schelen ze ca 14 maanden. Kans is aanwezig dat je dan hoog zwanger met de oudste rond tilt en ook net na de bevalling  wel heel lastig lijkt mij.
Kleine 11 maanden na nummer 2 kregen we nog een kleine verassing, nummer 3 was op komst. Inmiddels hebben we dus 3 kindjes. 4, 2.5 En 1 jaar. En ja het is soms pittig, maar ze hebben wel echt wat aan elkaar. Al denk ik dat ik blij ben dat ze niet nog minder schelen.

Terug
Bovenaan