Nu al eerste bezoek huisarts

Hi,

Gister zijn we met onze Isa naar de huisartsenpost geweest. Isa is een moeilijke drinker, we doen er soms een uur over om haar haar flesje te geven. Ik geef afgekolfde melk, omdat aan de borst voeden niet prettig is.

Gelukkig kan ik nu zien hoeveel ze drinkt, maar gister ging het mis. Meer dan 40cc per keer ging er niet in en om 17 uur nog niet de helft van wat zou moeten in totaal. Ze oogde niet ziek, maar sliep wel heel erg vast!

Gelukkig was er niks aan de hand. De dokter zei dat hij zeker ook zou komen als dit verhaal aan de orde was, dus dat het goed was dat we er waren. Maar hij heeft alles na gekeken en niks kunnen vinden. We hopen maar dat ze nu weer beter gaat drinken, want ze moet wel blijven groeien.

Maar na een week al zo'n bezoek... pfff... dat schept hoop voor de toekomst :)

Gr. Tamara

Hoi Tamara,

Hier ook een ;langzame drinker. Nova doet er ook zeker een half uur tot 3 kwartier over om een flesje te drinken.

Hoeveel cc kriojgt de kleine van jou eigenlijk al te drinken? (Volgens mij is dat iets anders met BV) Nova krijgt nu 135 cc aangeboden en drinkt gemiddeld tussen de 100 en 120 cc per keer. Ze komt zelf elke 3-4 uur.

Maar wel vervelend. Wat kan je je dan toch snel zorgen maken om je kleinetje he? Ik hoop dat het snel beter gaat.

Groetjes Joyce

Hoi Tamara,

Hier ook een ;langzame drinker. Nova doet er ook zeker een half uur tot 3 kwartier over om een flesje te drinken.

Hoeveel cc kriojgt de kleine van jou eigenlijk al te drinken? (Volgens mij is dat iets anders met BV) Nova krijgt nu 135 cc aangeboden en drinkt gemiddeld tussen de 100 en 120 cc per keer. Ze komt zelf elke 3-4 uur.

Maar wel vervelend. Wat kan je je dan toch snel zorgen maken om je kleinetje he? Ik hoop dat het snel beter gaat.

Groetjes Joyce

ik vergeet te melden dat ze ong. 1 a 2 voedingen per dag maar 80cc drinkt.

we zijn ook al bezig met het derde merk flesje. Eerst hadden we Dodi, Daarna Avant en nu proberen we Difrax.

Hi,

Isa drinkt ongeveer 50cc, waar het zo ongeveer 80-90-100 cc zou moeten zijn. Morgen komt het CB op bezoek en ga ik vragen of ze mij kunnen helpen.

Gr. Tamara.

Hi,

Isa drinkt ongeveer 50cc, waar het zo ongeveer 80-90-100 cc zou moeten zijn. Morgen komt het CB op bezoek en ga ik vragen of ze mij kunnen helpen.

Gr. Tamara.

en als je eens een grotere speen gaat gebruiken??? hugo 21-01 dronk ook in de eerste week erg weinig tot dat de kraamhulp adviseerde om een grotere tut te gaan gebruiken. wij gebruiken avent flessen en had speentje nummer 1 erop staan en daarna nummer twee gebruikt en toen ging het beter!!! en nu nog drinkt hij met speen nummer twee en in een kwartier is hij klaar met drinken...

succes ermee
groetjes inge

Hi,

Een grotere speen gebruiken gaat niet. Isa stopt na zo'n 40cc drinken en laat dan gewoon alles uit haar mondje lopen. Het is dus niet dat ze te langzaam drinkt, maar gewoon te weinig. We zijn nu toch weer over naar de Difrax en het lijkt beter te gaan. Ik zit soms op 10-11 voedingen per dag en dat is erg zwaar.

Ik hoop dat ze snel wat meer kan gaan drinken. Wat minder aantal voedingen, maar meer per keer zou hier welkom zijn.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan