Ik zou echt nog éven wachten. Ik werd zwanger toen mijn dochter 13 maanden was. Nu 2 meiden van ruim 2 jaar en 4 maanden. Geloof me, dat is ook kort op elkaar!
De tweede zwangerschap vond ik veeeeeel zwaarder dan de eerste, ook al was mijn zwangerschap heel normaal en zonder gekke kwaaltjes . Je kunt gewoon niet zoveel meer rusten. Ik vond het voor mijn lichaam ook fijn om een maand of 9-12 te wachten tot ik weer zwanger zou raken.
Nu is hef met 2 kleintjes echt heel pittig af en toe. Geniet er ook echt van dat je nu 'nog' maar 1 kindje hebt.. niet alweer focussen op een eventuele tweede!!
Je weet nog helemaal niet hoe je ukkie zich de komende maanden ontwikkelt. Nu lijkt alles nog zo makkelijk, maar dat kan zomaar weer voorbij zijn en dat doorslapen gaat ook met periodes hoor, geloof me! Er komen nog heel wat weken dat je kindje ineens niet meer doorslaapt of om 5:00 klaarwakker is. En wie zegt dat je tweedd kindje net zo makkelijk is als de eerste??
Nouja, je moet het zelf weten natuurlijk maar ik denk dat het verstandig is als je nog 4 maanden wacht. Dan zitten je kindjes alsnog heel dicht op elkaar hoor! Maar dan heb je denk ik iets meer ervaring in het moederschap, er gaat de komende maanden nog veel gebeuren met je kleintje waardoor ritme/doorslapen /makkelijke baby zomaar kan veranderen!